Problemen Native Instruments

patrickpincher

sound hunter
Ik kocht kore-software & bijhorende soundpacks van native instruments.
... tot daar het goede nieuws..

... die leukerds hebben er niets beter op gevonden om elk product dat je van hen gekocht hebt (lees betaald en mee naar huis gekregen) te blokkeren tot je via hun website die producten registreert.

... geen vuiltje aan de lucht toch ? ... maar ik geraak al 2 weken niet op hun website, en de soft vervalt in werking binnen 15 dagen.

Iemand enig idee of ervaring hiermee ?

Je moet het volgens mij registreren met het Native Instruments service center, en daarvoor hoef je niet per se op de site te komen. Het installatiebestand van het service center zit als het goed is bij de Kore installer.

Mocht dit niet werken heb ik gehoord dat ze bij Native goeie telefoonsupport hebben, dus bellen is waarschijnlijk het snelst.

Registeren moet inderdaad via Service Centre, zit bij je installatiecd/dvd..
Website van ze is overigens even offline geweest, maar de nieuwe is al weer 2 dagen zoiets online en werkend.. Maar die heb je daar ook niet bij nodig..

ben prima geholpen toen mijn kompakt na 2 jaar in de kast gelegen te hebben niet unregistrerd bleek te zijn door de vorige eigenaar.
Had gevraagd via hun site, ticket aangemaakt. Binnen 3 dagen geholpen :mega:

Service center alleen is genoeg. Die neemt de taak van registreren via de site over.

.. de werking van hun service-center ken ik ondertussen al vanbuiten en hanteer ik ook via het boekje,.. maar ik geraak via hun link gewoon niet op hun website ! (en ik heb geen internetproblemen met andere sites).

Zelf bij het openen van hun homepage krijg ik deze melding ;

attachment.php

enkele weken geleden kon ik zonder problemen hun website afschuimen... een tijd geleden geleden kreeg je plots via hun website de melding dat er problemen waren, en dat ze het zo snel mogelijk in orde gingen maken,.. en nu bij mij dus niets meer.

.. zou het kunnen dat ze iets aangepast hebben op hun site waardoor ik iets dien aan te passen in mijn internetinstellingen ?

... geraakt er iemand anders zonder of met problemen op hun homepage ?

Alast bedankt

patrick

Attachments

• fout native.JPG
    fout native.JPG
    26,5 KB · Bekeken: 100
Probeer het eens via FireFox, dan weet je of het aan je browser zou kunnen liggen. Ik kom er nl. via FF op mn Mac gewoon op.

Bedankt Gijs,... firefix 3.1 geinstalleerd,... en nu geraak ik er wel op !

... wel straffe boel dat na hun webupdate explorer-mensen er niet meer opgeraken... ze hebben nog werk aan de winkel daar.

IE6 is volstrekt antiek (van 2004 op z'n laatst) en een joekel van een veiligheidslek - dat je die browser nog uberhaupt mag gebruiken :P.

Hebben de Microsoft-updates niet al lang IE7 of IE8 bij je op de computer gezet?

Ik heb op te forum daar gelezen dat je cookies moet verwijderen. Die konden voor problemen zorgen. Weet niet of dat helpt bij ie?

Nope, daarnet in de IE6 van Virtual PC geprobeerd (en die slaat niks op, want alles wordt elke keer weggevaagd), en geen resultaat.

Nou ben ik er an sich niet zo fan van dat ze nu vrijwel -alles- Flash hebben gemaakt, maar de move naar geen IE6 meer is heel begrijpelijk.

... vodden zijn het native instruments ... VODDEN ZEG IK U !!

.. koop nooit tweedehands een pakket softsynth van hen,.. je fluit beter op het geld dan het daaraan te geven,.. dan maak je tenminste nog iets geluid.

... ik kocht een kore1 softsynthpakket & hardwarecontroller,... en we zijn nu al 14 dagen verder en der is nog geen noot muziek uitgekomen omdat ik het gewoon niet geregistreerd krijg !

... hun principe berust erop dat als je iets koopt van hen (native instruments) , je dat zomaar niet kunt gaan gebruiken (ongeacht dat je er geld voor betaald hebt),... je moet eerst nog eens dat product bij hen online gaan registeren of het vervalt gewoon.

.. op zich zal dit wel werken als je iets nieuw aankoopt, maar 2de hands heb je dus het probleem dat de vorige eigenaar het product geblokkeerd heeft met zijn registratie destijds bij aankoop.

... gevolg zeuren, zagen, emailen, telefoneren... en ja uiteindelijk dan maar via een middeleeuwse fax (wie heeft nou nog zoiets ?), een handgeschreven schuldbekentenis van de eigenaar die bekent dat hij het ECHT doorverkocht heeft,... en er ECHT afstand van wil doen.

