Geluidskaart met 6 stereo inputs en 1 stereo output

TraiZor

Ouwe rot
Bestaat zoiets?
Zo zou ik een dure mixer kunnen besparen. In cubase kan je dan ook nog leuke FX over elke input doen... flexibeler dan hardware.. mijns inziens :)
Maar is het ook goedkoper?

Voor de prijs van een 24 kanaals analoge mixer kun je ook een RME multiface kopen. Een retestrakke kaart maar met een Pentium I doe je nog weinig.

Toch wel erg duur allemaal.. die kaarten. ;{

Ik had zo even een gedachte dat de SBlive misschien wel meerdere inputs heeft. Namelijk line-in, mic-in, cd-audio-in, spdif-in etc. Kan ik deze allemaal onafhankelijk gebruiken in cubase? Of zit ik hier maar wat te verzinnen?

Bij de SB Live kun je maar één input tegelijk als source nemen

Helaas, geen meerdere inputs dus

Voor een goede (nieuwe) multi-in/out kaart ben je met gemak zo'n € 450 kwijt

Maar dan heb je ook wel wat, het is altijd beter dan de SB Live

misschien moet je eens kijken naar de guillemot maxistudio isis:

8 in, 4 out @ 20 bit 48 khz

Wordt met speciale logic geleverd en kost 2e hands ca 400 piek

Ja,

Maar de audiokwaliteit van die ISIS zou niet alles zijn. Hij is niet bepaald futureproof (geen 24bit) en Logic draait niet onder bv W2000.

EN 400 PIEK IS VEEL TE DUUR!!!
Dan beter die Terratec EWS88
Of bv een ST Audio (Hoontech) DSP24. Die heeft tenminste gewone jack in's en geen miezerige tulpjes, zoals de Terratec.

Maar een multitrack geluidskaart kan NOOIT een mengpaneel vervangen. Vindt ik tenminste.
Je werkt jezelf echt in de nesten, want je gaat al met je inputspanningen de mist in. je bent de flexibiliteit van je pre-amps geheel kwijt. En je kunt niet hardwarematig inserten.

Dus als je input overstuurt, kun je niets meer doen met je geluidskaartje, want dan gaan je converters clippen.
Met een mengpaneel kun je een compressor inserten en het volume terugdraaien voordat je bij je converters terecht komt.
Je hebt gewoon meer controle.

Maar dat is mijn mening.
Er gaan steeds meer mensen zonder mixer direct de kaart in.
Maar ik zou het nooit doen!!!

Succes met je (wijze) keus.

Ik wil niet vervelend gaan doen maar IMHO zijn die goedkopere multi in/output kaarten van Terratec en Guillemot gewoon rotzooi. Je zult altijd blijven klooien met de stabiliteit en kwaliteit van deze produkten. Dat mag misschien genoeg zijn voor een bepaalde groep mensen maar ik zelf ben nog steeds tevreden met een flinke investering in een goede kaart.

En dan is het uiteindelijke antwoord op je vraag dan ook dat het minstens net zo duur is al dan niet duurder om een goede multi in/output kaart te kopen (desnoods met ingeboude regelbare preamps) maar wat je inderdaad al opmerkte je bent wel veel flexibeler. Geldt trouwens alleen als je systeem waar je je kaart in zet een beetje meekan.

Dus een extra analoge submixer is misschien voor jouw dan het minst onhandige wellicht.

SBLive! Audigy

SBLive! Audigy

8> fuse,

je moet er wel rekening meehouden dat natuurlijk niet ieder genoeg geld heeft om goede kaarten te kopen en ik ben van mening dat als men nu op dit moment een SBlive! Audigy
oem/retail dan heeft men een kaart waar men perfecte resultaten mee kan boeken , je hebt zelfs ASIO drivers erbij , met een prima performance in Cubase.

Ja SBlaster was in het verleden erg slecht met kaarten maar nu zijn ze sterk verbetert

gr Hans

Orgineel geplaatst door arnomusicman

Maar een multitrack geluidskaart kan NOOIT een mengpaneel vervangen. Vindt ik tenminste.
Je werkt jezelf echt in de nesten, want je gaat al met je inputspanningen de mist in. je bent de flexibiliteit van je pre-amps geheel kwijt. En je kunt niet hardwarematig inserten.

