Iemand tips voor een nieuwe muziek-stijl ??(hip hop)

Forced serendipity

Forced serendipity

Alles inspelen zonder monitoring/hoofdtelefoon; zo heb ik mijn
beste werk gemaakt. Overdubben zonder te dubben............
recht zo die gaat op en neer.

Alweer een kostbare tip vanuit onze laboratoria,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Beatbrother
Tja,

Ik had het eigenlijk wel verwacht dat ik zulke reacties ging krijgen op deze vraag ...

Het antwoord : Be original of ge moet niet zo naäpen ... dit vind ik eigenlijk wel het makkelijkste
antwoord wat er bestaat ... :okdan:

Eerst en vooral wil ik gewoon zeggen dat vooraleer je wil antwoorden op zo'n bericht, is dat je ff
op je gemak de titel en het berichtje leest i.p.v. direkt zo te reageren.

Voor diegene die het dan nog niet doorhebben ... hier de uitleg van de titel ' Iemand tips voor een nieuwe muziek-stijl ?' :

Iemand tips : (Hier vraag ik dus achter tips of trucs i.v.m. bepaalde compressies op een kick, of veel hall gebruiken op bepaalde stukken, vocals of dergelijke ... eender welke tip kan nuttig zijn)

Voor een nieuwe muziek-stijl : (Dit slaat op mij ... want het is voor 'mij' volledig nieuw ... Heb het nog nooit gemaakt)

Als ik verder spreek over Eminem is dit gewoon om het voor jullie proberen duidelijk te maken welke stijl ik bedoel omdat ge zoveel soorten R&B hebt.
Als ik zou vragen hoe je het beste Eminem of dergelijke kunt namaken, dan moet je maar antwoorden : Ga naar google en zoek een Eminem midi-file ...
Maar dit is toch niet mijn vraag ... ofwel ?

Ik zal dan ff mijn titel en vraag anders verwoorden :

Titel : R&B
Tekst : Tips ?

Greetz Bart

De reden waarom iedereen over je heen valt is volgens mij omdat je altijd alleen maar komt vragen hoe het e.e.a. moet. Je wil altijd van iedereen alle tips en trucks achter bepaalde geluiden weten terwijl je zelf haast niets inbrengt. Ga nou eens een keer er zelf voor zitten en probeer er eens zelf achter te komen, wellicht komt er dan van alles uit wat je nooit verwacht had.

Wat voor soort muziek dat je maakt maakt me niet uit, en dat je er een leuk centje aan verdient vind ik alleen maar knap, maar ga niet met andermans veren lopen pronken.

Gewoon doen wat jij lekker vind klinken

Gewoon doen wat jij lekker vind klinken

Begin gewoon is met wat patchen, net zolang tot je vette geluiden hoort, zonder eerst een melodie te maken

Maak het een lekker complex geluidje en ga er gewoon is wat leuke melodietje mee maken.

uiteindelijk krijg je gewoon iets dat "anders" klinkt

Ga op zoek naar vreemde bezetting van de maten gebruik 32sten of zelf 64sten bij quantize

sja
moeilijke vraag

Origineel geplaatst door Beatbrother

Iemand tips : (Hier vraag ik dus achter tips of trucs i.v.m. bepaalde compressies op een kick, of veel hall gebruiken op bepaalde stukken, vocals of dergelijke ... eender welke tip kan nuttig zijn)

mijn waarde landgenoot,

de manier van mixen is niet echt zo stylgebonden.
Ik zou je kunnen zeggen hoe het moet, maar ga dit niet doen...
Ik ga je wel zeggen waarop je moet letten (zo leer je er zelf meer uit)
Ga eens na op welke tijden van de pulse de accenten liggen,
ga dan eens na hoe deze accenten aan elkaar hangen door eenvoudige ritmische patroontjes...
zoek eens uit hoe de baslijn staat t o v de beats.
...hoe zit de songstructuur in elkaar...
...enz...enz

