Iemand tips voor een nieuwe muziek-stijl ??(hip hop)

Beatbrother

Stamgast
Hey,

Ik ben tot nu toe altijd bezig geweest met het maken van nr's gaande van het genre
'Dance, Trance - Tot zeer commerciële pop-nr's)

Maar ik zou me heel graag eens bezighouden met het maken van een R&B plaat
in de stijl van Eminem e.d.

Heeft er iemand tips hiervoor ?

Ben het al een tijdje aan het beluisteren en dat klinkt ook altijd zo vol hoewel
het lijkt alsof er weinig of niks inzit van instrumenten ...

Alle suggesties zijn welkom ...

Greetz Bart !

Stop misschien eens met dingen na te apen of dingen "in de stijl van ..." te maken.

Experimenteer wat rond met eigen ideeën en vergeet alles wat reeds bestaat. Probeer jezelf te vinden in je muziek en stop met in genres en subgenres te denken...
Dat oneindige indelen in vakjes beperkt de creativiteit. Zo ga je altijd meer belang hechten aan formules dan aan creatieve ideeën...

Als je dan toch Hip Hop achtige dingen wil doen, probeer dan eens wat rond te spelen met breakbeats en thema's die je zelf kan bedenken. Ga zeker niet proberen dezelfde klanken en structuur van bvb. Eminem te gebruiken.

tIs maar een tip...

Origineel geplaatst door oli303
Stop misschien eens met dingen na te apen of dingen "in de stijl van ..." te maken.

Experimenteer wat rond met eigen ideeën en vergeet alles wat reeds bestaat. Probeer jezelf te vinden in je muziek en stop met in genres en subgenres te denken...
Dat oneindige indelen in vakjes beperkt de creativiteit. Zo ga je altijd meer belang hechten aan formules dan aan creatieve ideeën...

Als je dan toch Hip Hop achtige dingen wil doen, probeer dan eens wat rond te spelen met breakbeats en thema's die je zelf kan bedenken. Ga zeker niet proberen dezelfde klanken en structuur van bvb. Eminem te gebruiken.

tIs maar een tip...

ik sluit me hier bij aan :)

Hiphop en R&B hebben ook soul en funk invloeden, en meer uit die hoek.
Ga es begin jaren 90 house luisteren en probeer dat eens in je muziek te verwerken?

Verzin een leuk verhaaltje over een homie die zijn bitch mee wil nemen naar de macdonalds, maar dat zijn ride een lekke band heeft?

In ieder geval, het is altijd moeilijk om je eigen geluid te vinden en te houden.

Succes.

-C-

Ik vind de titel van deze post erg vreemd, want als ik de inhoud lees zie ik dat je iets na wil gaan maken ipv iets totaal nieuws proberen te maken.

Eigenlijk heb ik weinig meer te zeggen......alles is hierboven al gezegd.:doei:

Origineel geplaatst door Niels
Be originel ! Doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt.

naakt inspelen met een droogkap op bv. :D

Origineel geplaatst door oli303

tIs maar een tip...

ben het hier niet mee eens...

één iemand nadoen is plagiëren
iedereen nadoen is studeren & bijleren
(dan heb ik het wel over de structuur & niet de sounds)

daarbij krijg je ook een véél zuiverder beeld over hoe al die oneindige vakjes aan elkaar samenhangen & evolueren
(of dé-volueren)

gr jzz

Origineel geplaatst door phastphunk
ben ik helemaal mee eens!!!!!! dare to be different!!

...geloven jullie nou echt dat het warm water opnieuw is uit te vinden ?
muzikanten & producers zijn allen dieven !!!
ZE gaan eerst bestuderen hoe iets in elkaar steekt , wat er de kenmerken van zijn om vervolgens hun eigen interpretatie ervan te geven.

...noem mij is één lid van DSF die een nieuwe styl heeft ontwikkelt ?

zelfs dobaudio kopieert gewoon van aphx twn, squarepusher, Autechre.....
muziek evolueert & word niet opniew uitgevonden

..durf hiermee te leven
gr jzz

tja...beter goed gejat dan slecht verzonnen.

maar probeer maar eens orgineel te zjin. Iedereen heeft wel in zijn 'eigen' stijl invloeden van anderen. Dat logisch en niet erg.

Maar in dance is het idd weg heel erg, teminste dat vind iedereen, In pop maakt het niemand wat uit zo lijkt wel wel.