Ik heb geen hardware effecten, enkel software, dus dat zou mooi draaien in cubase. En over dat oversturen: als ik ervoor zorg dat er niet teveel input signal is, en em in cubase overstuur (softwarematig dus) krijg ik toch het gewenste effect.

Voor zover ik het gezien heb zijn die kaarten mij veel te duur. Ik gebruik voorlopig nog even mijn 6 kanaals behringer mixertje om mijn hardware gegenereerde audio te mixen en route em zo naar me enige input van de sblive.. dus voorlopig geen effecten voor mij. ;{
als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.. ;)

Re: SBLive! Audigy

Re: SBLive! Audigy

Orgineel geplaatst door schipph2
8> fuse,

je moet er wel rekening meehouden dat natuurlijk niet ieder genoeg geld heeft om goede kaarten te kopen en ik ben van mening dat als men nu op dit moment een SBlive! Audigy
oem/retail dan heeft men een kaart waar men perfecte resultaten mee kan boeken , je hebt zelfs ASIO drivers erbij , met een prima performance in Cubase.

Ja SBlaster was in het verleden erg slecht met kaarten maar nu zijn ze sterk verbetert

gr Hans

Tsja ben van plan om een OEM Audigy te kopen. Maar dus niet voor 76€ maar eerder in de buurt van de 50-55€. En dan niet als muziekgeluidskaart maar gewoon om te gamen.
Die PCI-128 die ik nu gebruik in m'n game PC was prima maar 3D geluid lijkt me ook wel OK.

Maar als je echt serieus met muziek wil bezighouden zal ik zeker een ieder die voor een andere Audigy versie gaat dit ten zeerste afraden omdat je veels te veel geld uitgeeft voor iets waar je weinig gebruik van zult gaan maken. Want voor ongeveer de helft heb je een redelijke echte 24 bitter (Hoontech of Terratec) waarmee je veel meer kunt.

En tsja als je dat allemaal veel geld vind moet je je toch wel afvragen waarom je anders zoveel geld aan analoge bakken of andere synths uitgeeft en niet investeert in een manier om ze goed op te nemen. Het is net zo als je meubels voor die bakken moet hebben om ze kwijt te kunnen of goede kabels nodig hebt om alles aan elkaar te kunnen knopen. Of af en toe eens wat moet (laten) repareren. Een (thuis)studio blijft gewoon centen kosten. En als je een computer hebt helemaal.

SB audigy

SB audigy

Totaal niet mee eens de Audigy is perfect voor Midi en Harddisk
recording , nogmaals deze kaart werk nu met ASIO drivers wat werkelijk een perfect resultaat geeft , geen of bijna geen vertraging in het systeem en men kan ook nog de soundfonts laden in Cubase .>:|

Snap niet dat je de Audigy niks vind en de PCI128 (de ruis kaart)
goed vind voor je games .

trouwens heb je de Audigy al eens geprobeerd ?

Hans

SB????

Er wordt over de SBLive Audigy geschreven en gezegd dat de audio input converter nog altijd even slecht is. En de oude was echt beroerd.

Ik begrijp goed dat je het niet te duur wilt maken, maar als je serieus muziek wilt gaan opnemen, kun je toch geen semi-spelletjeskaart gaan gebruiken?
En als je over de duurste versie denkt, scheelt het toch niet veel meer met de goedkopere ECHTE recordingkaarten.
Ik meen echt dat je beter door kunt sparen voor een betere audiokaart, met tenminste fatsoenlijke converters en zeer lage latency (die je trouwens alleen nodig hebt bij VST instuments).

Maar zoals eerder Synic schreef, kun je de Audigy alleen maar stereo aansluiten (met knutselstekkertjes). Dus hoe wil je nu een mixer uitsparen?
Maar je kunt wel ECHT audio op gaan nemen door een stereo 24bits kaart te kopen. Die zijn veel goedkoper dan de 8-kanaals versies, maar wel even goed. Dan kom je weer uit bij Hoontech en Terratec. Maar vergeet die Audigy en die ISIS maar, want die converters zijn gewoon speelgoed. Ze klinken gewoon niet natuurgetrouw.

Back