Synton Syrinx @ Marktplaats

... Erwin alias analogica uit Hengelo.

hey Erwin welkom hiero :)

zou je mssn wat van de syrinx kunnen laten horen?
ik heb namelijk zelf nog nooit één gehoord of in t echt gezien =)
zovaak zie je ze niet

de site van synton hou ik regelmatig in de gaten voor updates over de fenix xl.

kijk, ik ben niet de beschermengel van leo kozz, maar je eerste bericht hier spatte van het scherm omdat je jezelf zo onheus bejegend voelde en een paar posts later ben je hier al zo gewend dat je ook een beetje achterbaks (sorry, ik kan het niet anders noemen) gaat lopen vuilspuien over een ander, leo kozz dus.
doe dat nou niet. ik heb regelmatig erg mooie spullen van leo kozz gekocht, in perfecte staat, voor een redelijke prijs, marktconform zouden sommigen zeggen, in ieder geval voor een prijs waar ik het ook zo weer voor kwijt kon.
kozz is dus wel een handelaar en geen verkeerde, zou ik denken, want hij weet aardig wat mooie spullen te vinden en weer weg te zetten. en of jij nou handelaar bent, of heen en weer verkoopt en er zo wat aan overhoudt, of gewoon allerlei synths uitprobeert en heen en weer schuift (het komt allemaal voor) maakt verder niet uit toch? en ook niet wat je voor iets vraagt. zijn allemaal jouw zaken.

leven en laten leven zou ik zeggen, dat geldt voor jou, maar dus ook voor leo kozz.

over de syrinx: ik heb m zelf nooit gehad of maar willen kopen, omdat al heel lang de prijs meer in relatie staat tot de zeldzaamheid dan tot de werkelijke prestaties van de synth qua geluid en mogelijkheden, is mij tenminste meerdere malen verzekerd door forumleden die hem wel zelf hadden.

ik heb eens een duitse kennis getipt over een gewone zwarte syrinx die te koop stond, een jaar of 5 terug al, voor 3000 of 3500 euro en hij was als een kind zo blij met de aanschaf, bleef me maar bedanken, maar een half jaar later stond de syrinx weer te koop.
een jaar of 6, 8 geleden zag je de syrinx nog wel met enige regelmaat voor rond de 1500 (euro) maar dit is toch wel een echt zeldzame synth, min of meer. niet te vergelijken met een ms20 of jp6, die je toen toch ook al flink van de hand deed, als je bedenkt wat de gulden van toen waard was, ten opzichte van de euro van nu.

Nou onze vriend Leo uit Belgie, tja, wie kent hem niet.
Heb wel eens wat bij hem gekocht en hij wou dan iets ruilen en er te weinig voor geven om er zelf dik aan te verdienen.:eureka:
Als ze mij een handelaar noemen (wat ik niet eens ben) die z'n spullen te duur aanbied, dan is het verschil met Leo, dat zijn verkoopwaar zich niet in uitmuntende staat bevindt, en er nog meer voor vraagt dan ik.
Hij heeft mij ooit een Syrinx voor 5000 euro aangeboden en niet zo'n mooie als ik nu heb.
Heb trouwens geen handelswaar, verkoop alleen als ik uitgekeken ben op een bepaalde synth en het geld nodig heb voor de volgende aanschaf.:doei:

Ja Hooihuis, er is een maand geleden een crumar spirit uit een studio in Dortmunt verkocht voor 3100 euro aan een gast in Frankrijk, zo is mij door de eigenaar verteld.
Verder staat er al geruime tijd één op ebay usa, verkoop prijs 4200 dollar.
Beide crumars bevinden zich wel in nieuwstaat, wat de prijs misschien rechtvaardigen kan.
Dus mijn advies aan jou, niet verkopen onder de 3000 euro, maar jou opmerking van een tijdje geleden op dit forum dat hij vergelijkbaar is met de syrinx is flauwekul.
De spirit is wel zeldzamer, heeft meer routings mogenlijkheden voor de lfo, maar heeft geen 3 filters (2 formant bandpas en 1 lowpas 24 db filters) die gelijktijdig met een eigen resonantie en cut off in te stellen en te routen zijn.
Dus de klanken zijn totaal verschillend.
Ik heb het idee dat ik jou ergens van ken, heb je ooit wat bij mij gekocht.
Mvg, erwin.

