Als je FL Studio gebruikt kan je je best inschrijven op het FL forum waar je met allerlei
vragen zoals deze terecht kan. De antwoorden vind je meestal al bij de FAQ, meestgestelde vragen.
Hier alvast enkele stappen die je op weg helpen:
Hardware:
Sluit de audio-uitgangen van je Micro X, er zijn er 4 maar neem bij voorkeur die 2 onder
'Main Output', en sluit deze aan op de audio-ingangen van je M-Audio geluidskaart.
Software:
Open FL Studio, met F9 open je de mixer.
Kies een kanaal en maak hier je audiokanaal van.
Noem deze bvb Micro X.
Stel de ingang en uitgang in voor je mixer.
Tenzij je 2 geluidskaarten hebt, kan je hier enkel kiezen voor je M-Audio geluidskaart.
Vervolgens kies je de settings voor monitoring en mastering.
Hiervoor rechtsklik je op het mixerkanaal en kies je 'File' , 'Open mixer trackstate'
Uit de presets kies je er één die je ligt. Meestal zeggen de namen al genoeg.
Voor mijn Micro X koos ik 'General purpose mastering 2'.
Als je andere tools nodig hebt, kan je die later eenvoudig toevoegen.
Vervolgens zet je het volume van je Korg helemaal dicht, zet je het toestel aan kies je een preset.
Al dan niet schakel je de arpeggio aan (voor drums bvb) en speel je een tijdje.
Draai vervolgens het volume langzaam hoger en hou de output van je mixer kanaal in het oog.
Analoge mixers mogen een klein beetje in het rood gaan, maar bij digitaal geluid
en mastering, klinkt dit zeker niet goed.
Dan regel je de settings af van je compressor / limiter of kies je een preset.
Let hierbij op het volume en de klank van je geluid.
Beste is dat je de verschillende klanken goed kan onderscheiden in het hoog, midden en laag.
Verder kan ik je nog aanraden in te schrijven op het nederlandstalige en engelstalige
forum van FL Studio, er vervolgens rond te kijken en eventueel vragen stellen mbt tot je probleem.
Als dat nog niet genoeg is zijn er de fora van Warbeats.com en de tutorials van NFX en AcePincter op Youtube.
Veel succes!

Greetz, Hyper