Gaffer tape prutplak van 15 jaar oud verwijderen,..

heb hetzelfde op de ijskast zitten , van de laatste verhuizing. heb het maar opgegeven. net als de plakband restjes op m'n technics stofkap, tja
plak tegenwoordig m'n stickers van optredens op de flightcase ipv het instrument zelf. is toch wat netter.
misschien kunnen alle bovenstaande tips worden verzameld in een boekje:

"vlekkenverwijderen van analoge synth's,huishoudelijke tips van kenners"

Maar goed, gaffertape tegen diefstal. Schijnbaar werkt het...

Jups,.. Niemand gaat ervandoor met een 606 als er een ms20,.. een 808,.. nog meer gear,.. en de rest van een tafel vol met spullen aan vastgeplakt zit!
En als je dan alle kabels ook nog vast taped,.. succes verzekerd!!!! :okdan:

heb hetzelfde op de ijskast zitten , van de laatste verhuizing. heb het maar opgegeven. net als de plakband restjes op m'n technics stofkap, tja
plak tegenwoordig m'n stickers van optredens op de flightcase ipv het instrument zelf. is toch wat netter.
misschien kunnen alle bovenstaande tips worden verzameld in een boekje:

"vlekkenverwijderen van analoge synth's,huishoudelijke tips van kenners"

Maar,.. wie wil er nou een ijskast stelen?

Tenzij je natuurlijk op een tekno party bent en hij zit vol met kouwe rakkers,..

Maar,.. wie wil er nou een ijskast stelen?

Tenzij je natuurlijk op een tekno party bent en hij zit vol met kouwe rakkers,..
inderdaad, al die zogenaamde fans ,die je tijdens het optreden niet ziet omdat ze in de kleedkamer de ijskast zitten te plunderen!

'k Weet dat wasbenzine in principe goed is, maar soms moet je dat idd vaaak herhalen.. :( Soms even laten inwerken. (print gaat niet zo gauw weg..)
Maar inderdaad..soms helpt 't echt niet meer..

Dan gebruik ik thinner, MAAR dat raad ik je iets minder aan; zeker niet op de plastic onderdelen (worden dan vaak dof!!).

Je ZOU voorzichtig op een klein stukkie thinner kunnen gebruiken (als 't op 't ijzer is) ; print durf ik niet te zeggen: de ene keer wel, de andere keer niet..al zijn de prints van vroeger vaak wel iets degelijker volgens mij..

Succes iig..

Voor het handboekje...

Voor het handboekje...

Toen ik m'n studentenflat uitmoest, zat er onder het tapijt nog een fijne bruine rand tapijtlijm. Dat moest wel even verwijderd worden van de huisbaas. Na een dag schuren, bikken, steken en boenen, bleek dat het spul op waterbasis was, en wanneer je er een beetje kraanvocht overheen gooide, het met een spons op te soppen was :eureka:

Vraag is dus, op basis waarvan is de lijmlaag van gaffertape gemaakt? Volgens mij als je dat spul er een tijdje in laat weken, veeg je het er zo af.

-niet zeuren maar onderzoeken modus - Volgens een snelle zoektocht op het net blijkt dat de meeste plaklaagjes op tapes gemaakt zijn van een hars. Dus wellicht dat warmmaken van de harde plak zou helpen, of het eens proberen met parafine (lampolie), ooit als tip gelezen voor het schoonmaken van kwasten, en werkt prima!

Het moet gewoon luke met wacbenzine. alleen vaak herhalen met verse dipje uit de fles.
Daarnaast tussen door met je nagels krabben,herhalen en uiteindelijk is ie straks glad.

Heb pasgeleden 20 jaaroud stagetape vaneen yamaha rx 15 gefrummelt, werkje wel maar het werd weer glad en de letters bleven gewoon zitten. Heb nog nooit leters eroaf gekregen met wasbenzuine

Nou,.. een combi van wasbenzine,.. nagellakremover met en zonder aceton,..
Dag letters,..:doei:

Leuk detail wel,.. de originele korg patchcables heb ik nog steeds!!

Attachments

• dag-letters.jpg
    dag-letters.jpg
    36,3 KB · Bekeken: 158
  • korg-cable.jpg
    korg-cable.jpg
    27 KB · Bekeken: 165
wasbenzine en dan ff verwarmen met een aansteker :D

Edit: oh, je hebt het er al af...

Ging het niet met enkel wasbenzine? Beetje zonde dat je letters nu weg zijn man ;{
Ik had dat iig echt niet tof gevonden.

Ik had die aceton ook nooit aangeraden. Dreft doet nog steeds wonderen.
En anders 98% alcohol, maar daar moet je ook niet 10min mee op het zelfde plekje gaan zitten wrijven.

