Iemand in synthland is erg blij!

dat is toch helemaal niet zo lang :D de CD verkopen kwamen pas mondjesmaat op gang in 1987 en de platenzaken stonden toen nog maar voor een kwart vol met CD's... de grote explosie was pas in 1988, ik had mijn eerste CD player ook omstreeks die tijd...

toen zat ik nog jaren te plakken met twee ..dikke cassette deckz
lol
cd heeft by geen egte intrede gedaan
wel toende brannder popu ...en betaalbaar werdt

Jij noemt dat "het enige" maar voor veel mensen is de fun factor het belangerijkste. Je maakt muziek voor je lol en er is niks leukers dan in je cockpit te zitten met al die lampjes en schuifjes. Maar als jij lekker de hele dag met je muisje en saai midi controllertje naar dat saaie beeldscherm zit te kijken, waar je waarschijnlijk op je werk ook al de hele dag naar kijkt dan moet je dat vooral doen. Wij als puristen hebben dus en meer plezier en het klinkt ook net ff wat lekkerder.

En wat betreft levensduur, ach nog vele jaren zullen de meeste ouwe bakkies het nog doen en dan komt er wel weer iemand die een bepaalde unieke chip opnieuw gaat maken. Daarnaast zijn er ook al zoveel nieuwe analoge en digitale synths verschenen in de afgelopen jaren die ook weer vele jaren vol zullen houden.

vraag me ook af levensduur
...zou egt over 20+ jaar spontaan alles smelten rontploffen ,..ofso
of langzaam uitgaan

kheb hier aardig last van juist semi analoog spul
dus synth as de jx3/8p
en siel opera met geheugen dingen
de egte analoge spullen ...
aka ms10/ formanta drumsynth cs30
zonder geheugen doen t feilloos
dus de eerste digi opslag chipies zijn denk ik aardig tyd-afbraak-gevoelig

cd heeft by geen egte intrede gedaan
wel toende brannder popu ...en betaalbaar werdt
mja maar gebrande CD's zijn minder lang houdbaar nutuulk :D

nu ik zo eens terug denk aan die tijd... heb iets van 200 CD's ooit gekocht...
da's in vergelijk met vinyl dus totaal fl. 3000 te veel (cd kostte 15 gulden meer dan een plaat toen)

mja maar gebrande CD's zijn minder lang houdbaar nutuulk :D

nu ik zo eens terug denk aan die tijd... heb iets van 200 CD's ooit gekocht...
da's in vergelijk met vinyl dus totaal fl. 3000 te veel (cd kostte 15 gulden meer dan een plaat toen)

Staat me vaag iets van bij dat een plaat qua produktiekosten toen lag op 50 cent en een cd op 25 cent. Dat was nu het kromme, aangezien cd's 2 maal zo duur waren

Staat me vaag iets van bij dat een plaat qua produktiekosten toen lag op 50 cent en een cd op 25 cent. Dat was nu het kromme, aangezien cd's 2 maal zo duur waren
yup, en daarbij zijn de materiaal kosten minder en er passen meer CD's in de vrachtwagen... dus eigenlijk had een CD destijds maar zo'n 12,50 gulden hoeven te kosten, dan was ik dus maar liefst 5500 gulden goedkoper uit geweest, voor dat geld had ik 440 extra CD's kunnen kopen, had ik er dus 660 kunnen hebben :D

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Geen persoonlijke kwesties of geschillen op het forum. Offtopic posts verwijderd. :smeris:

maar toch niet alles? eigenlijk niet waar het meteen al scheef ging, waar ik om had gevraagd, terwijl ik ze nog specifiek heb aangewezen, voor het geval je het niet zou begrijpen.

is dat nou om me uit de tent te lokken, dat ik bv zou gaan roepen dat de moderators domme zelfingenomen eikels zijn, die alleen maar de baas willen spelen, havoklantjes die denken dat ze heel wat zijn, maar nog te dom om hun handen te wassen als ze bij elkaar in derlui reet hebben gezeten, zodat ik een ban kan krijgen? dat zou weinig zin hebben want ik ben niet van plan me daartoe te verlagen.
anders begrijp ik werkelijk niet waarom je niet gewoon de gifangel uit zo'n thread haalt i.p.v. aan te slaan op de verkeerde berichten.

het ging toch over analoge synth's , nou, eigenlijk ben ik toch ook wel een beetje trots op m'n synth's
ze maken me een beetje wie ik ben , ik ben hun en hullie benne mij.
voel me soms een beetje dv800, dan weer eens minimini, en soms ohlalala, komt little sh5 op in mij, en echt berg je dan maar , want as die oscillatoren begin te draaien, kom die groet jonge met die filters speule.
heerlijk an die knoppies skuive, lampie kijken .
en dat met de koptelefoon op, echt
dan is mijn dag weer goed.
kostelijk, geen cent teveel voor betaald

maar wie was er nu ook alweer de gelukkige, who is mr or mrs X.
wil de echt x-factor , korg-ms koper nu opstaan ....:yamaha:

sorry offtopic

Laatst gewijzigd:
sorry mensen liet me effe gaan, mods sorry voor het nederlanski, zal me weer terugbrengen tot acceptabel forumgedrag , kort zakelijk,...

pok tuut !

Laatst gewijzigd:
vrijwel alle mods komen over als prima gasten als je hun doorsnee post-gedrag bekijkt. ik begrijp werkelijk niet wat voor'n omslag er plaats vind als de moderator-pet wordt opgezet.
uiteraard vallen alleen de excesen op maar het is precies zoals Leo zegt: verkeerde posts uit de thread deleten, de posts die gedelete moeten worden laten staan. totaal niet reageren als gevraagd wordt om moderatie terwijl andere threads die best kunnen blijven staan binnen 2 minuten weggehaald worden. dat modereren zal best lastig zijn maar het is toch geen rocket-science?

Hoeveel MS50's zijn er uberhaupt?

Doe es aardig zijn.

vond hem wel grappig, net zoals er zijn 20 ms'20's , 303 tg303's en maar 8 jp8'en.
flauw maar gevat

Ik heb wel een MS-50 staan maar zou er best nog wel eentje bij willen hebben. Fijne bak hoor en gewoon een lekkere aanvulling op je MS-10, MS-20 en / of SQ-10. Enfin, daar was hij ook voor bedoeld natuurlijk :D

Daarbij moet gezegd worden dat de huidige prijzen meer veroorzaakt worden door de zeldzaamheid dan de functionaliteit en kwaliteit, al is bijvoorbeeld de oscillator een stuk beter (lees: krachtiger) dan die in de MS-20.

is ook omdat ie de golfvormen apart uitgeeft, en je die dan naar believen kunt mixen , en vooral met subosc combineren.
daarmee alleen al klinkt ie een stuk beter, 1op1 had ik niet de indruk dat ie nou zoveel extra power had .
als je hem vergelijkt met de 700(s) en 800dv, dan hoor je eigenlijk pas echt hoe goed een korg osc kan klinken vind ik. ben over ms en ps serie qua pure oscillator kwaliteit , nou echt niet zo onder de indruk. wel het totale plaatje van de instumenten maakt het lekker

Back