Soft-hardware klanken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Soft tegen hardware.
Wel softsynth's hebben tegenwoordig een klankenbank van etelijke Gb's,tegenover de hardware synth's die een 200 MB aan klankenbanken bezitten,gemiddeld.
GB tegenover MB,1000 klanken soft tov 1000 klanken hard...
Waar zit het verschil,moet toch dat soft stukken beter klinkt dan een hardware synth(noemt m'n tegenwoordig workstation).
En gehoormatig vind ik dat ook tegenwoordig.
Hardware heeft afgedaan nu.Computers zijn zo big geworden,dat je stom bent zoveel geld uit te geven voor een Workstation die tegenover een soft veel minder mooi klinkt.

verdiep je eerst eens in synthese voordat je zo'n bold statement maakt.
waar praat je over?

Rompler
(V)A ?!?

Laatst gewijzigd:
hmmm...ik vrees dat je stelling aan alle kanten rammelt. Eerst en vooral gebruiken we verder de term rompler en niet synthesizer. Zonder me erin te verdiepen geef ik je alvast een paar argumenten uit de grabbelton (hier kunnen paginas over geschreven worden):

-Een computer kost ook geld.
-Is meer echt wel beter? 20 GB brol blijft brol (niet dat ik zeg dat software romplers brol zijn)
- Een rompler of whatever hangt niet enkel af van zijn samples, maar van het geheel. Samples, algoritmen (synthese, effecten) en hoe alles op elkaar afgesteld is. Slechte algoritmes en slechte samples klinken slecht zowel op soft- als hardwaregebied.
- workstations worden oa ook gekocht om op het podium te gebruiken. Pc's vertonen nogal eens hun lelijke kantjes op het podium.
- "Beter klinken" is subjectief en ik kan je verzekeren dat een oude Roland JV 1080 nog altijd goddelijk klinkt. Of verwar je "beter klinken" met "realistisch klinken"? Zowel hard- als software kunnen realistisch klinken.
- Hands-on betekent dat je daadwerkelijk fysiek contact hebt door het gebruiken van knoppen, pitch-en mod wheels ipv de muis. Sommige mensen verkiezen dit boven muisgepiel.

Laatst gewijzigd:
ja ik dacht al, gaan we een weekje zonder de goeie ouwe "je bent stom als je in 2009 nog hardware koopt" uitspraak op SF...

Maar heeft het dan misschien ook te maken met een soort van 'bedroom producers/beatmakers' versus meer de 'bruiloftorkestspelers met een biertje in de hand' [= meer mijn hoek] hier op het forum?

Trouwens, ik heb dat of/of van soft/hardware nooit begrepen..... voor sommige dingen vind ik hardware gewoon makkelijker (bv. optreden in cafe met weinig opbouwtijd) en voor andere dingen (ik noem componeren/ arrangeren) is software weer handiger soms..

En voor software heb je uiteindelijk toch ook hardware controllers nodig? of zijn hier ook hardcore muisklikkers die alles doen zonder sliders,knoppen, encoders en hoe heet die meuk allemaal........:engel:

Soft tegen hardware
"Tegen" bestaat alleen in je eigen gedachten. Ik combineer hier lekker wat ik wil :).

Waar zit het verschil,moet toch dat soft stukken beter klinkt dan een hardware synth
Qua orkestrale libraries heb je het helemaal juist. Niet voor niets dat de mensen die met filmmuziek bezig zijn hun hardwaresamplers hebben gedumpt.

Computers zijn zo big geworden,dat je stom bent zoveel geld uit te geven voor een Workstation die tegenover een soft veel minder mooi klinkt.
Ehhh... had jij niet een OASYS gekocht?

Verder heb ik denk ik voor minder geld dan een goede laptop en sample library een Fantom S of X, dus da's minder werk op het podium met aansluiten en ook minder diefstalgevoelig. Maar goed; het ligt er maar aan wat je leuk vindt.

Bovendien is de Hardware vs Software een klassieke discussie op (oa) dit forum. Bij het gebruiken van de zoekfunctie op 'software hardware' zul je meer dan voldoende vinden.

Gezien z'n registratiedatum weet 'ie dat prima en is hij gewoon weer even ouderwets aan 't rellen :P.

verdiep je eerst eens in synthese voordat je zo'n bold statement maakt.
waar praat je over?

Rompler
(V)A ?!?
Waarom me verdiepen in synthese?
Een computer(met wat processor)en een paar softsynth's,met een GB aan klanken,tov een workstation,met een MB aan klanken.
Er moet toch klank kwaliteit toch een verschil in zitten of zie ik dat verkeerd?

een synth met een library aan geluiden is geen syth, maar eerder een rompler (sample player)

heb je je al verdiept in wat die "softsynths" en hardware bakken nu eigenlijk doen, in plaats van enkel wat oppervlakkige dingen op te noemen ?

