Op zoek naar een lage frequentie VST

Nyquist

Lurker
Titel zegt het, Ik ben op zoek naar een VST die vol en vast blijft klinken als je naar de lagere tonen toegaat.
Ik vind dat de VST's die ik nu heb een beetje in kracht verliezen als ik echt laag ga.
Maw, de Osc's beginnen te traag te resoneren en je krijgt inplaats van een lage sub of pad meer een oscilleren lfo effect.
Ik heb Sylenth1 en Vanguard.
Met sylenth1 kan ik wel laag gaan met hulp van de resonance en een low pass maar dan verlies je veel van het hogere spectrum.
Ik zoek dus een VST met minimum 3 Osc, die zeer vast blijven in kwaliteit zelfs als je zeer laag gaat.

edit: oh, ja. Voor Mac.

Hoe laag gaan je speakers?

50Hz true responce denk ik.
Is dat wat het gebroken maakt dan?

Edit: Klinkt ongeveer hetzlefde in m'n Sennheizer HD595 hoofdtelefoon.

Nieuwe monitors een betere investering dan? :P

rob rapen heeft nu subboombass, nog niet kunnen proberen, maar je kan er wel tegekke bassounds mee maken.
licht er eigenlijk ook aan wat je nodig hebt anders kun je alles nog omlaag pitchen.

50Hz true responce denk ik.
Is dat wat het gebroken maakt dan?

Edit: Klinkt ongeveer hetzlefde in m'n Sennheizer HD595 hoofdtelefoon.

Nieuwe monitors een betere investering dan? :P

welke monitoren heb je? Kan er een misschien een sub op worden aangesloten? (leuk voor de buren)

huh. volgens de spec die ik vind van de HD595 gaat deze tot 12 Hz...zou toch iets anders moeten klinken als de freq tot onder de 50 Hz gaat

8 Jaar oude Truth Behringers :o:
Maar ja, velen zullen zegen dat het slecht is, maar ik denk dat het meer uitmaakt hoe goed je je monitors kent tegenover andere.
Ik heb wel een oogje op: Adam sa3's als ik upgrade zal ik wel doorsparen voor deze.

huh. volgens de spec die ik vind van de HD595 gaat deze tot 12 Hz...zou toch iets anders moeten klinken als de freq tot onder de 50 Hz gaat

Ze klinken natuurlijk beter en lager dan m'n monitors, maar het gebroken oscillator effect als je naar het laag gaat blijft hetzelfde.

ja. ok. lol. Ik ken de synth niet.

Ik had de waarheid ook. Zeker niet slecht. Heb nu dynaudio bm6a mkII, klinken in mijn beleving zoeter, transparant (of zo iets), gaan lager, goede responsetijd en zijn lief voor de oren op normaal niveau. Ben maar een amateur.

Voor een fijn laag grijp ik vaak naar Minimonsta en als het wat digitaler mag klinken NI's Massive.
Sylenth heb ik zelf nog nooit kunnen proberen (power pc mac hier) maar ik hoor er toch veel laaiende dingen over... Ook Zebra vind ik erg fijn om mee te werken (en zo ongelofelijk veelzijdig) maar er is iets in het laag wat ik een beetje vaag en niet punchy genoeg vind. Succes met je keuze!

Ja, Sylenth1 is zeker de beste synth in men collectie, ik zou zeggen beter dan men JP-8080 vanwege het geklik op de attack en qua sound klopt de Sylenth 'm ook wel hoor.
Met zijn 4 Oscilators en 512 voicen oneindig veel tweak genot, aleen mis ik toch het stevige in dat laag, kan aan mij liggen :p.
Zal eens effe de demos van massive en minimonsta checken (als die er zijn)

Laag en sublaag is voor heel veel monitors een uitdaging.
Een subwoofer kan een uitkomst zijn maar garandeerd ook nog niets.
Je monitors leren kennen is nog altijd het allerbelangrijkste.

Je monitors leren kennen is nog altijd het allerbelangrijkste.

En misschien nog wel belangrijker: de ruimte waarin je mixt leren kennen.
De ruimte kan (d.m.v. staande golven) sommige frequenties compleet opheffen op de luisterpositie. Kun je nog de dikste monitors ter wereld hebben, geen laag te horen!

Die theorie van je monitors leren kennen is helemaal waar ... is altijd van belang! Echter gaat zoiets wel heel langzaam als je frequenties simpel weg niet kan horen.

Voorbeeld:
ik heb 8 jaar lang met spirit monitors gewerkt en altijd in m'n achterhoofd gehouden dat ik m'n monitors moet leren kennen. In die acht jaar kreeg ik het laag maar niet voor elkaar. Toen kocht ik mackie's en deed in 6 maanden wat ik in die 8 jaar niet voor elkaar kreeg! Dus met de stelling dat je je monitors moet leren kennen ben ik het in dit geval maar gedeeltelijk eens. Wat ik probeer te zeggen is dat als je iets niet kan horen het wel heeel lastig word om te leren. Tenminste zo werkte het voor mij in ieder geval ;)

Klinkt in ieder geval niet alsof het aan je VSTs ligt. Voor die dingen is een sinus gewoon een sinus en een blokgolf een blokgolf. Hoe laag de frequentie ook. Aangezien je met filter-resonantie wel het gewenste effect bereikt, vermoed ik dat je een sub-optimale waveform kiest om een stevige bas neer te zetten. Filter-resonantie lijkt typisch een beetje op een simpele sinus. Ik ken je VSTs niet, maar ik kan me voorstellen dat je dat wel kunt nabootsen door de juiste waveform te kiezen. Een sinus heeft wellicht wat te weinig boventonen voor wat je wil bereiken, maar je zou bijvoorbeeld met een blokgolf kunnen beginnen en de "edge" wat minder scherp kunnen zetten. Of je zet een oscillator op sinus en de tweede een octaaf hoger met een puls ofzo.

Hoe dan ook, volgens mij ligt het niet aan je VST, maar zijn nou eenmaal niet alle geluiden even geschikt als vette bass.

Back