Hallo, ik heb een beetje hulp nodig.

Orthrus

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Mijn naam is :John en ben afkomstig van uit het "zonnige" zuiden van Nederland en wel uit Eindhoven. Ten eerste wil ik mededelen dat ik absoluut niets weet van synthesizers. Ik ben nu hier omdat mijn zwager een aantal weken terug vrij onverwacht is overleden. Wij wisten dat hij een verwoed verzamelaar was van synthesizers, ook wisten we dat hij regelmatig nieuwe synthesizers kocht om ze vervolgens weer in te ruilen. Na zijn begrafenis zijn wij begonnen met het leeghalen van zijn appartementje, en wat we daar vonden, liet ons met de mond openstaan. Kasten vol met bijna niet gebruikte synthesizers en aanverwante artikelen. Nu heb ik deze apparatuur onder mijn hoede genomen en ga een gedeelte gebruiken; de rest ga ik in de verkoop doen. Maar het grootste probleem is dat ik van 95% niet weet wat het is, wat erbij hoort of hoe het aangesloten moet worden. Nu hoop ik dat er hier een paar mensen zijn die me een beetje vooruit kunnen helpen in de wondere wereld van synthesizers. Merken (Waar ik nog nooit van had gehoord) waar hij materiaal van heeft, zijn O.A. Native, Frostrite, Korg, Elektron, Roland, Waldorf en Moog. Alvast bedankt.

Welkom en nog gecondoleerd met het verlies. Bedoel je met zelf gebruiken dat je wilt gaan starten met muziek maken met synths? En heb je dan al wel muzikale ervaring/kennis van andere instrumenten?

Kan me in ieder geval voorstellen dat het nogal overweldigend is met een kamer vol synths. Zo te lezen staan veel van de bekende merken er en zou het wel eens een hele mooie collectie kunnen zijn. Misschien naast wat modernere ook een paar classics die een hoop geld waard zouden kunnen zijn. Wat dat betreft zou ik -indien mogelijk- niet te snel verkopen en eerst eea leren kennen om te bekijken wat je wilt houden EN om te weten wat je in huis hebt. Zou zonde zijn als iemand een synth voor een paar 100 euro komt ophalen, die een paar 1000 waard is ;).

btw, ken je geen kennissen/vrienden van hem die je zouden kunnen helpen? Zelf kom ik trouwens ook uit Eindhoven en zou ik een keer langs kunnen komen om eens te kijken wat je allemaal hebt en wat je daarmee kan. Stuur maar een prive berichtje mocht je daarin geïnteresseerd zijn :)

Ik gebruik meestal Reverb ("hoge" prijzen) en Audiofanzine ("lage" prijzen), en neem dan het gemiddelde van beiden voor waardebepaling.

Ik gebruik meestal Reverb ("hoge" prijzen) en Audiofanzine ("lage" prijzen), en neem dan het gemiddelde van beiden voor waardebepaling.
Maar als je "niks" weet over de apparatuur kun je nog steeds geen goede inschatting maken, tenzij je ze eerst uitgebreid test. Knoppen, faders, outputs, enz.

Gecondoleerd.

Je moet sowieso zelf wat onderzoek doen. Voer het merk en modelnaam in op een browser naar keuze op de supercomputer in je broekzak. Binnen 2 minuten heb je de handleiding. Op pagina 5 staat wat er bij hoort en hoe je het apparaat aansluit en aanzet.

Gecondoleerd en sterkte!
En natuurlijk welkom hier.

Ik lees dat je in de buurt van Kobuz woont (als ik af mag gaan op 2x Eindhoven).
Zelf zou ik een bezoekje van één van 'ons' aanraden om e.e.a. te bekijken.
Het is meer dan alleen 'de waarde' natuurlijk.
Ook of alles het goed doet en omdat je aangeeft dat je mss. zelf ook wat wilt gaan gebruiken is wat kennisoverdracht 'hoe' geen overbodige luxe denk ik.

We hebben hier een synth marktplaats sectie, mocht je iets willen verkopen.
Vaak liggen de prijzen net iets onder Marktplaats, maar omdat 'we' elkaar een klein beetje kennen, is er weinig gedoe (althans, ik heb er nog niet wat van gemerkt in de afgelopen jaren)

Allen hartelijk dank voor het hartelijke welkom en de nuttige info. Ik ben hier duidelijk op het juiste adres. En Kobuz, een bezoekje van jou zou ik erg op prijs stellen. Ik neem contact met je op. Hier ook wat foto's van het meeste materiaal dat ik heb.

