nord lead rack 2 vs access virus b

Nee, toewijzen gaat hoe je het zelf wilt. Verder zijn de extra outs ook leuk voor door aparte FX te jagen - dan hoef je op de Virus (C) zelf niet te EQen maar kun je dat gewoon op je mengpaneel doen en bespaar je weer tijd. Of om de output weer terug te lussen in de input zonder een loop te krijgen.

Het grote verschil in mijn ogen is dat de Virus een studio synth is, terwijl de Nord een podium beest is, vooral door de interface. Zo'n PitchStick zou je niet willen missen in deze muziek. Vanaf 1:34 min

De Lead is een ramp als 'studie' synth, omdat de knoppen immediate reageren, niet erg duidelijk...
Er zijn software Editors voor, sommige zelfs gratis, waar je de stand kunt aflezen.

Regel 1: Clavia (Nord) maakt instrumenten voor de optredend muzikant.
Bij NorthSeaJazz gebruiken ze al rode flood verlichting, want dan kunnen ze niet van sluikreclame beschuldigd worden ;)

Wout

Tja, hoe je het wilt noemen :)
Geen hook functie, pick up modes, whatever.
Zodra je een knop aanraakt springt de parameter naar de werkelijke stand.
Geluid analyseren is dan lastig.

Wout

Meh, dat heb je bij elke bak die geheugen heeft, en voor te leren is er altijd nog panel mode.

Ik zou zeggen dat juist het gebrek eraan je heel snel leert wat welk knopje doet. Ik heb er in ieder geval bij m'n Juno-60 nooit last van gehad. In het begin had ik het rare idee dat je alle instellingen bij elke preset weer terug moest zetten omdat ze anders altijd zo zouden blijven staan - nou, dat doet wonderen voor je kennis van synthese :D

(mijn excuus is dat ik toen nog op de brugklas zat en dat m'n eerste synth was)

Back