neuromancer
Fire, walk with me
'scuse me...maar het is bij mijn werkgever wel toegestaan om de volume license key ook thuis te gebruiken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sowieso raar dat mensen illegale versies van Windows hebben. Je krijgt het nota bene
standaard bij je PC.
'scuse me...maar het is bij mijn werkgever wel toegestaan om de volume license key ook thuis te gebruiken
Volume licenties zijn gebonden aan een bedrijf en aangezien jouw privé computer niet van jouw werkgever is, is het niet toegestaan.Er zijn idd speciale regelingen zodat je ook thuis gewoon je windhoos legaal ken gebruiken.
Of dat nou voor thuiswerken bedoeld is of niet is niet helemaal duidelijk.
Even de basisregels:
Een OEM licentie is onlosmakelijk verbonden met het systeem dat je aanschaft.
Verkoop je het systeem dan mag je dus niet een nieuw naked systeem kopen en deze opnieuw inzetten.
Alle Microsoft Volumelicentie programma's (OPEN, Select, ESA) bieden alleen maar upgrade licenties aan voor het client OS, er dient dus ALTIJD een initiele OEM licentie aan ten grondslag te liggen
Thuisgebruik van OFFICE is een Software Assurance benefit.
Indien het bedrijf Software Assurance heeft afgesloten voor Office, dan mag deze licentie tevens thuis ingezet worden.
Voor thuisgebruik voor Windows Upgrade wordt in de Microsoft Volumelicentie programma's niet voorzien.
Dat je systeembeheerder keys loopt uit te delen en hier geen problemen mee heeft, is wél degelijk een compliance risico voor de werkgever EN werknemer.
Een OEM licentie is echter alleen geldig als de sticker op de computer geplakt is.

Sowieso raar dat mensen illegale versies van Windows hebben. Je krijgt het nota bene
standaard bij je PC.

oh? bij mij stond er OSX op...

Trouwens, weet iemand waar je in Belgie nog aan een XP OEM kan geraken?

Nee, eOpen en Select licenties zijn geen upgrade licenties en vereisen dus ook geen initiële OEM licentie. Het zijn gewoon volume licenties, dus meerdere licenties in één koop, voor één bedrijf, met ook maar één licentie sleutel, zonder CD-ROM's, boekjes en dergelijke.
Arie, hier ben je onjuist. Het is voor client OSés ONMOGELIJK een full license onder een Volume licentie overeenkomst aan te schaffen (wel natuurlijk voor applicaties en server pool natuurlijk)
Een client OS onder een volume licentie programma is altijd een upgrade op basis van een initiele OEM licentie.

Denk alleen bij ander mobo ?
pci(e) kaarten en ander geheugen merk je niks.

[/I])