mijn studio annex crib II

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door BCA303
Mooie spullen man :duivels:

danku:halleluja

+ JP8000 & Prophecy & Mackie SR24-4 & Atari 1040ST

Origineel geplaatst door cyan_circle
hallo iedereen.

ik heb geen fotocamera (en eerlijk gezegd snap ik ook niet dat velen onder jullie er wel een hebben; weet je wat je van dat geld allemaal kan kopen?).

hahaha! in het echt eet ik wel goed hoor.

Weet je wat je in die tijd van het tekenen allemaal had kunnen verdienen ;)

Origineel geplaatst door wesko
Weet je wat je in die tijd van het tekenen allemaal had kunnen verdienen ;)

aha! maar wie zegt dat ik die tekening niet op mijn werk heb zitten tekenen? :D

ik zie nu trouwens dat ik mijn onwijs gave decepticons poster vergeten ben neer te krassen... dat is echt de finishing touch in elke studio...

mijn studio annex crib II

Volgende week maar weer eens een nieuwe foto doorseinen, daar de studio weer flink overhoop ligt (aantal spullen eruit, nieuwe spullen erbij). Weet nog niet met welke digitale camera ik de boel ga fotograferen (of de Fujifilm A404 of de Trust 620 AVD). WE zien wel!! Ga zo slapen!!:Z :z

Re: mijn studio annex crib II

Origineel geplaatst door phochos
Volgende week maar weer eens een nieuwe foto doorseinen, daar de studio weer flink overhoop ligt (aantal spullen eruit, nieuwe spullen erbij). Weet nog niet met welke digitale camera ik de boel ga fotograferen (of de Fujifilm A404 of de Trust 620 AVD). WE zien wel!! Ga zo slapen!!:Z :z

nah neem de beste LOL enne weltruste dan :z

Eindelijk...

Eindelijk...

Een paar foto's uit onze studio. Hij is helemaal geisoleerd en geluidsdichtgemaakt; zwevende muren, plafond, vloer enz.
Heeft een paar centen gekost maar is toch wel fijn.

studio3.jpg

studio4.jpg

studio5.jpg

Nog eentje dan...
studio7.jpg

En de laatste...
studio8.jpg

zozo kris, er is wel aardig wat veranderd sinds de keer dat ik in nieuwegein langs was voor die boss syb 3 :) hulde !

nu ben je zeker die vervelende galm kwijt

die monitors staan nu overigens wel een beetje erg recht naar voren..

Re: Eindelijk...

Re: Eindelijk...

Origineel geplaatst door Bauhaus
Een paar foto's uit onze studio.

Mooi spul!

Alleen eeh..'onze' studio??

Nou het lijkt mij geen lekker idee om al mn gear met iemand te moeten delen...:confused:

Stel dat je uit elkaar gaat ;)

Verhuizing

Verhuizing

ja klopt, Matt :)

De studio is verhuisd naar A'dam. We zitten nu in een piepleine ruimte, maar perfect voor twee man...
Ik produceer samen met een goede vriend / zwager, vandaar "onze" studio. En de helft is idd van hem, de andere helft van mij. Productie technisch gaat het gewoon erg goed zo, en vriendschappelijk klikt het ook hoor :)

De acoustik is nu echt perfect! De monitoren lijken misschien een beetje raar te staan, maar het klinkt nu echt super gebalanceerd en gedetailleerd! Dit komt mede door die platen die aan de achterkant hangen, zijn van die speciale acoustische platen van 16 euro de m2! Dit loopt door over het hele plafond.

Wat ik nog vergeten was om te melden; alle inputs en outputs komen samen op 3 patchbays. Hierop kan ik alle mogelijke schakelingen maken, beetje hetzelfde als Speedy J. Door dat ik 2 mixers heb ben ik nog flexibeler. Ach, misschien ben ik zelfs wel een beetje lui :)

Heyyy een Fizmo rack!!!

Hoe klinkt dat? Ik heb wel eens wat reviews gelezen en het schijnt een leuk bakje te zijn.
Wavetable-achtige synthese, toch?
En paarsssss! :D

Fizmo

Fizmo

ja, de kleur is erg goed! :)

Tsja, hoe klinkt ie... Op het eerste gezicht klinkt ie erg dun en veel van hetzelfde, maar als je echt diep in de modulatie routings gaat graven in combinatie met wat weirde effecten kan ie erg cool klinken. Ik heb er wel wat dikke sounds uit gehaald. Ik vind het niet direct een aanrader, je moet er hard voor werken. Het klinkt allemaal erg dromerig en ambient, denk ik. Je hoeft geen instant sounds a la Microwave XT of Virus te verwachten. Het is een leuke aanvulling en idd wavetable (net als de Microwave en Syntrack die ik ook heb), dus je draait aan de wave knopt en hebt direct een ander klankkarakter.

Trouwens, die Emu MP7 is een "celebrity"! Die is namelijk van Eric van Tijn geweest. Voor de mensen die 'm niet kennen, hij zat in de jury van idols en zat onder meer achter "15 miljoen mensen"... Op zich wel grappig...

Re: Verhuizing

Re: Verhuizing

Origineel geplaatst door Bauhaus
De monitoren lijken misschien een beetje raar te staan, maar het klinkt nu echt super gebalanceerd en gedetailleerd! Dit komt mede door die platen die aan de achterkant hangen, zijn van die speciale acoustische platen van 16 euro de m2! Dit loopt door over het hele plafond.

dat is prima, maar die twee muren die parallel aan je monitoruitgangen lopen doen niet echt veel goeds voor je akoestiek lijkt me zo. dan zit je net zo hard reflecties te mixen als direct signaal.

In theorie klopt dat inderdaad. Dit geeft een soort metaal-achtige reflectie.
Met de hulp van een acoustische expert hebben wij onze ruimte aangepakt. Hij gaf ons het advies als eerste de achterkant helemaal te beplakken met van die platen en tevens een bass trap te maken onder de mengtafel (want deze want loopt schuin naar achter waardoor je daar te veel bas krijgt). Vanaf dat punt moesten we verder kijken wat nog meer problemen zou opleveren in de reflectie.

Nadat we deze platen zo hadden opgehangen bleek dat er via de monitoren heel weinig reflectie kwam via de zijwanden, dus hier hebben we niets meer aan gedaan. Als test hadden we aan 1 kant een plaat opgehangen (dit heft de zij reflecties op) en het bleek dat het geluid hierdoor veel te doods klonk; het was niet meer natuurlijk. En dat is het belangrijkste in je ruimte.

Dus de acoustiek is goed :)

Origineel geplaatst door Almeros
Nougoed dan... voor al de luitjes die roepen dat hier zoveel pubers rondlopen... (en dat ik er dan vanuit ga dat ze daarmee proberen aan te geven dat ze zelf heel volwassen zijn)... Kan je je wijze lessen prediken over mijn huidige studioruimte... om maar meteen weer wat meer ontopic te gaan. Oh ik sta er niet op omdat ik de foto maak...dowh ;)
Nou jongeman weet je wel dat daar heel veel ongedierte op af kan komen :D

ongelofelijk. elke keer nieuwe diepten op dit forum. en de stank, die STANK! en klopt het dat ik nog een computer zie daar middenin?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back