Hulp bij aanschaf drumcomputer.

Mwah, tricky... Ik heb nog nooit iets nieuw gekocht, geloof ik.
Als je hier via het forum koopt, en je de staat kunt controleren bij de verkoper thuis, zal het in 99,9% van de gevallen wel okay zijn...

Hoe dan ook, het scheelt je een hoop centjes, of je krijgt meer waar voor je geld. Ook geen verkeerde overweging als je niet iedere dag 500 euro kunt uitgeven. En stel dat het apparaat toch niet bevalt: nieuwe spullen zijn al onmiddellijk 20% minder waard zodra je de winkel uit loopt. 2e hands kun je wel weer doorverkopen voor de aanschafprijs. Dat is dus minder zuur, zeker als je net als jij niet 100% zeker weet wat je wil.

idd. Het scheelt je zo veel geld.
Het enige wat ik niet gouw 2ehands zou kopen is kabels maar ook dat heb ik wel eens overtreden.
Probeer gewoon je apparaatje lekker uit bij de verkoper. Dan komen evt mankementen van zelf aan het licht. Zal best meevallen.

Ik kan een MPC 500 kopen met 3 maanden garantie. Ik kijk ook nog wel even op deze site, of ik wat kan vinden.
Over de tweedehansjes, is zo'n 5 jaar oude roland o.i.d. wat, zo'n dikke bak, die toentertijd duur waren?
Roland SP 606, 400 euro, lijkt mij ook een goede deal.

Laatst gewijzigd:
ASR-X, ASR10 of EPS16+ zeggen meeste mensen over dat ze warmer / vetter klinken dan 16bit MPC.
Boel youtube filmpjes van en ik hoor het zelf ook zelfs via youtube.
En er zit bij ASR10 en EPS16+ nog een toetsenbord aan vast ook :) (maar perfect als drumcomputer drumsampler te gebruiken hoor)
En idd goeie effecten.

Over nieuwere drumcomputers/samplers, die hebben niet meer die vette converter sound.
Voor echte warme rouwe beats moet je volgens mij echt die oudere spullen hebben.
Zijn er een heleboel, oude samplers van roland, akai, emu, ensoniq.
Maar misschien dus wel handig om eentje te nemen met goeie effecten ingebouwd en dan kom je weer bij ensoniq uit volgens mij.

@ fibonacci

Als je hiphop maakt, en een een drumcomputer zoekt, kun je met een mp7 echt niet mis, je krijg dan nml. killer drums met dikke synth sounds die je ook nog eens kan editen.

er stond er verleden week hier nog een te koop geloof ik voor euro 300. Als je dit op den duur aanvult met een sampler ben je echt "one happy camper" geloof me ....

Hoe ik dit weet... Ik heb er pas voor de 2e keer een opgepikt, ditmaal gaat ie nooit meer weg...

Ok. Gebruik jij daarnaast nog een sampler, zo ja, welke?
@mdv, ik heb al een Yamaha KX serie, dus een toetsenbord is overbodig.

Ok. Gebruik jij daarnaast nog een sampler, zo ja, welke?
@mdv, ik heb al een Yamaha KX serie, dus een toetsenbord is overbodig.

Je kunt nooit teveel van iets hebben :)
Alleen wel weer gebrek aan ruimte.

Ja, maar je betaalt dan ook deels voor de toetsen, dan stop ik liever al dat geld in een sampler zonder toetsen.

Ik zie dat de SP 606 ook voor 400 euro te koop is, is dit wat? Ik hoor er niet veel over.
Jammer dat er op het moment niet geen samplers op deze site staan.
Ik wacht denk nog een weekje, kan ik niks leuks vinden, dan word het denk ik een MPC 500.

ASR X lijkt mij ook wel een goede, alleen kan ik daar denk ik niet aan komen, zijn te schaars.

ik heb een EMU XL7 te koop...ben van antwerpen (moest je in de buurt wonen mag je daar eens vrijblijvend op komen spelen dan weet je gelijk ook of zoiets voor je i)

Ik ben zelf ook een mp7 tegengekomen, wat dichter bij huis, voor zo'n 350 euro en in zeer goede staat verkerend. Daarnaast ook een Roland CDX 1 voor dezelfde prijs.

go for it zou ik zeggen ! (wat is 350 euro...)

Ik ben niet van plan om zoveel geld uit te geven voor een hobby, mijn maximum ligt zo rond de 4 a 500 euro.

Ik zou een mpc-500 of mpc-1000 kopen in jouw geval.. kan je met samples werken. Met een drumcomputer zit je vast aan zn sounds.. een sampler kan zoals elke andere drumconputer klinken. Ook kan je lekker drumsounds uit soulbreaks samplen..

Let er ook op dat je wav/aiff samples vanuit je pc rechtstreeks kan importeren, da's wel zo makkelijk. Oudere samplers (zoals bv een asr) werken met eigen sampleformaat en dan moet je moeilijk doen met converteren enzo.

Ook het gemak van je machine is belangrijk, de workflow. En de strakheid van de sequencer. Akai heeft zich daarmee wel bewezen..

Persoonlijk ben ik qua hardware bak fan van de rs7000. Bied in mijn ogen aardig wat meer dan een mpc, maar heeft niet zoveel drumpads (2 stuks) die je wss wel wil. En je vindt hem wat minder vaak..

Maar over het algemeen denk ik dat een combi van stabiele laptop + ableton live het meest flexibel en krachtig is. Ableton blijft me verbazen...

Back