ik krijg dan altijd het gevoel dat zo'n bruidegom dat doet, met zo'n paard voor die kar, om te laten zien: zie je wel, mijn vrouw is hlemaal niet zo lelijk...
Ik lig helemaal dubbel hier.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik krijg dan altijd het gevoel dat zo'n bruidegom dat doet, met zo'n paard voor die kar, om te laten zien: zie je wel, mijn vrouw is hlemaal niet zo lelijk...

wat mot je toch met die ouwe meuk... voor zo'n prijs ook nog...
kijk, zo'n ding is eigenlijk bedoeld als prehistorische sampleplaya, als men TOEN de mogelijkheid had om een sampler anno nu te kunnen gebruiken dan hadden ze het meteen aangegrepen (eg wel)...
of bijv een Fairlight, dat is ook ouwe troep want men had GRAAG de mogelijkheid toen gehad die men nu heeft... jazeker...
je moet kijken naar de FUNCTIE van die oude apparaten en hoe men het eigenlijk voor ogen had destijds... het meeste is nu dus al tig x ingehaald qua mogelijkheden/gemak/quality etc etc...
you knowah, you knowah... HEE HEE!![]()
is gewoon iets heel anders (en ja klassiekers vreten ook onderhoud)Natuurlijk zijn softsynths nog veel compacter, maar ja, je date ook geen dwerg omdat je dan lekker veel ruimte over houdt voor jezelf in bed.
hahahahamaar ja, je date ook geen dwerg omdat je dan lekker veel ruimte over houdt voor jezelf in bed.
och, een sjaak met een 303 of 606 doet eigenlijk niets andersmaar ja, je date ook geen dwerg omdat je dan lekker veel ruimte over houdt voor jezelf in bed.

ik ben (ook) begonnen met (hardware)synths maar niet omdat ze vetter klonken, ik ben met hard begonnen omdat er verder niets was dan dat maar ik heb mij in die tijd wel eens afgevraagt of het niet mooi zou zijn als een synth 'dit' of 'dat' zou kunnen... nu is er al een aantal jaren de mogelijkheid om zelf synths in elkaar te kleien en dat is voor mij, als synthese liefhebber, een grote uitkomst... ik vermaak mij net zo veel met soft- als vroeger met hardware...Waarom denken mensen toch altijd dat we allemaal pielers achter een computerscherm zijn die opzoek zijn naar 1001 mogelijkheden?
spelen kan je ook op een goede midi controller... leuk dat de geluiden van dit apparaat zo bekend zijn maar om nu zoveel voor neer te tellen voor dat extra speciale randje in het geluid...??!!Er zitten hier ook nog spelers op het forum en die kunnen je allemaal vertellen hoe het is om op sommige originele instrumenten te spelen.
maar ik heb mij in die tijd wel eens afgevraagt of het niet mooi zou zijn als een synth 'dit' of 'dat' zou kunnen... nu is er al een aantal jaren de mogelijkheid om zelf synths in elkaar te kleien en dat is voor mij, als synthese liefhebber, een grote uitkomst... ik vermaak mij net zo veel met soft- als vroeger met hardware...
spelen kan je ook op een goede midi controller... leuk dat de geluiden van dit apparaat zo bekend zijn maar om nu zoveel voor neer te tellen voor dat extra speciale randje in het geluid...??!!
ik had het over de prijs van iets dat niet meer is dan een paar bandspelers met toetsen... isn't it...?Waarom reduceer je het verschil tussen een echte Mellotron en bijvoorbeeld, een VSTi emulatie tot een "extra speciaal randje"? Dat is iets te kort door de bocht vind ik.
synthese komt er niet aan te pas

En da's eigenlijk juist ook onderdeel van het fijne eraan. Geen tig opties die je doen denken dat het altijd beter/anders/watdanook had gekund, maar gewoon werken met dat beetje wat erin zit.
Ideaal!![]()
Via een omweggetje schrijf je hier wel weer dat een toename van "mogelijkheden" voor jou een meerwaarde is. Niet dat daar iets mis mee is, maar voor sommige mensen (waaronder ikzelf) is het aantal mogelijkheden niet zo relevant.
Dit is jammer.
Waarom reduceer je het verschil tussen een echte Mellotron en bijvoorbeeld, een VSTi emulatie tot een "extra speciaal randje"? Dat is iets te kort door de bocht vind ik.