... na nog eens zeuren, emailen ,... een verlossende email met vrijgave voor registratie,... en jawel ... weer niets, en als reden van de weigering berichten in een taal die volgens mij in botswana rijkelijk gehanteerd kan worden.

... tja,... ok..; ik betaalde er maar 350 euro voor,... maar t'gaat mij om het principe,.. niet meer en niet minder.
Verderverkopen doe ik niet, want dat lijkt mij je reinste oplichterij.

... en kijk .. plots regende het daar wrakelijke bevlekte downloads ,... en nu geniet ik alsnog van de laatste kore-2 softsynthversie met zowat alle beschikbare soundpacks ... en dat aanzie ik nou niet als illegale oplichting,... maar als compensatie voor mijn 350 euro.

Alsnog gewaarschuwd voor 3dehands Native instruments materiaal.

Pincher P.

bijna net zo erg als waves dus ;)

Waves maakt top plugins, werkelijk waar super wat die gasten afleveren. Maar hoe je moet registreren, updates kunt krijgen, hulp kan krijgen.. etc, is om te huilen, dan nog buiten het WAP gebeuren :(

Ik heb mijn bundle weggegeven, ik moest een paar honderd euro bijleggen voor een update naar UB voor OSX. Ik had de musicians bundle, maar overschrijven kost ook veel geld. Dus m'n iLok maar weggegeven aan iemand met een G5. Dit bedrijf is diep triest tov betalende klanten. Hun shit is te gek, maar kopen bij waves? Nooit meer.

Gelukkig kan je de plugs nu ook huren :)

Sorry maar dit is echt totale onzin.

Ik heb al meerdere kere NI software tweede hands gekocht en verkocht en overschrijven van de registratie is echt geen enkel probleem.

Je moet alleen wel de juiste procedure volgens (dat houd in dat je even moet onderzoeken hoe het proces werkt voor je iets koopt).

De vorige eigenaar moet het product eerst late de-registreren bij NI (anders kun jij simpelweg niet registreren). Daarna kun jij je product registreren. Er ligt hier dus een verantwoordelijkheid bij de verkoper, dat kan zo simpel worden opgelost als een mailtje maar als het product inmiddels is verkocht wordt dat proces een stuk lastiger.
Het principe waar je nu over klaagt beschermd jouw serial voor gebruik door mensen die er niet voor hebben betaald.
Het probleem van PatrickPincher is volledig veroorzaakt doordat de verkoper niet goed heeft gehandelt, NI heeft geen enkele schuld in deze kwestie.

Vervallen doet iets nooit, mocht er iets niet werken bel of mail je gewoon (mail kan soms een 2e poging nodig hebben) en je kunt aan de slag.

Veel mensen roepen al snel dat een bedrijf zo ontzettend slecht is maar men heeft dan ook geen seconde besteed aan van te voren uitzoeken hoe het kopen van een 2e hands stukje software in zijn werk gaat.
Er zijn zat fabrikanten die geld vragen voor het op een nieuwe naam zetten van een licentie of zelfs doorverkoop onmogelijk maken.

NI is hier juist extreem flexibel in dus ik snap werkelijk waar niet waar deze klachten vandaan komen. Bij dit soort gevallen ligt een groot deel van de verantwoordelijkheid ook gewoon bij de koper/verkoper.

Hetzelfde met de website. Die heb je helemaal niet nodig om een product te registreren en laten we eerlijk zijn, IE6 is wel erg middeleeuws inmiddels (IE6 stamt uit 2001).

NI vergelijken met Waves is echt totaal onredelijk te noemen.

Het illegaal downloaden van NI software ter compensatie van het in gebreke blijven van zowel koper als verkoper van een 2e hands NI product vind ik echt verbazingwekkend kortzichtig. Erg makkelijk om zoiets te proberen goed te lullen als NI geen enkele schuld heeft in deze kwestie. Maar het sluit wel weer aan bij het aanvankelijk niet correct handelen van zowel koper als verkoper.

Je had per definitie de verkoper moeten benaderen om dit op te lossen en niet NI. De verkoper heeft jou namelijk een product verkocht wat nog niet gereed was voor de verkoop omdat de registratie nog op zijn naam stond (dit is overigens ook gewoon in overtreding van de licentie overeenkomst).

Quote van de NI website:

If you have purchased your product second hand, but the original owner has not yet contacted us regarding a license transfer, please get in touch with the seller and ask him to contact our Registration Support.

Laatst gewijzigd:
ik ben het met acidfever eens,

zowel native instruments als spectrasonics hebben een perfecte afhandeling van software registratie.

Overigens is er een nieuwe massive update uit, zie je license center :)

koop gewoon een echte hardware synth, dan heb je deze problemen niet ;)

Back