Waar je gevoel vandaan komt weet ik niet maar het klopt wel. Ik heb vorig jaar een Pro One gekocht bij je en heb toevallig dezelfde voornaam als jij :)

Alleen die opmerking over de Syrinx en de Spirit, die heb ik nooit gemaakt dus dat klopt niet. Weet alleen dat het allebei CEM bakken zijn en daar houdt de vergelijking waarschijnlijk meteen mee op. Ik heb nog nooit een Syrinx gezien, laat staan geprobeerd, dus kan er ook niets over zeggen.

Wat de Spirit betreft, die verkeert inderdaad in nieuwstaat, maar ik vraag me echt af of deze te verkopen is voor 3.000,-. Het maakt me ook niet zoveel uit eigenlijk omdat ik toch geen behoefte heb hem te verkopen. Ben er op een of andere manier aan gehecht denk ik :D

Ik zou me hier op het forum inderdaad niet zo druk maken als ik jou was. Ja, er zitten veel kritische mensen hier, ja er wordt soms gezeurd over prijzen (en soms zelfs terecht), maar het is en blijft sowieso jouw zaak wat je voor je Syrinx vraagt. En dat blijft het ook voor Leo Kozz (die ik verder niet ken by the way).

Groet,

Erwin

Synton Syrinx

Synton Syrinx

Nou beste forum lezers, heb Peter Forrest op de hoogte gebracht van mijn voornemen om mijn zeldzame in nieuwstaat verkerende titanen Syrinx te verkopen, hierbij zijn reactie:

Sounds excellent! Something as exceptional as this can attract some serious bidding. I can think of a couple of people at least who would be fighting for it.
It would be a pleasure to have it in the next VEMIA.
There is a lot of time before it need to be entered (late October), but if you are certain you would like to enter it, it would be excellent to have some photos and full details, so I can use them in pre-auction advertising.
I need to have those details and photos by the end of August.
So please have a think, decide if you want to commit to putting it in VEMIA and then let me have the info.
Thanks for contacting me.
Peter Forrest
VEMIA
Dus heeft iemand nog belangstelling en komt met een bod dat in de buurt komt van mijn aankoop bedrag, dan heb je nog tot oktober.
Ga er namelijk van uit dat hij naar het buitenland :doei:verkocht gaat worden, en er nooit meer een kans komt om zo een mooi exemplaar op de kop te tikken.

Tevreden klant

Tevreden klant

Ik ken jou niet als hooihuis, maar als E.R.
Jij hebt van mij één jaar geleden mijn in (wederom) nieuwstaat verkerende Sequential Circuits Pro-One (markII) gekocht.
En werk hij nog, wil hem wel terug hebben, aangezien de syrinx mij wat tegen valt, waarvoor ik hem in gedachten had.
Dank je voor je steun dat je mij een tijdje geleden gaf met je opmerking dat ik "geen verkeerde gast was" na alle aanvallen die ik te verduren kreeg, om mijn te dure syrinx.
Wil alleen maar proberen mijn aankoop bedrag terug te krijgen, als forumleden dat te hoog vinden heb ik schijnbaar veels te veel betaald.
Maar iets met verlies verkopen heb ik nog nooit gedaan, en zal ik nu ook niet doen.
Je hebt al zo'n beetje een klein museum, en wat de spirit betreft, is het zelfde verhaal als de syrinx.
Goud geld waard, maar schijnbaar alleen in het buitenland, nederlanders bent nog steeds zuinig.
Groeten, Erwin.

Last edited by a moderator:
sorry hoor, maar ff voor de sf database. tis zo'n mooie :P

attachment.php
attachment.php

Attachments

• Picture 1.png
    Picture 1.png
    268,4 KB · Bekeken: 82
  • Picture 2.png
    Picture 2.png
    312,7 KB · Bekeken: 77
peter forrest zal zoiets zeker welkom heten - zonder iemand tekort te willen doen, jij komt met een bijzndere synth, hij heeft een bijzonder synth in zijn veiling staan, dankzij jou, en als het meezit strijkt hij een lekker percentage op.

ik zou ook proberen zelf mijn weg te zoeken. 1 suggestie heb ik per pb gedaan. er zijn ook 2 of 3 duitse of amerikaanse fora met veel europese aandacht, waar serieuze kopers te vinden zijn voor bijzondere synths en waar het gezeur over prijzen achterwege blijft. even registeren en netjes aanbieden met mooie foto's erbij.
zelfs ebay zou je nog kunnen overwegen. even rekening houden met de kosten daar (als je vast wil houden aan een minimum opbrengst.) aanbieden doe je al voor een paar euro en je bereikt erg veel potentiële kopers.

