stukje muziek

painstation

Ingeburgerd
Ja hallo

Hier ff een stukje muziek wat ik onlangs in elkaar geknutseld heb.
Er moet nog wel het een en ander aan gedaan worden naar ik dacht laat ik het hier eens plaatsen.
Ben wel benieuwd wat jullie er er van vinden. Mischien hebben jullie nog evt. op en aanmerkingen.

Doei

Goos

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels het begin ook iets aangepast. I.p.v de drums begint het nummer nu met de baslijn. Daarover heb ik een paar stemsamples van de film Tetsuo geplaatst.
Als hij verder af is laat ik het wel horen.....

Groeten

Goos

Gaaf!

Gaaf!

Jeetje, wat een gave track zeg... zeker die bassline is echt helemaal te gek, als je het mij vraagt. :W. Als je hem verder af hebt hoor ik het heel graag iig.

Vraagje: Hoe maak jij nou zo'n baslijn? Is dat volledig stepsequencing, of wat? Ik heb dergelijke pogingen ook meerdere malen ondernomen, maar dat bleven altijd bij pogingen, ik kreeg het namelijk nooit helemaal zoals ik het hebben wou.

hey Ironfreq,

Bedankt voor je positieve reactie. Wat betreft die bassline, die heb ik gewoon uit mijn virus gehaald. Er zat standaard al een arpeggiator op.
Ik heb in cubase gewoon dat basslijntje ge edit en that's it. Ik heb dus eigenlijk een standaard preset uit mijn virus gehaald.
Tsja en hoe maak je zelf een zo'n soort bassline....uhm...wat ik doe is een lekkere basgeluid uitzoeken en dan editen in cubase. Dus step sequencing. Realtime inspelen kan natuurlijk ook. Het hangt er wel van af wat voor basgeluid je gebruikt, bij sommige klinkt het wel vet en bij andere niet.
En anders gebruik je je arpeggiator van je synthesizer als dat lukt.

groet

Goos

Kijk je uit het raam zie je zo'n zwarte trans-am met rood heen en weer bewegend lichtje langsrijden. ;)

Nou, klinkt naar meer :D

Nou, klinkt naar meer :D

Nou, klinkt naar meer :D begint alleen beetje moeilijk naar mijn idee. Hopenlijk maak je die track een keer af ! Suc6

Back