Ging het niet met enkel wasbenzine? Beetje zonde dat je letters nu weg zijn man ;{

Ik had die aceton ook nooit aangeraden. Dreft doet nog steeds wonderen....

:( jip, had dezelfde gedachte...

nagellak remover... :erm:

Nou,.. een combi van wasbenzine,.. nagellakremover met en zonder aceton,..
Dag letters,..:doei:

Leuk detail wel,.. de originele korg patchcables heb ik nog steeds!!

Zo dat is pech hebben! Maarja "aceton"? dat is uiterst agressief. Daar kun je autolak mee wegpoetsen. Leuk als je een rode streep van een andere auto weg wilt poetsen op een geel autootje, maar om dit op belettering te gebruiken is link idd. Nu zijn er nogal wat mensen die synths oppimpen met meer funkties. Soms zien die aangebrachte letters er bijzonder goed uit. Geen idee hoe ze het doen en waar je die letters kunt krijgen. Allicht dat iemand je hier tips over kunt geven en hoe je ze aanbrengt.

Zo dat is pech hebben! Maarja "aceton"? dat is uiterst agressief. Daar kun je autolak mee wegpoetsen. Leuk als je een rode streep van een andere auto weg wilt poetsen op een geel autootje, maar om dit op belettering te gebruiken is link idd. Nu zijn er nogal wat mensen die synths oppimpen met meer funkties. Soms zien die aangebrachte letters er bijzonder goed uit. Geen idee hoe ze het doen en waar je die letters kunt krijgen. Allicht dat iemand je hier tips over kunt geven en hoe je ze aanbrengt.

Je kan dat spul kopen, Lasertran heet het...ontwerpje maken in de comp en dan printen.....uitknippen, weken en aanbrengen....staat wel meer hier op het forum ergens..

Heeft men mat kunststof gekregen dan kun je dit weer glimmend maken met was of bijvoorbeeld met autodashboard spray.

Laat die vettige rommel aub van je instrument...Das echt troep...

Nee,.. Maak je geen zorgen,..ik heb alle letters nog,. ze zitten op het doekje,. Ik bewaar dat gewoon tot de wetenschap ver genoeg is on ze terug te zetten! 8o)

Maar neuh,.. wasbenzine deed niks,. heb t minstens tien minuten ermee geprobeerd,.. resultaat 0
En die letters,..ach,..wel bummer,.. maar t arme ding ziet r toch al niet uit,.. gheheh,..heeft al zoveel gekkigheid op parties overleefd.
Zoals bier,.. baco,.. rookmachinevloeistof,..stickers,..joints,..valpartijen,. eten,.. kortsluiting,. en ga zo maar door!
De achterkant zit volgeplakt met flyers,..Eigenlijk,..Hoe langer ik naar dadding kijk hoe meer de afgelopen 28 jaar zich voor me afspelen,..
Hij ziet er best stoer uit,. Als een oorlogsveteraan.
Dat stuk gaffer moest r echt af omdat t begon te brokkelen en in mn osc2 potje terecht zou komen,.. anders zat t er nog gewoon op,. net als de rest van de gafferplak op andere plaatsen.
Als ie als nieuw was had ik t zeker niet gedaan,..
Hij gaat ook nooit in de verkoop want t is mn eerste synth,. En hopelijk kan ie op een dag naar 1 van mn kids,.. En anders neem ik m mee in de oven naar t hiernamaals!

Dus voortaan,. als ik naar die zielige belettering kijk,.. heb ik dit draadje om aan te denken,..gheheh,.. En dat er andere synthleipo's zijn die met je meevoelen als je letters op een doekje blijven zitten. :mega:

ach, het is net zo als bij een gitaar.

die bespeel je ook totdat je doodgaat.
en dan liggen , bij goed gebruik, de splinters er ook aan alle kanten vanaf.
zo'n ding breng je ook niet naar de spuiter als er een krasje op de lak zit.
en je kan er altijd aan zien dat het een goeie is, want hij is gebruikt.
:biertje:
groeten,
jeroen

DAT MEEN JE NIET......

Tuurlijk wel.....meestal word er een serie gedrukt van bv 250....dan krijgt elke afdruk ook een nummer bv 12/250. Anders zou iemand na de serie er nog geld mee kunnen verdienen door meer afdrukken te maken.....die worden dan volgens mij gezien als vervalsingen......maar mss weet Wout dat.

En hopelijk kan ie op een dag naar 1 van mn kids,.. En anders neem ik m mee in de oven naar t hiernamaals!:

al eens gedacht hem te gebruiken als alternatieve urn, sla je twee vliegen in 1 klap !

Back