...& deze is iets moeilijker voor je denk ik... maar ga eens na in welke zin er minimale akkoordenprogressies worden gebruikt

gr jzz

Re: Gewoon doen wat jij lekker vind klinken

Re: Gewoon doen wat jij lekker vind klinken

Origineel geplaatst door ><i
Begin gewoon is met wat patchen, net zolang tot je vette geluiden hoort, zonder eerst een melodie te maken

Maak het een lekker complex geluidje en ga er gewoon is wat leuke melodietje mee maken.

uiteindelijk krijg je gewoon iets dat "anders" klinkt

totaal niet mee eens

Ga EERST eens op zoek naar de inhoud & dan pas naar de verpakking

gr jzz

Re: Re: Gewoon doen wat jij lekker vind klinken

Origineel geplaatst door JazzMann
totaal niet mee eens

gr jzz

ieder zijn EIGEN ding (als we dan toch met hoofdletters gaan schrijven) ;)

maar goed, nu weer ontopic:

geef meneer tips :okdan:

gooi een redrum in reason helemaal vol met vervelende "oe a" en andere apengeluiden, zethet onderin je track en gebruik change events op 80% en gij heeft R&B. *D

Origineel geplaatst door C738

Verzin een leuk verhaaltje over een homie die zijn bitch mee wil nemen naar de macdonalds, maar dat zijn ride een lekke band heeft?
-C-
<niggataal>
Take my coat or I'll pop yer collar. Pimp'n ken
</niggataal>

Nieuwe muziekstijl

Nieuwe muziekstijl

Het enige wat je weggooit is de verpakking.
Je moet juist op zoek gaan naar hele oude muziek.
Hoe klonk muziek bij de grieken, de assyriërs, de babyloniërs
(erg aktueel), de troglodyten, de tolmeken, de inca's,
de soemeriërs, de hermafrodieten, de farizeeërs, de onderzeeërs,
de basji boezoeks, de bantoes, de hottentotten, in de minoïsche
paleizen, bij de trojanen, de muziekbeleving van de homo habilis
etc. Alleen door naar de bron te gaan kan men zich waarachtig
laven.

Schepper naast got,
ISPdeRuiter

totaal niet mee eens

gr jzz

Tis juist de bedoeling dat je iets nieuws doet, dus niet vanuit je vaste stramien blijft denken .... desnoods ros je een paar keer goed hard je hoord in een muur :stupid dan komen er ook allemaal rare melodieeen uit :)

Re: Re: Re: Gewoon doen wat jij lekker vind klinken

Re: Re: Re: Gewoon doen wat jij lekker vind klinken

Origineel geplaatst door ><i
Tis juist de bedoeling dat je iets nieuws doet, dus niet vanuit je vaste stramien blijft denken .... desnoods ros je een paar keer goed hard je hoord in een muur :stupid dan komen er ook allemaal rare melodieeen uit :)

wel dat bedoel ik nou net.
met inhouid wil ik zeggen: melodie, ritme & "harmonie"

als je iets" nieuws" wil moet je proberen in deze structuren iets te veranderen i p v hetzelfde te spelen/bouwen maar met andere sounds.

Waarbij ik niet ontken dat sommige sounds zich lenen tot bepaalde structuren.
...welke chips fabrikant was het nou ook al weer met hun slogan :" same shit, andere verpakking"

gr jzz

..

in deze wereld verandert niets werkelijk ..

hetzelfde komt steeds terug [golfbewegingen] . De ARCHETYPEN kennen geen tijd. Middelen om ze vorm te geven veranderen constant, maar het fundament blijft onveranderd.

Kent er iemand eigenlijk super goei blanke R&B producers? Ik niet ('t is dan ook niet echt m'n stijl)

Hey Beatbrother, wil je een plaatje gaan producen voor die gast van Idool 2003? :D

Origineel geplaatst door Toon
Kent er iemand eigenlijk super goei blanke R&B producers? Ik niet ('t is dan ook niet echt m'n stijl)

Hey Beatbrother, wil je een plaatje gaan producen voor die gast van Idool 2003? :D

Goei blanke R&B producers ? Euh ... da komt denk ik nie veel voor hè ...
Nope ... helemaal nie voor die gast van Idool, maar tis eigenlijk gekomen omdat een
kameraad van mij binnenkort een grote R&B fuif geeft in de grenslandhallen in Hasselt (+/- 5000 man) ...

