Rudi Linhard is dé Man!

Lacrosse

Rise of the Machines
Afgelopen vrijdag en zaterdag ben ik in Wilhermsdorf geweest bij Rudi Linhard. Ik heb hem alle modificaties laten doen op mijn Voyager: geheugenuitbreiding, aftertouch mod, filter glide mod, betere condensatoren, slew rate aanpassing en nog wat kleine dingen. Compleet met O.S. 3.5 (officieel nog niet uit) klinkt hij nu echt fantastisch! Echt een wereld van verschil!
We hebben ook even mijn Voyager met open behuizing naast een prototype van de Voyager gezet. Mooi om de overeenkomsten en verschillen tussen de twee synths te zien. Wat mij betreft had de signature edition de handtekening van Rudi gehad; hij heeft immers véél meer voor de Voyager gedaan dan o.a. Bob Moog; lullig maar waar!
Al met al een aanrader voor iedereen met een Voyager.

Afgelopen vrijdag en zaterdag ben ik in Wilhermsdorf geweest bij Rudi Linhard. Ik heb hem alle modificaties laten doen op mijn Voyager: geheugenuitbreiding, aftertouch mod, filter glide mod, betere condensatoren, slew rate aanpassing en nog wat kleine dingen. Compleet met O.S. 3.5 (officieel nog niet uit) klinkt hij nu echt fantastisch! Echt een wereld van verschil!
We hebben ook even mijn Voyager met open behuizing naast een prototype van de Voyager gezet. Mooi om de overeenkomsten en verschillen tussen de twee synths te zien. Wat mij betreft had de signature edition de handtekening van Rudi gehad; hij heeft immers véél meer voor de Voyager gedaan dan o.a. Bob Moog; lullig maar waar!
Al met al een aanrader voor iedereen met een Voyager.

Ben ook bij Rudi geweest (wel een eindje rijden heen en terug vanuit Eindhoven in 1 dag...poeh poeh)...aardige gast idd.
Heeft een MemoryMoog "in nieuwstaat" voor me tot LAMM gemaakt.

Ik vond wel dat ie erg tegen Moog aan liep te schoppen, iedereen deed maar wat bij Moog etc en Rudi was de man. Nu Bob dood was vond ie de rest bij Moog maar klote.
Het was bijna alsof ie Rudi Moog was geworden.

Later zag ik ineens dat Moog een Voyager classic uitbracht zonder digi OS (volledig analoog) en kon me niet aan de indruk onttrekken dat dit mede gedwongen was door Rudi's halstarrige "moeilijkdoenerij" want hij peperde mij ter plaatse flink in dat hij en niemand anders de rechten had op het OS. Die had hij namelijk geschreven....

Dus goede gast hoor maar ook wel een beetje een echte "Rudi"....hahaha

Leuke anekdote...de MemoryMoog in kwestie was voor de bassist van Coldplay en toen die bassist hoorde dat "der Rudi" 3 maanden wachttijd had voor de Lamm upgrade van zijn MemoryMoog zei hij me "zeg maar dat ie voor Coldplay is dat opent deuren"...
Ik dus bellen met "der Rudi" met de mededeling "hij is voor Coldplay zou het wat sneller kunnen" vervolgens zei hij "was ist den das??? Coldplay???, ist das HipHop???"...en de afsluiter "nein kan nicht schneller"...hahahaha

Een LAMM!! Ja dat is natuurlijk zwaar 'baas boven baas'. Er stonden er in zijn werkplaats zaterdag 3 waarvan er één echt als puzzel uit elkaar lag. Hij was nieuwe bushings a/h installeren van Teflon; zouden volgens hem minstens 100 jaar mee moeten gaan.
Als ik geld had .......
Volgens mij kost een LAMM alles bij elkaar inmiddels zo'n 6000 a 7000 Euro.
Lijkt me wel een geweldig instrument!
Ik herken wel jouw verhaal m.b.t. zijn houding t.o.v. MoogMusic. Ik moet hem wel gelijk geven in het feit dat een Moog gitaar en een Pianobar niet veel te maken hebben met het Moog imago. Een man die zó technisch is mag van mij best een beetje arrogant zijn ;)
Ik ben in ieder geval erg blij met het nieuwe geluid van mijn Voyager.
Maar ja ..... jeetje ..... een LAMM!!! Gaaf man!

Gaat het geluid meer op een oude Mini lijken door de mods of komt het Voyager geluid gewoon meer tot zijn recht?

fijn om te horen, ga ik ook doen, hoelang rij je erop en wat kostte de gehele operatie ongeveer ( pb'en of emailen mag ook hoor) en kon je erop wachten of ben je 2 keer moeten gaan? ( of kon je bij hem overnachten??)

ik heb er ook aan zitten denken, enkel heb ik het geld er niet voor, maar dat komt wel.

wat is het verschil nu precies, en wat zit er in die 3.5 voor leuks ?

Goed om te horen dat je zo een goede ervaring met hem hebt gehad.

Was voor mij ook een enorme vermoeiende maar leuke dagtrip geweest met mijn Voyager SE....maar ook zeker de moeite waard.

Als herinnering diverse foto's geknipt waaronder deze : :biertje:

29oh3sk.jpg

is dat dezelfde persoon als op je avater?

Ik herken wel jouw verhaal m.b.t. zijn houding t.o.v. MoogMusic. Ik moet hem wel gelijk geven in het feit dat een Moog gitaar en een Pianobar niet veel te maken hebben met het Moog imago. Een man die zó technisch is mag van mij best een beetje arrogant zijn ;)
Ik ben in ieder geval erg blij met het nieuwe geluid van mijn Voyager.
Maar ja ..... jeetje ..... een LAMM!!! Gaaf man!

Alsof Moog alleen maar alaloge synths zou mogen maken..is toch gewoon een producent van muziek apperatuur???

Rudi goeie gast maar moet gewoon bij Rudi zijn eigen leest blijven.

wat zijn de mods en wat kosten deze?

Mail wat ik destijds van herr Rudi kreeg :

The Filter Glide is for free but I have to charge you for the ground mods (around 25 EUROs).
The price for the memory expansion (version 3.4) is 170 EUROs.
Also we offer a better aftertouch circuit for 120 EUROs incl. tax and adjustments.

Prijsinfo over de slewrate heb ik niet daar dit iets was wat Rudi net aan het mee experimenteren was....geloof iets in de richting van 200 Euro.

Edit...nog een piccie van de eerste Voyager waarop der Rudi zijn OS schreef :

2135bvs.jpg

Kwa houding lijkt -ie meer op jouw avatar. Kun je Der Rudi ook laten swingen, of lukt dat niet met Duitsers?

haha dijen kletsende rudi ...[as avatar dan ]

noob question
wat is rongeveer ook weer slew rate
[attenuaterofso iets ..???]
:confused:

Tsjonge wat ziet die werkruimte er netjes uit. Duitse degelijkheid!

ja zou de golfvormen vd osc moeten vervolmaken volgens de uitleg die ik van hem gekregen heb

Met slew rate haal je de de scherpe kantjes van een golfvorm of een stuursignaal. Je krijgt portamento omdat de overgang tussen noten vloeiender wordt, je krijgt een tragere attack als je je EG eerst door een slew limiter laat gaan, zelfde voor LFO of zaagtanden etc.

Back