Gezocht SSM of CEM chips

Status
Please reply by conversation.

R. Koppes

Ouwe rot
Ja ik weet dat het zoeken is naar die naald in de hooiberg...maar och je weet maar nooit.
Ben van plan een 'nieuwe' synth te gaan bouwen en hoop er iets van zuks in te stoppen.
Graag wel schappelijke prijzen...maar wil er best voor betalen..

:okdan:

Liever niet..
Die oude chips beter voor het repareren en hooghouden van de oude synths gebruiken. Dat is mijn idee hierover.
:-)

Liever niet..
Die oude chips beter voor het repareren en hooghouden van de oude synths gebruiken. Dat is mijn idee hierover.
:-)

mee eens kheb bv drie synth hier stan vol ssm / chips
met t battery probleem qa os
siel opera / siel dk 800
alle korg polysix alike chips erin x6
doe ik niet weg
sc6 [hope not ! ]
:duivels:

Ok, ok..... snap ik ook wel een beetje.
Maar ik denk dat er nog wel aardig wat te vinden, en ik bouw er maar 1-tje hoor...
Ik heb te ruil ssm3328, aangezien ik een defecte mirage heb hier.
Ik heb namelijk heel leuk het EM ic gekocht en dacht leuk nu nog wat chips scoren ...maar das dus een ander verhaal..

de 3328 die je al hebt is ook meteen de enige die nog een beetje verkrijgbaar is.

het is aanzienelijk minder werk om iets zelf te bouwen, dan bijvoorbeeld cem vco's te zoeken.

groeten,
jeroen

Was ik al bang voor :-)
Ik zou zeggen..weer in produktie brengen..

Zover ik weet is het probleem dat nergens ter wereld meer een productiestraat staat die dit type chips kan produceren. Nog even los van of het commercieel haalbaar zou zijn als iemand wel die machines nog heeft staan.

Moderne variaties produceren op aanvraag kan altijd, zie de Prophet '08. Maar ik denk dat je dan al snel 10.000 exemplaren of meer moet bestellen.

en de productiekosten van deze chips waren zo hoog dat en bijna niets op te verdienen was.

en ik zag de laatste tijd de prijzen iik weer omhoog speren.

ik kocht nog wel eens 3394 chippen bij Chy, maar die kosten nu ookhet dubbele in vergelijking met vorig jaar.
( de 3394 is een vco vcf vca combi,alles in de chipo, dus niet echt modulair bruikbaar.
zitten oa in de 6trak )

maar zelf een goeie vco maken kost slechts een paar euro.

een pic kloon van de vc adsr generator's is ook vorhanden op het www.

en ik kom als ik weer wat tijd heb met een AVr met daarin een aantal envelope generators en lfo's
met geheugen

groeten,
jeroen

Zover ik weet is het probleem dat nergens ter wereld meer een productiestraat staat die dit type chips kan produceren. Nog even los van of het commercieel haalbaar zou zijn als iemand wel die machines nog heeft staan.

Moderne variaties produceren op aanvraag kan altijd, zie de Prophet '08. Maar ik denk dat je dan al snel 10.000 exemplaren of meer moet bestellen.

klopt nou ,..dat dave ...de evolver chips ook gebruik in zn prophet 08?
en dat de 10.000+ evolver chips afkomstig waren van de batch die oberheim [tom/gibson weetk ff niet ?] had besteld voor zn marion synth die niet egt een doorslag waren die over waren [nos heet dat tog ?

kben bets teverden ..momenteel met mn 3x cem 3340 vco soound
die momenteel bralt door mn cs30 multimode filter triggeredt by tr606

elektuur ..poly synth ding heeft nog ! geen eigen cv gate dan maar so ...leuk een cs30 heeft ook twee outs [vca,s ] dus totaal andere sound mogelijk
sc6 :geslaagd:

Status
Please reply by conversation.
Back