Nieuw en opzoek!

alfonsos

Nieuwkomer
Bonjour, om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Ik ben Alfons uit Rotterdam en ben op zoek naar een betaalbare/goede (ik weet het, lastige combinatie) digitale piano.
Zelf ben ik student, oftewel niet heel veel te besteden en niet heel erg veel ruimte voor een echte piano :).
Ik ben al aan het kijken voor nieuwe dig. piano's onder andere de p70 of p85 van Yamaha. (de p85 is rond de 700 euro en ik wil ook niet teveel meer besteden).
Wat zijn vergelijkbare? hoe is de geluidskwaliteit? En heeft iemand hier misschien iets? (volgens mij ben ik wel een van de zovelen, maar ach)
Ik ben benieuwd :) Alvast bedankt!

Welkom Alfons. Je keuze is gelijk al goed. Ook een Roland RD 170 is het bekijken waard. De pianoklank is goed en het toetsenbord vind ik als pianospeler echt fijn. Ik heb de RD 170 al zo'n 4 jaar en ben er zeer tevreden over. Zeker nu ik hem heb gekoppeld (midi) aan een Nord Electro 2 (voor een goede Rhodes).

Bedankt voor de reactie!
Ik ga ze denk ik allebei even proberen en dan een keus maken:).
Nog wel een vraagje, is er een verschil in klank tussen een stage piano en een elektrische thuispiano? (zoals de yamaha ydp 30 of iets dergelijks?) Of komt dat op hetzelfde neer..
Ik zie namelijk wel dat veel elektrische piano's aardig aan de prijs zijn, de stage piano's ook uiteraard, maar daar is toch een wat ruimere keus in iets goedkopere modellen.

Graag gedaan hoor. Het verschil zit hem vaak in de onderbouw en de luidsprekers. Een stagepiano heeft een losse standaard nodig. Een thuispiano heeft een vaste bak (zoals bij de P85 en een YDP). Voor een stagepiano heb je vaak een (actieve) monitor nodig. Yamaha heeft echter ook stagepiano's met een ingebouwde monitor (zoals bij de CP serie en de fraaie betaalbare P85 S).
Het is maar net wat je wilt. Mocht je op willen treden, dan is het natuurlijk niet handig als je een thuispiano koopt. Koop je stagepiano en ga je optreden, koop dat ook een case.

Back