Nou beste forum lezers, heb Peter Forrest op de hoogte gebracht van mijn voornemen om mijn zeldzame in nieuwstaat verkerende titanen Syrinx te verkopen, hierbij zijn reactie:

Sounds excellent! Something as exceptional as this can attract some serious bidding. I can think of a couple of people at least who would be fighting for it.
It would be a pleasure to have it in the next VEMIA.
There is a lot of time before it need to be entered (late October), but if you are certain you would like to enter it, it would be excellent to have some photos and full details, so I can use them in pre-auction advertising.
I need to have those details and photos by the end of August.
So please have a think, decide if you want to commit to putting it in VEMIA and then let me have the info.
Thanks for contacting me.
Peter Forrest
VEMIA
Dus heeft iemand nog belangstelling en komt met een bod dat in de buurt komt van mijn aankoop bedrag, dan heb je nog tot oktober.
Ga er namelijk van uit dat hij naar het buitenland :doei:verkocht gaat worden, en er nooit meer een kans komt om zo een mooi exemplaar op de kop te tikken.

Mp3 demo sounds syrinx

Mp3 demo sounds syrinx

Hoi SMS303, en heb je de demosounds gevonden en ben je onder de indruk van wat de mogenlijkheden met de syrinx zijn.
In mijn muziekstijl komt hij niet echt tot z'n recht, vandaar de verkoop en/of ruil tegen een SH-5 of OSCar.
Beste gjb68, de OSCar wordt wel degelijk door Jarre als Vangelis gebruikt.
En beste cdk 1899, om je te laten horen en oordelen waar de syrinx in staat is de volgende tip.
Ga op google naar: www.sequence.de/blog/?p=2670 klik op synton syrinx, je komt dan op de synthesizer-database.
Scroll even door tot synton syrinx "listen to the filter and Osc sound", daar staan in het blauw 5 mp3 demo's.
Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest naar meer info van de syrinx en weet je nu waar het bij de syrinx om gaat, zingen, gillen, scheuren etc.

O ja, heb een nieuw speeltje gekocht, dat harder gilt, schreeuwt en scheurt dan de syrinx, rara wat is dat, jawel een yamaha :yamaha: R6 supersport bike. ha ha ha.

Een andere geweldige hobby, voor een ander forum helaas.

Groeten analogica alias ghost rider.:doei:

Klinkt nice die demo's, erg mooi filter indeed :P

Maar of ik mijn midified OSCar zou ruilen tegen dit beestje weet ik niet.. :peukie:

Ik zeg tijd voor een nieuwe serie.
Als al die ouwe synthbouwers het kunnen dan moet dit ook wel kunnen.

er komt toch iets nieuws aan? modulair of zo?

Eerst horen, dan sparen. :)

ik ben stilletjes aan al begonnen.......

Fénix-XL2 Synthesizer Prototype
The XL2 is a Modular Synthesizer and Audio processor. The first proto type are only board. The second prototype will be one with a case.

The prototype of the synth has 103 potmeters, 9 switches and 230 banana sockets (> 140 inputs) compared to fenix 1 which have 63 potmeters, 3 switches and 158 banana sockets.

The prototype has 3 times the number of ic's compared to the Fenix 1.

The main modules in the prototype are

3 VCO´s, Each VCO has different options.
4 different VCF´s
8 mixers
2 envelope generators
3 VCA´s and 1 Ring modulator
1 stereo output with pan with VCA´s.
Further there is a analog and digital noise, audio input module, wave shaper, S&H and other small modules.
Further, just to experiment and fun, a stereo phaser, dual chorus, SSQ, 8 steps sequencer with clock and 3 different LFO´s (1 simple and 2 complex).

fenix%20gt%20front.jpg-for-web-LARGE.jpg

Ik zeg tijd voor een nieuwe serie.
Als al die ouwe synthbouwers het kunnen dan moet dit ook wel kunnen.

een synth ala de syrinx is prima te bouwen, alleen de cems zijn op.

even een domme vraag: ik dacht dat curtis nog bestond. waarom worden die populaire chips niet meer gemaakt dan?

is geen domme vraag, ik had begrepen dat er een aantal oorzaken waren.
een stokoud chippen productie proces, waar allang geen fabrieken meer voor bestaan, en de prijs per chip zou astronomisch hoog worden.
ota's zijn binnenkort waarschijnlijk ook alleen nog voor debiele prijzen te koop ( behalve de 13700 dan) die beginnen ook op te raken.

groeten,
jeroen

Back