Snippet - wat voor genre is dit? 130 bpm

Hylke

Nieuwkomer
Een klein stukje van een opname met vrijwel alle ingrediënten van de track :)
Ik probeer te bedenken wat voor genre ik hier aan kan hangen (voor in de youtube titel) maar kom er niet uit... wat zouden jullie zeggen? En doet het ook denken aan andere tracks/artiesten?

Andere feedback of ideeën zijn natuurlijk ook welkom:P

Context:

De track begint met het polyritme (het stab-achtige geluid) en 909 kick. Vervolgens hats, en langzaam vloeit het hoge melodietje naar voren. De melodieuze delen blijven vrij constant en liggen afwisselend op de voorgrond. Halverwege een break waarin de pads beginnen te spelen, en daarna weer door. Progressive is het zeker, deze opname zat ongeveer op 10 minuten (na 8 minuten was m'n opslag vol8o))

Thnx, het doet denken aan zowat elke set van cercle die ik heb gehoord (al zijn dat er niet zoveel).

Wat genre betreft... ik denk dat je dat zelf ook wel prima weet 🤡

Thnx, het doet denken aan zowat elke set van cercle die ik heb gehoord (al zijn dat er niet zoveel).

Wat genre betreft... ik denk dat je dat zelf ook wel prima weet 🤡
Ik was begonnen vanuit inspiratie door Robert Hood's minimal techno maar dat is niet echt meer terug te horen denk ik.. ik vind het housey klinken maar op 130 bpm weet ik niet of dat nog echt passend is.. ben ook niet heel bekend met alle house stijlen van tegenwoordig. iets met melodic/progressive/ambient ervoor zat ik te denken, maar weet ook niet wat dan het meest passend is.. misschien denk ik te moeilijk :? dus vandaar de vraag hier :)

Het deed mij denken aan late 80's -early 90 house maar was daarvoor enkel te snel. Let wel: in die tijd heette alles zo'n beetje house, tenzij t new beat was :)

Het deed mij denken aan late 80's -early 90 house maar was daarvoor enkel te snel. Let wel: in die tijd heette alles zo'n beetje house, tenzij t new beat was :)
Leuk om te horen! Die periode is sowieso mijn favoriet en grootste inspiratie voor muziek :) Als we nog in die tijd waren, zou trance misschien ook wel passend zijn¿
Tegenwoordig zo veel subgenres om uit te kiezen:P

Back