2 schermen gebruiken in apple leopard

renaat belgie

Ingeburgerd
Beste forumleden,

Ik heb vandaag een tweede scherm aangekocht (samsung24") om die samen te doen werken met mijn imac.

De Imac en mijn samsungscherm zijn via een dvi-connectie verbonden met elkaar.

Ik heb het voor elkaar gekregen om beide schermen te doen samen werken maar waar zit mijn probleem :

* het beeld op mijn samsung is identiek als dat op mijn Imac maw, als ik een programma opstart op mijn Imac gaat dat netjes synchroon mee op mijn samsungscherm.

MIJN VRAAG : hoe stel ik dit in zodat ik kan kiezen wat ik op mijn samsungscherm zie ?

IK geef een vb ; op mijn Imac wil ik ableton zien en op mijn samsungscherm een vst en niks anders meer.

Als ik mijn muiscursor beweeg op mijn Imac loopt mijn muis ook niet door naar mijn samsungscherm, de muis stopt op de rand van mijn Imacscherm.

Wie weet raad ?

Hartelijk dank voor jullie hulp !

Normaal zou dit gewoon moeten kunnen:

Ga naar systeemvoorkeuren -> Beeldschermen -> Rangschikking

Zorg er dan voor dat het vakje schakel synchrone weergave in NIET staat aangevinkt (zie screenshot). Mocht dit nou nog niet werken (omdat je bijvoorbeeld een oud model imac hebt) laat het dan even weten. Voor mijn ibook g4 had ik eerst een software hack nodig om dit te laten werken..

Attachments

• Afbeelding 1.png
    Afbeelding 1.png
    37,4 KB · Bekeken: 84
Normaal zou dit gewoon moeten kunnen:

Ga naar systeemvoorkeuren -> Beeldschermen -> Rangschikking

Zorg er dan voor dat het vakje schakel synchrone weergave in NIET staat aangevinkt (zie screenshot). Mocht dit nou nog niet werken (omdat je bijvoorbeeld een oud model imac hebt) laat het dan even weten. Voor mijn ibook g4 had ik eerst een software hack nodig om dit te laten werken..

Dit werkt !

hartelijk dank ! :halleluja

Back