Nieuw en onervaren, maar heb wel hulp nodig!!!

ibogaine

Nieuwkomer
Hallo mensen ik zal mij even voorstellen , ik ben wouter uit friesland. ik draai al een tijdje, maar ik wil ook beginnen met produceren. ik wil graag produceren met fruity loops, ik heb een korg micro x synth en een m-audio asio delta geluidskaart. alleen ik heb 1 probleem, ik kan mijn korg alleen gebruiken als midi controller. ik krijg de geluiden dus niet uit mn synth in het programma. mischien heb ik het wel verkeerd aangesloten of moet ik het instellen in fruity loops? ik heb er eerlijk gezegt nog niet zo veel verstand van maar zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik de synth aan sluit en hoe ik het instel?

alvast bedankt!:halleluja

Tip: Midi en audio zijn 2 verschillende dingen...

heb je al in de handleiding van de Micro-X gegeken?

ik heb de midi kabel in de midi out van de korg en dan naar de geluidskaart. en ik heb van de korg een usb kabel naar de computer. want via usb gaat het geluid en via midi alleen het signaal tog? klopt dit ? gr wouter

ik ken de micro x niet, maar dit pluk ik van de site:
USB: Type B (transmits MIDI only)

De midi out van je pc gaat naar de midi in van je korg.
Dus sequences die je in fruityloops maakt stuurt de midi uitgang van je pc naar de midi ingang van je korg.

De audio uit van je korg gaat naar de audio ingang van je pc/mixer.

Grtz Bruce

Als je FL Studio gebruikt kan je je best inschrijven op het FL forum waar je met allerlei
vragen zoals deze terecht kan. De antwoorden vind je meestal al bij de FAQ, meestgestelde vragen.

Hier alvast enkele stappen die je op weg helpen:

Hardware:

Sluit de audio-uitgangen van je Micro X, er zijn er 4 maar neem bij voorkeur die 2 onder
'Main Output', en sluit deze aan op de audio-ingangen van je M-Audio geluidskaart.

Software:

Open FL Studio, met F9 open je de mixer.
Kies een kanaal en maak hier je audiokanaal van.
Noem deze bvb Micro X.

Stel de ingang en uitgang in voor je mixer.
Tenzij je 2 geluidskaarten hebt, kan je hier enkel kiezen voor je M-Audio geluidskaart.

Vervolgens kies je de settings voor monitoring en mastering.
Hiervoor rechtsklik je op het mixerkanaal en kies je 'File' , 'Open mixer trackstate'

Uit de presets kies je er één die je ligt. Meestal zeggen de namen al genoeg.
Voor mijn Micro X koos ik 'General purpose mastering 2'.
Als je andere tools nodig hebt, kan je die later eenvoudig toevoegen.

Vervolgens zet je het volume van je Korg helemaal dicht, zet je het toestel aan kies je een preset.
Al dan niet schakel je de arpeggio aan (voor drums bvb) en speel je een tijdje.
Draai vervolgens het volume langzaam hoger en hou de output van je mixer kanaal in het oog.

Analoge mixers mogen een klein beetje in het rood gaan, maar bij digitaal geluid
en mastering, klinkt dit zeker niet goed.

Dan regel je de settings af van je compressor / limiter of kies je een preset.
Let hierbij op het volume en de klank van je geluid.
Beste is dat je de verschillende klanken goed kan onderscheiden in het hoog, midden en laag.

Verder kan ik je nog aanraden in te schrijven op het nederlandstalige en engelstalige
forum van FL Studio, er vervolgens rond te kijken en eventueel vragen stellen mbt tot je probleem.

Als dat nog niet genoeg is zijn er de fora van Warbeats.com en de tutorials van NFX en AcePincter op Youtube.

Veel succes!

:mexico: Greetz, Hyper

Laatst gewijzigd:
De USB van de MicroX werkt als een midikabel. Je kan er verder dus geen audio mee naar je PC sturen. Je zal de synth dus op je mixer aan moeten sluiten, en als je geen mixer hebt via audio op je geluidskaart :)

En welkom :)

Back