Externe geluidskaart onder windows 7

Wobbut

Ingeburgerd
Hallo allemaal.

Ik zoek een externe geluidskaart die lekker loopt onder Windows 7.
Natuurlijk met asio support, maar ook een mic preamp en met midiaansluiting.

Wie weet welke kan kiezen? Budget: 150 euro.

Bedankt!

waarom zou je een kaart zoeken die onder windows 7 werkt?
vrijwel geen een merk bied daar op dit moment support voor

I second that Niel

Alesis IO14?

de IO26 gaat boven je budget uit

De iO|14 zou ik je persoonlijk niet aanraden. De drivers onder vista waren zéér zéér buggy, en zelfs onder XP moet ik em vaak resetten.
Sinds 11 juni zijn er nieuwe beta drivers voor de iO|14 maar deze heb ik nog niet getest (XP/Vista)

Heeft Creative niets leuks binnen je budget?

Mja ik had het helemaal fout. Ik ga no way met windows 7 werken. Ding crasht meer dan bandicoot ;-)

XP sp3 gaat er weer op. bedankt voor de reacties!

:) goede keuze. solid as a rock en snel als een aap anno 2009. Alleen vervalt de officiele Microsoft support en development over een jaar of 2 (niet echt boeiend).

Mja ik had het helemaal fout. Ik ga no way met windows 7 werken. Ding crasht meer dan bandicoot ;-)

XP sp3 gaat er weer op. bedankt voor de reacties!

Qua stabiliteit en snelheid ben ik juist zeer te spreken over Windows 7. Zodra er gecertificeerde drivers beschikbaar zijn voor mijn hardware, zal ik zeker overstappen. Windows 7 is voor zover ik op dit moment kan beoordelen een waardige opvolger van Windows XP. Windows Vista kan echter beter gemeden worden. ;)

Het is officieel nog niet eens uit dus waarom zou je met release candidates gaan zitten klooien?

Ik bedoelde eigenlijk de TS. Voor muziek te maken dus.
Wel leuk om lekker te hobbyen natuurlijk maar het is nog niet af en de software is hier nog niet voor getest/aangepast. Dus haal je van allerlei problemen op de hals die je net zo goed achterweg kan laten.

Ik bedoelde eigenlijk de TS. Voor muziek te maken dus.
Wel leuk om lekker te hobbyen natuurlijk maar het is nog niet af en de software is hier nog niet voor getest/aangepast. Dus haal je van allerlei problemen op de hals die je net zo goed achterweg kan laten.

Exact.. dat is nu ook mijn probleem volgens mij. En het kan idd zijn dat straks over een jaartje ofzo windows 7 niet alleen officieel uit is, maar dat er dan ook goede drivers voor beschikbaar zijn, en dat er mogelijk andere voordelen aan 7 zitten. Op dit moment heb ik er iig geen zin meer in. 7 is gewoon nog niet stabiel bij mij. Of op z'n minst nog incompatibel en dan dus alsnog instabiel...

En eigenlijk vind ik al dat gelikte helemaal niet mooi. Doe mij maar zoveel mogelijk de oude win98 look 8D:walker::mega::bekdicht::maffia::yamaha::doei::luv::luv::luv:

Back