Maar toch ben ik het met iedereen eens: maak niets na, luister gewoon goed en ga je eigen weg.

FSOL kwam volgens mij eerder met onregelmatig klinkende beats als Aphex Twin op de proppen. Oftewel, ben het eens met jazzyman.

Ja, enige wat ik hieraan heb toe te voegen:

Ik vind het een beetje stom om tegen iemand te zeggen, dat die beter vernieuwende dingen kan gaan maken. je maakt tenslotte de muziek die je leuk vindt, 't tenslotte persoonlijk.

trouwens, niets is meer vernieuwend, toch?

Als iets zogenaamd vernieuwend klinkt zijn er altijd een hoop elementen bij die ergens vandaan komen.

waarom ik dit post? geen idee.

maaruh, weer ontopic:

ik zou een drive-by-verhaaltje verwerken, doen het altijd goed. En liedjes over "your mamma"

Origineel geplaatst door JazzMann
...geloven jullie nou echt dat het warm water opnieuw is uit te vinden ?
muzikanten & producers zijn allen dieven !!!
ZE gaan eerst bestuderen hoe iets in elkaar steekt , wat er de kenmerken van zijn om vervolgens hun eigen interpretatie ervan te geven.

...noem mij is één lid van DSF die een nieuwe styl heeft ontwikkelt ?

zelfs dobaudio kopieert gewoon van aphx twn, squarepusher, Autechre.....
muziek evolueert & word niet opniew uitgevonden

..durf hiermee te leven
gr jzz

contrast moet er blijven.

Origineel geplaatst door JazzMann
ja liefst...
& tegen kleur zeg ik ook geen nee

ik denk liever in bloemen

Tja,

Ik had het eigenlijk wel verwacht dat ik zulke reacties ging krijgen op deze vraag ...

Het antwoord : Be original of ge moet niet zo naäpen ... dit vind ik eigenlijk wel het makkelijkste
antwoord wat er bestaat ... :okdan:

Eerst en vooral wil ik gewoon zeggen dat vooraleer je wil antwoorden op zo'n bericht, is dat je ff
op je gemak de titel en het berichtje leest i.p.v. direkt zo te reageren.

Voor diegene die het dan nog niet doorhebben ... hier de uitleg van de titel ' Iemand tips voor een nieuwe muziek-stijl ?' :

Iemand tips : (Hier vraag ik dus achter tips of trucs i.v.m. bepaalde compressies op een kick, of veel hall gebruiken op bepaalde stukken, vocals of dergelijke ... eender welke tip kan nuttig zijn)

Voor een nieuwe muziek-stijl : (Dit slaat op mij ... want het is voor 'mij' volledig nieuw ... Heb het nog nooit gemaakt)

Als ik verder spreek over Eminem is dit gewoon om het voor jullie proberen duidelijk te maken welke stijl ik bedoel omdat ge zoveel soorten R&B hebt.
Als ik zou vragen hoe je het beste Eminem of dergelijke kunt namaken, dan moet je maar antwoorden : Ga naar google en zoek een Eminem midi-file ...
Maar dit is toch niet mijn vraag ... ofwel ?

Ik zal dan ff mijn titel en vraag anders verwoorden :

Titel : R&B
Tekst : Tips ?

Greetz Bart

Origineel geplaatst door Beatbrother

Ik zal dan ff mijn titel en vraag anders verwoorden :

Titel : R&B
Tekst : Tips ?

Greetz Bart

AAAHHH....je wil vernieuwend klinken in R & B......mmmmm wat dacht je van

Een kruising tussen R & B en Trance = Trance R & B
En wat dacht je van breakbeats en R & B= Breakbeat R & B
Of oude jazz en R & B = Jazz & B

Ik noem maar wat.....ik zou zeggen LEEF JE UIT !!! 8)

zal ik dan maar gewoon antwoorden? :W

gebruik lekkere korte en droge snaretjes, niet al te diepe doffe kickjes een een pakkende bassline.
Vooral dat laatste doet t m vaak bij de nummers zoals de eerder genoemde emminem.

Meer moet je mij niet vragen want ik heb me eerlijk gezegt er nooit veel in verdiept. R&B is om het maar zwak uit te drukken, niet mijn ding :)

iig suc6!

G

ps. volgens mij weet hij nu wel dat ie origineel moet zijn ;)

Back