Wie weet welk type Hammond dit is?

Hoi,

dat zou dan betekenen dat dit eventueel de voorloper is van de portable B3 ?

gr bianca

Ik denk ook een B300.
Hij lijkt kwa uiterlijk een beetje op de X5.
Alleen is de X5 een electronisch orgel en de B300 een toonwielorgel.

Dank jullie wel, is dit model iets om aan te schaffen, ik heb er eentje aangebode gekregen inclusief leslie.

met lesly: koooopje
zonder lesly, als toonwiel dacht wel redelijk goed, je schouwt je wel kapot

Het is een Hammond B300 en een leslie 760...dit is GEEN tonewheel orgel maar klinkt wel te gek, helemaal met die leslie erbij. Geen buizenscheur maar erg fijn om mee te spelen, de leslie is nog aan te passen waardoor je wel een beetje de klankkarakteristiek krijg van een lichte buizenoversturing d.m.v. een MIG-mod (zie: http://www.keyboardpartner.de/hammond/lesliemods.htm)

Prijs is ok, voor iets meer dan de leslie los heb je 't orgel en de preamp erbij. Nice!

ja ik had ook al m' twijfels tav dat toonwiel gedeelte.
scheelt wel in schouwen denk ik..

Hey hey, ja...deze serie/dit type is geen tonewheel, net als de B200. Maar wel een goed klinkend orgel.
Wat leslie betreft zijn er goede Dynacords te krijgen hoor, alleen ik ben niet thuis in de type aanduidingen van de Dynacords.
Veranderd wel mijn kijk op de prijs. Die 600,- met leslie 760 en preamp II zou ok zijn, met een Dynacord zou ik wel zakken die zijn namelijk niet zo veel waard

kijk ook eens op marktplaats , en er is een hammondvereniging in nederland zeer informatief

Hoi,

bedankt voor de uitleg in informatie, dan weet ik voldoende en dan denk ik dat ik rustig aan verder ga kijken voor iets anders.

Voor watvoor soort Hammond-spel ben je opzoek naar een orgel? Dan weet ik wat meer wat een interessante Hammond voor je zou kunnen zijn. Waar ik naar zou zoeken als ik een 'budget' set zou moeten samenstellen is een L100 (of soms de L122) of een M100 (nog lekkerder qua percussie sectie) met een Leslie 760. Moet je voor alles tussen de 450 en de 700 klaar zijn voor een setje...reeele Marktplaats prijs. Wel als je er niet meer hoeft te sjouwen dan he, want het zijn beide toonwiel-orgels

Hoi Manu,

bedankt voor de tip, in de verre toekomst hoop ik nog eens een echte B3 te kunnen scoren, ja ik weet wat die kosten :)
Maar een leuk alternatief daar was ik eigenlijk naar op zoek, zo ook nog naar een fender rhodes.
Het gaat mij eigenlijk om het typische hammond geluid die de toonwiel heeft dan.
Ik ga weer eens rond struinen en wat geduld hebben.
bedankt.

in plaats van een B3 zou je ook naar een C3 of A100 kunnen kijken. deze zijn enkel anders qua uiterlijk. een L100 of M100 serie is erg leuk om mee te beginnen, en zelfs wel meer ook. ook zonder leslie erg bruikbaar, met vette el84 oversturing !

Ligt een beetje aan wat je wilt uitgeven ook. Er zijn goede alternatieven te krijgen met goed zoeken en geduld, zowel voor de Rhodes als voor de Hammond.
Je kan het zo gek maken als je wilt. En inderdaad een B3 is te gek (ik heb er zelf eentje met leslie 122:)) maar je kunt ook naar een A100 kijken. Intern exact gelijk aan de B3 & C3...alleen een andere kast, en een ingebouwd speakersysteem met galmveren ook. Super apparaat en nogmaals je hoor en voelt geen verschil (Heb een goed vergelijk want heb ook een A100...sorry:bekdicht:).

Op Rhodes vlak, zodra je gaat zoeken moet je je niet te veel bezig houden met bouwjaar en mkI of mkII. Er zit wel een verschil in maar is bij een goed 2e hands exemplaar bijna te verwaarlozen qua sound, en de speel-actie kan altijd nog gemodificeerd worden naar wat je fijn vond spelen. Beter een goede Rhodes mkII dan een afgeragde niet onderhouden Fender Rhodes mkI (van pre '75)

Back