Hij is zelf ook producer en hebben samen al dingen gedaan zoals (The Quest) ...
Maar nu kwam hij met het idee af om een R&B plaat te maken en met dat idee liep ik al een tijdje
rond, want ik vind het soms echt wel leuke muziek (bv. nu ook die Big Brovaz) ...

Dus we zijn er aan begonnen, maar het is moeilijker dan we dachten .... Damn ...
Da lijkt zo simpel met enkel een kick en dan een snare en dan wat gitaar-rifflekes erop, maar
tis toch heel wat anders ...

Maar toch al bedankt voor de verschillende goeie reacties ...

Greetz Bart !

...noem mij is één lid van DSF die een nieuwe styl heeft ontwikkelt ?

The Grootste der Muffins :D
Dat Muffins muziek kunnen maken is zowieso al een wonder. Synthesizerhelden kan dit stukje cake niet noemen. En naar Leemhuisjesmuziek luistert hij niet. Verder dan de verdeling tussen het genoemde leemhuisjesmuziek/klassiek/populair/jazz en blues is dit graanproduct wereldvreemd. Hulde overigens aan de mensen die zelfs de synthesizermuziek in 70+ substijlen kunnnen plaatsen. :halleluja
Ik wil gewoon geluiden maken en een deuntje eruit halen. Nadenken in je vrije tijd is zo zonde :W

Ach ja, on topic gezegd denk ik dat je gewoon 24 uur per dag die muziek op moet zetten. En dan ieder nummer een stuk of 5 keer achter elkaar. Hoor je waarschijnlijk steeds meer nieuwe dingen en zie je vanzelf de opbouw wel, hoop ik :)

Zeg Beatbrother,

Ge woont in Belgie, luistert eens naar nen Front 242!!!

Maak zoiets dan!!

Origineel geplaatst door Bass
Zeg Beatbrother,

Ge woont in Belgie, luistert eens naar nen Front 242!!!

Maak zoiets dan!!

Ik heb eens naar Front 242 geluisterd, maar tis nie echt mijn stijl ...
Ik had het nr Headhunter gehoord ...
Vind ik iets te rock & metal achtig klinken ...

Ik ben bezig aan die R&B plaat en begint stillekes aan te lukken ... :biertje:

Greetz Bart !

Origineel en hiphop (R&B)

Origineel en hiphop (R&B)

Ik ben ook wel eens benaderd door zo'n YoYoYoh! niggah, die gehoord had dat ik muziekjes frutselde, en hij wilde beats, en dat moest vernieuwend. Dus ik fruts wat zwaar industriele sloop-breakbeats op 90 BPM en wat hiphop-glitch ala Funkstorung voor hem, maar dat bleek toch niet de bedoeling. Het moest vernieuwend zijn ala 2pac volgens meneer. Dus die kon ophoepelen wat mij betreft.

Maar om terug te komen op de vraag:

Gewoon GEEN R&B maken. Gewoon helemaal niet doen. :peukie: :P

Overigens

Overigens

Een ding moet mij van het hart:

Bij mij in de platenkast staan er aardig wat vette funk en soul platen uit de jaren 70. Veel Parliament, Funkadelic, Isaac Hayes, Curtis Mayfield. Wat mij altijd opvalt is dat veel hedendaagse R&B een ontzettend slechte en zeikerige kopie van dat soort muziek is, en ikind het behoorlijk klote dat een leuk en fijn genre als Soul vervallen is tot een fletse template voor glij en slijp-hits.

Verder vind ik Front 242 heel vet. Ik hoorde dat de nieuwe single ook wel oke is, hoewel het wel wat anders schijnt te zijn. Soort massive attack achtige synthpop met goa-invloeden.

Back