Leadsynth in Bette Davis Eyes

Bob1991

Ouwe rot
De meeste leden hier zullen het nummer ongetwijfeld kennen,
Bette Davis Eyes van Kim Carnes.

Ik vraag me echter al een hele tijd af hoe ik het geluid van de synthlead na maak.. Geluiden nabootsen is normaal geen probleem voor me maar hier kom ik dus niet uit..

Gelijk het synth geluid in het begin, een beetje elektrische gitaar achtig (en dat schijnt het ook te zijn, naja een combi dus blijkt.).. Het enige dat ik weet is dat het (denk ik) met een Prophet-5 is gemaakt, deze valt in een clip van dit nummer te zien.

Als iemand tips heeft hoor ik die graag!

Laatst gewijzigd:
Omdat ik het net iets te onnatuurlijk voor een echte gitaar vind klinken (en had verder gelezen dat het een synth was ipv gitaar), vooral ongeveer na een seconde vanaf het 'aanslaan''.. Maar je brengt me nu wel aan het twijfelen, misschien dat de pad die erachter zit en ongeveer het zelfde speelt me voor de gek houdt.

Het is dus toch een gitaar met dikke chorus?(Bijv bij 1:08/ 1:10 vind ik het tja, toch synthy/fm klinken , bij 1:06 hoor je op de achtergrond wel duidelijk een gitaar)

Ik heb altijd begrepen dat dit nummer bekend staat om z'n Prophet 5 geluiden opgenomen zonder al te veel opmaak. Heb zelf geen ervaring met de Prophet 5, maar zou in dat geval makkelijk na te maken moeten zijn.
De hele cd van Kim Carnes is trouwens erg mooi :eureka:

tis heel simpel,
een prophet 5 en een gitaar ( een tele denk ik) met chorus.
als je strak speelt dan is dit het resutaat.

later in het nummer wisselen ze het thema ook min of meer af.

Inderdaad ik hoor gewoon 2 aparte geluiden.. :okdan:

Back