Hoe maak ik deze synth sound deel heel veel

Wokker

Ingeburgerd
Even een vraagje. Ik hoorde laatst bij een bandje hier uit de buurt een vette sound. Nu heb ik van alles geprobeerd om deze sound ook uit mijn keyboard te krijgen. Kom wel in de buurt maar het heeft toch niet het zelfde effect.
Het originele geluid is gemaakt op een Korg Triton LE. Kan iemand mij helpen om mij een beetje in de goed richting te sturen?

het gaat om het geluid wat op deze myspace site staat.
http://www.myspace.com/balloonholland

Het nummer waar het om gaat heet: Everything. De sound waar het om gaat begint rond 13 sec.

Alvast bedankt!!!

Hoe weet je dat het met de korg is gemaakt?

Het is gewoon een synth met gate. Ik weet niet zeker maar ik zou dit een Pad noemen?

:okdan:

Hoe weet je dat het met de korg is gemaakt?

Het is gewoon een synth met gate. Ik weet niet zeker maar ik zou dit een Pad noemen?

:okdan:

Ik weet het zo zeker omdat ik ze gisteren live heb zien spelen. Of het moet gesampeld zijn maar dat kan ik niet echt voorstellen....
Meer tips zijn altijd welkom

Ik krijg zelfs de indruk dat het gewoon hetzelfde geluid is als die pad die begint te spelen vanaf 0:50 (beter hoorbaar vanaf 1:18). Alleen dan met LFO, zoals RSB zegt. Misschien ook filter iets verder opengedraaid en/of wat resonance erbij.

In ieder geval: als je zelf een rompler hebt, pak dan zo'n lekker nondescripte pad, en dan klungelen met die LFO, plus cutoff en resonance. Moet volgens mij goed benaderbaar zijn...

tering wat een zoutloze rtl4 pampers-rock
Smackos jungske, eigenlijk ben je gewoon precies zo'n puber van fok.nl.

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga zelf lekker aan de knopjes.... uhh parameters draaien van mijn Korg Karma.

Ik krijg zelfs de indruk dat het gewoon hetzelfde geluid is als die pad die begint te spelen vanaf 0:50 (beter hoorbaar vanaf 1:18).

Dat had ik nog niet gehoord maar volgens mij is dat inderdaad hetzelfde geluid!

Laatst gewijzigd:
Zo wat LFO dit en dat bla?

Ik hoor hier toch duidelijk een snel draaiend lesley -sausje!
(http://en.wikipedia.org/wiki/Leslie_speaker)

De band heeft een myspace pagina. Misschien zijn de heren wel zo vriendelijk om zelf het antwoord te geven. Ze spreken waarschijnlijk gewoon Nederlands, dat scheelt weer! ;)

ja maar ja maar,ze gaan op hun Myspace toch niet verklappen welke Korg presets ze gebruiken?! Dan is de magie helemaaaaaaaaaaaaal weg:D

hehe...
Gisteren beide manieren geprobeerd en met de leslie kwam ik inderdaad tot ongeveer hetzelfde resultaat.

Back