Mellotron in NL op marktplaats

WauW!8~
Wat een prachtige machine. Persoonlijk gaat er niets boven de vette analoge sound van een mellotron. 8)
Helaas ver...heel ver buiten mijn budget.;{
Mocht iemand van het forum hem kopen, veel plezier er mee!!!:halleluja

wat mot je toch met die ouwe meuk... voor zo'n prijs ook nog...

kijk, zo'n ding is eigenlijk bedoeld als prehistorische sampleplaya, als men TOEN de mogelijkheid had om een sampler anno nu te kunnen gebruiken dan hadden ze het meteen aangegrepen (eg wel)...
of bijv een Fairlight, dat is ook ouwe troep want men had GRAAG de mogelijkheid toen gehad die men nu heeft... jazeker...

je moet kijken naar de FUNCTIE van die oude apparaten en hoe men het eigenlijk voor ogen had destijds... het meeste is nu dus al tig x ingehaald qua mogelijkheden/gemak/quality etc etc...

you knowah, you knowah... HEE HEE! :maffia:

Waarom moet je het perspectief van toen betrekken in je oordeel van nu?

Doe mij die Mellotron maar in plaats van een sampler.

Wat een onzin.
Ik zie regelmatig paard en wagen rondrijden.
Het is leuker om tijdens een trouwerij gebruik te maken van paard en wagen dan van een Ford Fiesta.

hehe... een bruiloft is in die context voor den show ende sier, dus als daar het paard en de wagen van stal cq de schuur worden gehaalt is te begrijpen... er zijn naast die ford fiesta nutuulk nog wel een paar andere auto's te verzinnen en daarbij kan je ook nog trouwen zonder auto...

maar goed, ok...

Kan dat ding gesynced worden met andere gear?

jeez 6 weer een lekkere vintzaag afzeikbui met bliksum heb je weer......
blablabla mellodrama blablabla auwe meuk blablabla beter een nintendo aanschaffen blablabla met lsdenderdj blablabla =( :doei: :P :D

qua functionaliteit is die mellotron, net als veel ander vintage spul, natuurlijk ingehaald. heb je helemaal gelijk in, maar de charme van een geluid kan je niet inhalen. ;)

trouwens mannen, als er argumenten als trouwen in een paard en wagen gebruikt gaan worden, krijg ik toch een beetje rillingen. ik krijg dan altijd het gevoel dat zo'n bruidegom dat doet, met zo'n paard voor die kar, om te laten zien: zie je wel, mijn vrouw is hlemaal niet zo lelijk...

je moet kijken naar de FUNCTIE

Ik moet helemaal niets, 6. Natuurlijk is een tron een totaal gedateerde proto-sampler, maar dat neemt niet weg dat-ie nog steeds gaaf klinkt en een ontzettende berg nostalgie/muziekgeschiedenis met zich meedraagt. Honderd keer liever een tron hier in huis dan de meest uitgebreide sampler die er maar bestaat... (zelfs als daar ook perfecte tronsamples in zitten)

Waarom kun je eigenlijk mensen niet gewoon ergens lol in laten hebben?

mocht ik ooit gaan trouwen, dan schroef ik wielen onder een mellotron, en gebruik die als trouwwagen, iedereen tevreden.:okdan:

alles heeft naturlijk z'n voor en tegens, ouwe meuk gebruiken klinkt lekker, en is gewoon geinig.
staat ook beter op het podium.
maar soms grijp ik ook wel eens naar software, als ik geen zin heb in sleepwerk.
:biertje:
groeten,
jeroen

ook ik zou zo'n mooi apparaat wel willen hebben maar niet voor die prijs want als er ook maar iets kapot is ben je de pineut

Yep... 4.500 euro direct kosten, plus een fikse reservering voor toekomstig onderhoudswerk. :biertje:

Ik zie het nut er ook niet zo van. Leuk als collectable/museumstuk maar voor de muziekerij zou ik toch liever een hedendaags alternatief pakken.

Back