Attachments

• asynt1.jpg
    asynt1.jpg
    110 KB · Bekeken: 403
  • asynt2.jpg
    asynt2.jpg
    100,2 KB · Bekeken: 389
  • asynth3.jpg
    asynth3.jpg
    101,4 KB · Bekeken: 397
  • asynth4.jpg
    asynth4.jpg
    121,3 KB · Bekeken: 392
Allen hartelijk dank voor het hartelijke welkom en de nuttige info. Ik ben hier duidelijk op het juiste adres. En Kobuz, een bezoekje van jou zou ik erg op prijs stellen. Ik neem contact met je op. Hier ook wat foto's van het meeste materiaal dat ik heb.
Hier kun je zeker een leuke setup van maken.

Maar je moet er wel (veel) tijd in willen (en kunnen) steken.
Hoeveel ervaring heb je met muziek maken in het algemeen?

Hier kun je zeker een leuke setup van maken.

Maar je moet er wel (veel) tijd in willen (en kunnen) steken.
Hoeveel ervaring heb je met muziek maken in het algemeen?
Helemaal geen, dus dat wordt nog een hele opgave om er geluid uit te krijgen :)

Gecondoleerd. Veel stertke.
Leuke spullen. Veel ook waar je redelijk makkelijk wel aan de slag kan denk ik. Niet te complex.
You tube is je grootste vriend zou ik zeggen...
Je kan altijd met 1 apparaat beginnen en een koptelefoon.

Welkom @Orthrus en gecondoleerd. Jammer dat je zwager geen lid was hier of wellicht wel? We hebben namelijk af en toe leden waar we niks meer van horen. Maar je maakt een vliegende start zo te zien. Ga er vanuit dat het een tijdje kost om alles te leren. Misschien vind je het alleen leuk om beats te maken, sound design of synths bespelen.. denk dat dit wel even duurt en part of the fun is.

Leer de zoekfunctie gebruiken en je kunt veel achterhalen 👍

Mijn grove tip zou zijn, verkoop zonder emotie eerst alles van Behringer, akai en native instruments. Dat ruimt lekker op mocht je beperkte opslag hebben (anders alles eerst testen 😆)

Met de rest kun je een heel erg mooi begin maken en heb je eigenlijk al erg veel in 1te leren en aan te sluiten maar hou je naar mijn idee wel de waarde vastere “betere” spullen.

Succes

Laatst gewijzigd:
Helemaal geen, dus dat wordt nog een hele opgave om er geluid uit te krijgen :)
Oei.
Geluid zal wel lukken :)
Muziek leren spelen kost wel even (jaren).
En dan komt de hardware nog.

Het is een beetje alsof je in een Boeing 747 cockpit stapt zonder dat je kunt vliegen.
Je begint vaak met een klein simpel propeller vliegtuig en daar leer je mee vliegen en dan steeds een stapje verder.

Wil je er muziek mee maken, of alleen geluid? (dat is een serieuze vraag, sommigen maken enkel geluid en vinden daar hun inspiratie)

Gecondoleerd. Veel stertke.
Leuke spullen. Veel ook waar je redelijk makkelijk wel aan de slag kan denk ik. Niet te complex.
You tube is je grootste vriend zou ik zeggen...
Je kan altijd met 1 apparaat beginnen en een koptelefoon.
Bedankt, ik had al een koptelefoon met grote plug geregeld. Die had ik namelijk ook niet. :-(

Welkom @Orthrus en gecondoleerd. Jammer dat je zwager geen lid was hier of wellicht wel? We hebben namelijk af en toe leden waar we niks meer van horen. Maar je maakt een vliegende start zo te zien. Ga er vanuit dat het een tijdje kost om alles te leren. Misschien vind je het alleen leuk om beats te maken, sound design of synths bespelen.. denk dat dit wel even duurt en part of the fun is.

Leer de zoekfunctie gebruiken en je kunt veel achterhalen 👍

Mijn grove tip zou zijn, verkoop zonder emotie eerst alles van Behringer, akai en native instruments. Dat ruimt lekker op mocht je beperkte opslag hebben (anders alles eerst testen 😆)

Met de rest kun je een heel erg mooi begin maken en heb je eigenlijk al erg veel in 1te leren en aan te sluiten maar hou je naar mijn idee wel de waarde vastere “betere” spullen.

Succes
Bedankt, ik weet niet of mijn zwager op dit forum actief was. Het zo best kunnen. Ik heb spullen van al die drie merken. Maar ik heb de tijd wil ook niets verkopen wat niet in orde is. En ik heb inderdaad genoeg te leren.

Back