(ensoniq) Vervangen battery DP4+

Origineel geplaatst door bass-molecules
nou ik kreeg dus ook een paar dagen geleden m'n dp4+ binnen en daarvan was de batterij ook op. leuk om te zien als je hem net uit de doos haalt het aanzet "batterij low". =( maar goed kan gebeuren en is misschien wel gebeurd tijdens de reis heb je jongen nog wel even een pbje gestuurd maar niks meer van hem gehoord.

nou heb ik eens na gevraagd wat dat kost om te laten doen, en viel bijna van m'n stoel.

nou ben ik zelf best handig dus hem dat dingen zelf open geschroefd, heb het houdertje met batterij er hij gesoldeerd en ben er mee naar een elektronica zaak geweest. en wat schetst mijn verbazing, deze hadden ze gewoon liggen compleet met houdertje en het barrerijtje er ook op gepuntlast. hij had dan wel 3 pootjes maar je kon er gewoon 1 afkippen. de overgebleven twee pootje op de goede maat buigen, vast solderen en werken als een nieuwe.

van open schoeven tot dichtschoeven inclusief ritje elektronica zaak heeft totaal nog geen uutje en 4,50 euro gekost.

het knoop celletje wat in de DP4+ zit heeft de code: BR2032. als daar om vraagt moet je de goede krijgen.

hehehehe cool
ik had gewoon een batterij + houder van een oud pc moederboardje afgehaald

tres simpel .. en ziet er beter uit dan glenn ..

die houder is te groot man !!!

:D

Geachte heren, Ik heb het zelfde probleem met mijn DP2. Ik heb hem in de zomer gekocht bij een winkel in iemands huiskamer.... met er nadrukkelijk bij vermeld geen garantie op de batterij.
en wel 3 maanden garantie... zucht..

ik heb er ook geen handleiding bij (en heb tot nu toe alleen een duitse gevonden op het www)

Graag wil ik weten voor dat ik gereedschap ga gebruiken of het DP4 verhaal overeenkomt met een DP2, en hoe krijg ik al mijn presets er weer in na het verwisselen van de batterij???

Wie oh wie kan mij dit vertellen.?

Presets moet je toch wel kunnen dumpen met System Exclusive? Gewoon je sequencer aanzetten op Record, evt. MIDI-filters met system exclusive messages uitschakelen... en dan moet je hier even kijken, dit was bij een Ensoniq synth gedaan, maar als die batterij hetzelfde is (en tel er maar op) - check http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=793766

Tja.... sys ex... dom dom dom.... tja waarom doe ik makkelijk als het moeilijk kan:confused:
Bedankt voor de tip(s)...

dit wordt een project voor volgend weekend......

Origineel geplaatst door Achelousje
Geachte heren, Ik heb het zelfde probleem met mijn DP2. Ik heb hem in de zomer gekocht bij een winkel in iemands huiskamer.... met er nadrukkelijk bij vermeld geen garantie op de batterij.
en wel 3 maanden garantie... zucht..

ik heb er ook geen handleiding bij (en heb tot nu toe alleen een duitse gevonden op het www)

Graag wil ik weten voor dat ik gereedschap ga gebruiken of het DP4 verhaal overeenkomt met een DP2, en hoe krijg ik al mijn presets er weer in na het verwisselen van de batterij???

Wie oh wie kan mij dit vertellen.?

als de batterij helemaal op is,ben je je presets ook kwijt ( ik had destijds te lang gewacht:stupid dus was alles kwijt..)

als de DP/2 de waarschuwing geeft,meteen de batterij verwisselen en dan zijn als het goed is je presets er nog (maar pin me dr niet aan vast,ik was te laat daarmee)....

verder werkt het hetzelfde als met de DP/4 : de batterij zit vastgesoldeerd aan het contactje....

Back