envelope moog sonicsix

Ik heb me eerlijk waar nooit gestoord aan die simpele eg. Ongelooflijk leuke synth die sonic 6!

iig succes! ben benieuwd..

hij is geweldig, maar wordt nog beter, echt

zo'n D en R onder 1 knop is wel weer handig voor percussie geluiden bijv.
daar wil je juist dat de decay en release altijd gelijk zijn (met de sustain op 0 uiteraard)...
ja ook dat en ik wil toch zo min mogelijk het uiterlijk van de synth aanpassen,
1 fijn aanuitschakelaartje valt wat minder op dan een afwijkende grotere draaiknop.
en ik heb genoeg aan een envelope zoals bij de mini of multi. ( misschien 2 schakelaartjes: multi en single trig, maar goed moeten het niet op de spits drijven , en bovendien , waar zet je ze??)

het aangepaste schema komt morgen, kom net terug van het strand, naar een bandje gekeken ( BLUESIX, mijn broer speelt erin) en natuurlijk een paar lekkere kouwe :mega:
gedronken.

ik ga van de week ook even de planning bestuderen, dan spreken we wat af voor de sonic6

groeten,
jeroen

de inhoud van de uA914 is zoals ik al zei een "wild guess), komt zelfs in mijn antieke databoeken niet voor, dus als iemand meer weet.

A Fairchild Micrologic pL914 integrated circuit, connected as a monostable multivibrator
dual two-input gate, Fairchild pL-914. ZO. -. J-K flip-flop, Fairchild pL-926 la. - buffer, Fairchild pL-900
two Fairchild integrated circuits. One of these, type pL914,. (Fig. 2) is a dual two-input gate that, together with an external resistance-capacitance

Waarom is ouwe documentatie niet veelvuldiger ingescand en gepubliceerd. Loop hier ook vaak tegenaan. Maar uit voorgaande "Google-fragmenten" blijkt dat je op zijn minst heel warm moet zitten. Het zal mij niet verbazen dat ua914 (TI) = pl914 (Fairchild) en die lijkt idd een dual two-input nand te zijn.

http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/19700030454_1970030454.pdf

In het volgende document hebben ze het over uL914 van Fairchild en ook hier wederom een nand gate. Ik denk dat je aanname klopt.

A Fairchild Micrologic pL914 integrated circuit, connected as a monostable multivibrator
dual two-input gate, Fairchild pL-914. ZO. -. J-K flip-flop, Fairchild pL-926 la. - buffer, Fairchild pL-900
two Fairchild integrated circuits. One of these, type pL914,. (Fig. 2) is a dual two-input gate that, together with an external resistance-capacitance

Waarom is ouwe documentatie niet veelvuldiger ingescand en gepubliceerd. Loop hier ook vaak tegenaan. Maar uit voorgaande "Google-fragmenten" blijkt dat je op zijn minst heel warm moet zitten. Het zal mij niet verbazen dat ua914 (TI) = pl914 (Fairchild) en die lijkt idd een dual two-input nand te zijn.

http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/19700030454_1970030454.pdf
In het volgende document hebben ze het over uL914 van Fairchild en ook hier wederom een nand gate. Ik denk dat je aanname klopt.

geniaal, hoe heb je dit gevonden.........
ik had het bijna goed, alleen pen 5 en 7 omdraaien in het schema

als je nog meer van dit soort gezellige documenten weet, altijd goed:mega:

groeten,
jeroen

als je nog meer van dit soort gezellige documenten weet, altijd goed:mega:

Kwestie van creatief googlen en vooral de aanhouder wint :geslaagd:.

btw goede weekend suggestie :biertje: maar eerst :koffie:.

hartverwarmend, dit geeft de burger weer moed. dank allen reeds voor het meedenken.

Kwestie van creatief googlen en vooral de aanhouder wint :geslaagd:.

btw goede weekend suggestie :biertje: maar eerst :koffie:.

gebruikte jij het micro teken (een soort van u) bij het googelen.?
kon hem op mijn computer niet vonden.

een ook een goed weekend, allen :mega::dj::W:koffie:
groeten,
jeroen

gebruikte jij het micro teken (een soort van u) bij het googelen.?
kon hem op mijn computer niet vonden.

Geen flauw idee waar ik het microteken moet zoeken lol (ohja natuurlijk in de charactermap van windows) maar nee niet gebruikt.

Je "RTL-opmerking" bracht me op het spoor. Googlen op resistor transistor logic 914 (bewust de ua weglaten want die was niet te vinden) en toen kwam er iets van pl914 van fairchild. En aangezien in dit geval wel geldt nummer is functionaliteit en letters zijn fabrikant ben ik gaan zoeken op pl914 en uiteindelijk na een uurtje ouwe ingescande documenten doorspitten vond ik een document waar we wat aan hebben.

@Sunny
Als het gaat om drie transistoren erin solderen wil ik je ook wel helpen. Klaar terwijl u wacht. Ik woon in schin op geul.

speciaal voor leo, met oude orginele envelope:
enjoy

Attachments

• sonicsunny.jpg
    sonicsunny.jpg
    134,9 KB · Bekeken: 108
de definitieve schema's.
sonic6 adsr adr.JPG

de bovenste is de simpele AD / AD/R modificatie.
slechts 2 torren, een paar weerstanden en een extra schekelaar ( die kan je ook weglaten als je de flipperkast modus helemaal niet wilt gebruiken)

de onderste is een volledige adsr mod.

ik ga morgen uit de doeken doen hoe het allemaal werkt.

en Kaftoeter, enorm bedankt voor het vinden van de uA914 gegevens, dat was volgens mij een behoorlijke zoekklus.

groeten,
jeroen

Back