Nieuwe Track LecZ JRS on SSL

DJ_LecZ

Ouwe rot
Hallo wij wilden even laten weten dat wij een Demo-tje gemixed / opgenomen hebben voor de band Mirage , Het is gemixed op een SSl console in Amsterdam, Ruth Jacot was toevallig ook aan wezig en vond het wel lekker klinken. Wij zijn daarom ook benieuwed wat jullie DSF érZ er van vinden.

(Achteraf vonden wij zelf nog aardig wat schoonheids foutjes , maar ja te laat!!!wegens tijd nood) Groeten LecZ JRS

http://student-kmt.hku.nl/~alex4/

kopje Tracks (ps er staat ook een foto van mij en JRS onder kopje Photo'z )

:okdan:

Leuk die phaser... dan kun je nog wat nuttigs doen met je ruis :)
Zanger weet wattie doet, erg goed! Lijkt op Adam Pascal! Vocals gedubbeld, klinkt hier en daar als twee maal gezongen, dondert wel in als de drums erin komen... compressie?

Wel erg lekker nummer. Grappig hoe de vocals in de mix liggen - niet echt zoals ik gewend ben maar wel lekker, volume niet helemaal optimaal. Drums erg hard, heeft de drummer gemixt ;)

Ik vind de tracks goed gespeeld maar eerlijk gezegd valt soms een heel deel weg in de mix, in de verte zit denk ik nog een distorted gitaar. Ooh die solo-bas is mooi, die bekkens kunnen nog wel wat frisser. Hee lijkt op Bowie nu opeens...

Wat heb je met die piano gedaan???? Ik zou hem wel wat helderder laten.

Drumstokjes op het einde (tiktik) is wel grappig.

Overall: ik heb dit soort muziek ook wel 's gedaan en het is een hel om uit te vinden hoe hard, hoe fris, hoe L/R alles moet. Het is nooit goed... dus ben ik zeker optimisties hierover.

Misschien nog:
- compressie bekijken
- zang is soms te droog voor het type nummer, mag een galmpje in
- volume van de partijen goed bekijken
- stereobeeld wordt hoofdzakelijk door effect bepaald lijkt wel (zelf met headphone), is dit de bedoeling

Op zich is het toverwoordje SSL hier niet zo belangrijk - er valt nog wel e.e.a. aan te sleutelen. Niet negatief beoordelen hoor, het is een stuk haat-liefde om een mix te maken.

PS Ik ben niet de jury van Idols

ik vind dat de drums nogal "plat" klinken, hun geluid past niet echt bij de rest. Had wat meer laag bij gemogen en hadden beetje meer afgestemd moeten worden op het geheel. Op sommige zaken heb je precies veel effect gebruikt en op andere dan weer te weinig of niets, bv. die gitaarsolo klinkt ook maar droogjes vergeleken met het geheel.

Als je gezegd had dat je het in een klein studiootje met een versleten mackie had opgenomen had ik je ook geloofd hoor.

En sorry dat ik zo eerlijk ben. :)

Thx

Thx

Thx voor de reviews!! We horen graag wat er allemaal fout zit, daar leren we immers ook het meeste van!! Het was ook niet echt onze stijl /smaak muziek, maar wel een leuke oefening! Moet eerlijk toegeven dat wij zelf het ook niet je van het vinden klinken!! Misschien was een ochtendje mixen toch iets of wat weinig om het goed te krijgen. Hoe dan ook we kunnen er weer verder mee, nogmaals ThnX. LecZ en JRS

Thnx

Thnx

Origineel geplaatst door fuse
Als je gezegd had dat je het in een klein studiootje met een versleten mackie had opgenomen had ik je ook geloofd hoor.

En sorry dat ik zo eerlijk ben. :)

Sorry dat wij dat accepteren , daar hebben we tenmisten wat aan . Groeten LecZ JRS

Vindt de drums nie lekker overkomen.
Vooral de basskick is-idd- erg plopperig
en de piano had voor mij stereo gemogen.
De flanger van de guitar
ruist en je moet de vocals pannen
verder mis ik dynamiek.

Ik weet wat tijdtekort is
in de studio en da werk zeker nie fijn!
Zorg dat je genoeg tijd kunt krijgen want dat is zo belangrijk.

We gaan met deze informatie nog wel even aan de slag en laten het jullie nog wel horen.

Groeten,
Joris

Soms wel leuk om de source files ter beschikking te stellen en een andere eens te laten mixen, kijken wat die ervan bakt. Als je me een CD tje stuurt met de ruwe losse tracks wil ik wel eens een kansje wagen... altijd leuk om eens andermans spul te mixen, soms erg vervreemdend of verhelderend voor de spelers.

Inderdaad heel leuk idee!

Inderdaad heel leuk idee!

Origineel geplaatst door wesko
Soms wel leuk om de source files ter beschikking te stellen en een andere eens te laten mixen, kijken wat die ervan bakt. Als je me een CD tje stuurt met de ruwe losse tracks wil ik wel eens een kansje wagen... altijd leuk om eens andermans spul te mixen, soms erg vervreemdend of verhelderend voor de spelers.

Inderdaad heel leuk idee!(ik zal 't ff met JRS overleggen ,opnamens zijn van heb i.v.m. school opd8, laat het je nog weten )
Eerlijk gezegd mixen wij (Ik en Jrs) echt wel beter! dit was dan ook een complete mislukking (schaam schaam dat onze namen er bij staan,wel veel van geleerd en opgestoken!!,en daar ging het om) Groeten LecZ

Ach lekker belangrijk, iedereen maakt fouten en het is maar de vraag of ik er wat van bak... maar als je eens een CD met de losse WAVs hebt, kan ik weer 's stoeien...

Het nummer zelf vind ik erg lekker.

Kwa sound vond ik dat de kick best wel wat harder had gekunt. Dan inkomende gegrom, kan die met wat meer laag erinkomen. Lijkt net alsof er een lowcut for zit. Denk dat het nummer met wat meer laag in dat gegrom meer kracht krijgt.
Deels zal het laag misschien wel verneukt zijn doordat het een mp3tje is geworden, maar toch...

Mocht je kans krijgen deze nog een keer te bewerken, heb ik er graag nog een mp3tje of wavje van... Moet het goed doen in de auto ;)

Back