Korg Radias icm andere usb audio apparaten

d-tune

Stamgast
Ik heb even een vraagje over de Korg Radias icm andere usb audio apparaten die draaien op een Winows xp computer met Cubase SX3

Ik heb een Akai mpk49 (usb) als midi keyboard, maar die stuurt niks meer uit als ik de radias (usb) aanzet. Het maakt helaas niks uit als ik ze in verschillende volgorde aan zet.
Bij mijn Virus TI moet ik eerst de TI aanzetten en daarna de MPK, anders heb ik het zelfde probleem...

Heeft iemand een idee wat het het probleem kan zijn? Ik heb een vermoeden dat het probleem ligt bij de usb poorten die op 1 bus zitten. is dit mogelijk? En is dat op te lossen door een usb hub of pci kaart met extra usb aansluitingen?

Alle tips zijn welkom!

Hoe staan je MIDI-kanalen ingesteld?

Ik heb zopas een Electribe EA-1 aan mijn computer-setup toegevoegd en dat was ook een beetje experimenteren met de MIDI-kanalen en settings.

Hyper5nic bedankt voor het mee denken!
Ik heb het probleem inmiddels helemaal tot op de bodem uitgezocht en de oplossing gevonden. Het lag niet aan de instellingen van de midikanalen, maar aan de usb bussen die de verschillende data op de 1 of andere manier niet leuk vonden..

Draait nu iig weer als een zonnetje! :D

Laatst gewijzigd:
Back