Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik heb heel youtube afgekeken trouwens.
voor wat voor sound en stijl is de virus beter en voor wat voor stijl en sound de nord?
De Nord 2x heb ik inmiddels "live" gehoord. Klinkt heel goed en idd "scherp"/ "zuiver". Ook mooi voordeel is dat ie echt hands-on is.. veel knoppen en nagenoeg geen menu's waar je hoeft in te duiken.
de Access Virus C Lijkt me dat het geluid (mede door de effecten die de Nord niet heeft) vetter en dikker klinkt.... De sound lijkt beter te passen in elektronische dansmuziek (minimal/progressive/techhouse/techno)... .
Psst: topic is al 2 jaar oudDus TS : geef eens wat meer uitleg.

geeft niet broeders... ik ben zelf nog op zoek naar het ei van columbus in de vorm van 'of een rack 2x óf een Virus C...
Dus alle input is welkom.
(ik neig ietsje meer naar de Rack 2x... maar ik laat de verkrijgbaarheid via marktplaats bepalend zijn.. want met beide synths heb ik een topper in handen als zijnde 'eerste synth')
virus kan méér, en daar zijn dus ook méér menu's voor nodig.
Als je basic 'voor elke functie een knop' wil -wat om te 'leren' héél handig is- is de nordlead een veel betere keuze.
Maar, waarom ga je dan niet gewoon voor tweedehands een veel goedkopere virus B en binnen een half jaartje een Nord 2 of vice versa ?
Ik zou zelf niet geneigd zijn om van 1 van deze twee een dure versie te kopen, liever 2 bakken in 'oude' versie.
Dan weet je binnen een jaar wel welke voor jou de deur uit moet (voor mij was dat de nord uiteindelijk)
virus kan méér, en daar zijn dus ook méér menu's voor nodig.
Als je basic 'voor elke functie een knop' wil -wat om te 'leren' héél handig is- is de nordlead een veel betere keuze.
Maar, waarom ga je dan niet gewoon voor tweedehands een veel goedkopere virus B en binnen een half jaartje een Nord 2 of vice versa ?
Ik zou zelf niet geneigd zijn om van 1 van deze twee een dure versie te kopen, liever 2 bakken in 'oude' versie.
Dan weet je binnen een jaar wel welke voor jou de deur uit moet (voor mij was dat de nord uiteindelijk)

De Virus B twijfel ik een beetje.. ik heb te weinig idee van de 'sound' uit deze ban en in hoeverre deze bruikbaar is in hedendaagse elektronische muziek. (ik besef heel goed dat ikzelf wellicht de meest beperkende factor ben)... echter wel te krijgen voor een +/- 350 euro...