Een computer(met wat processor)en een paar softsynth's,met een GB aan klanken,tov een workstation,met een MB aan klanken.
Er moet toch klank kwaliteit toch een verschil in zitten of zie ik dat verkeerd?

Ik heb je in mijn vorige post een heleboel antwoorden gegeven net als Yoozer. Waarom ga je daar niet op in?

Waarom me verdiepen in synthese?

daar stemde hij ook mee in:

Qua orkestrale libraries heb je het helemaal juist. Niet voor niets dat de mensen die met filmmuziek bezig zijn hun hardwaresamplers hebben gedumpt.

ik begin al te begrijpen dat ik weer even gaat duren..

Dus veel plezier allemaal! :P

Ik heb je in mijn vorige posts een heleboel antwoorden gegeven net als Yoozer. Waarom ga je daar niet op in?
Wel kereltje,met een dikke nek dat ik tot hier kan voelen in vlaanderen,zo'n paar honderd kilometers hier vandaan.
Zeg jij mij dan eens het verschil tussen GB en MB aan klanken?
Spreek dan niet over de hoeveelheid aan klanken.Maar de kwaliteit.GB tov MB?

Wel kereltje,met een dikke nek dat ik tot hier kan voelen in vlaanderen,zo'n paar honderd kilometers hier vandaan.

Je kan niet tellen. Het is een paar duizend kilometers als je naar mijn nick kijkt. Het zou me ook niet verbazen dat daar de verwarring tussen Mega en Gigabyte ligt.

Zoek het zelf maar uit...:doei:

Je kan niet tellen. Het is een paar duizend kilometers als je naar mijn nick kijkt.

Zoek het zelf maar uit...:doei:
GB aan MB aan klanken met dezelfde hoeveel aan klanken.Zeg zo'n duizend klanken.Wat is het verschil??????Zeg het me?????SOFT-HARD?

Je kan het ook van de andere kant bekijken...als je die paar mb's slim programmeerd kan je toch zeer goede geluiden opwekken.Dit heet synthese.

Je kan wel een mega library van enkele gb hebben die goed klinkt maar verder geen diepe synthese mogelijkheden heeft.

Ik vind ''beter'' ook altijd zo'n raar woord,soms ben je gewoon op zoek naar een geluid wat niet crystal clear hoeft te zijn.

Ehhh... had jij niet een OASYS gekocht?

Knelt daar het schoentje niet? Hij had er meer van verwacht?

Hij verwacht de "big red button" te vinden voor instant hit sounds en wil zich niet verdiepen in de hardware?

Je kan het ook van de andere kant bekijken...als je die paar mb's slim programmeerd kan je toch zeer goede geluiden opwekken.Dit heet synthese.

Je kan wel een mega library van enkele gb hebben die goed klinkt maar verder geen diepe synthese mogelijkheden heeft.

Ik vind ''beter'' ook altijd zo'n raar woord,soms ben je gewoon op zoek naar een geluid wat niet crystal clear hoeft te zijn.
goed punt.

Bij sommige soft varianten heb ik vaak het idee dat ze het product proberen te verkopen op basis van GB's. Des te meer des te beter wordt dan wel eens gedacht. Overigens is dat wel erg kort door de bocht.

Bij sommige soft varianten heb ik vaak het idee dat ze het product proberen te verkopen op basis van GB's. Des te meer des te beter wordt dan wel eens gedacht. Overigens is dat wel erg kort door de bocht.
Ok,maar heb onlangs omnisphere geïnstalleerd,zo'n 50 GB,en ik moet zeggen dat het zeer uitmuntend klinkt.Bezit een fantom G(speciaal gekocht voor de pads,strings,en vox),en deze nu niet meer gebruik.
Staat trouwens te koop voor degene die geloven dat hardware beter is.

http://www.2dehands.be/roland-fantom-g6-60159586.html?muz_instr=55&p=be-17

Ik geloof zelf niet direct in beter o.i.d. ik merk zelf dat ik met hardware creatiever ben. Als ik voor het werk al de gehele dag naar een scherm kijk, dan wil ik dat niet altijd ook voor de hobby. Ik kan erg genieten van de JP8000 aanzetten en dan geluiden maken en spelen. Het voordeel van een hardware instrument vind ik dat alles op elkaar is afgestemd.

Overigens denkt iedereen er anders over. Een bevredigend antwoord zul je dan ook zeker niet vinden met deze discussie.

En Omnishere is een schitterende synth, waar heel veel werk in zit qua opnamens en programmeren.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back