Laptop ruis/kraak door mixer..?

[ serum ]

Eigenlijk nano.strike
Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar mijn probleem is wat specifieker.. :D

Ik heb een laptop icm een Tascam US-122L Audio/Midi Interface. Als ik die direct op de line in van de versterker zet, is er niks aan de hand. Echter, zodra er een mixer tussen komt, treedt er behoorlijk wat ruis op. De line out van de Tascam zit nu op de line in van de mixer, en die gaat weer naar de versterker, voor de duidelijkheid.
Het gaat om een klein Behringer mixertje, maar op m'n Soundtracs Solo 24 mixer heb ik er ook last van (dus het is niet vanwege "Behringer..").

Iemand enig idee waar dit in kan zitten?

Bedankt alvast!

Ik ontdek oppeens dat het niet aan de laptop of de mixer ligt. Op de mixer zit naast de laptop ook een JV-2080 aangesloten, die veroorzaakte de ruis (die wel weer van de laptop afkomstig was).
De adapter van de laptop zit in dezelfde stekkerdoos als de stekker van de 2080. Als ik de adapter van de laptop eruit haal, werkt alles prima. Alle stekkers en stopcontacten zijn geaard.
Leuk dat ik het nu gevonden heb, maar het is wel ongewenst natuurlijk. Dus bij deze, mijn nieuwe vraagstelling luidt, wat moet ik hier dan mee?

Je kan je laptop voeding aan een ongeaarde stekkerdoos hangen, dan lost het wrsch wel op.

Back