Gitaarpedaaltjes over synths?

ano040425

Gedeactiveerd account
Hallo,
ik ben op zoek naar een aantal gitaarpedaaltjes.
Ik zoek een delay (evt. met looper), distortion, een reverb, een chorus, en een phaser, allemaal het liefst analoog, en niet te duur, 80 € max ongeveer (per pedaal uiteraard).
Ik heb verder weinig verstand van effectenpedalen, dus ik zou graag wat suggesties zien/horen, ook omdat ik denk dat waarschijnlijk niet alle gitaarpedalen goed werken met synths.
De pedalen zullen niet alleen voor in de studio zijn, maar ook vooral voor live gebruik binnen een (experimentele) band.
Ik heb wat pedalen gezien in de MusicStore-catalogus, die ik even heb rondgebladerd, en EHX-pedaaltjes lijken mij erg vet, lees er ook veel positiefs over. Maar goed, ik wil ook graag wat meningen/suggesties van wat meer ervaren mensen. Dus, brand maar los!

PS. Ik weet niet zeker of ik dit onder de goede categorie heb geplaatst, het hoort wel bij effecten, maar niet echt bij midi en de studio, omdat ik ze vooral live wil gebruiken. Als het hier niet hoort, sorry!

ik heb een boss hm2 distortion , kan weg , pb of liever nog mail even
vr.gr. sunny

Belangrijk is dat de pedaaltjes geschikt zijn voor het harde signaal van een synth.
Kijk bijvoorbeeld naar bass pedaaltjes, zijn geschikt voor aktieve bassen (hard signaal) en zit ook meer bas in dan de meestal wat schelle gitaar effekten.

Ik gebruik zelf veel de GIG-FX Mega-Wah, waanzinnig en is ook nog stereo.
en de H&K Rotosphere.

Hallo,
ik ben op zoek naar een aantal gitaarpedaaltjes.
Ik zoek een delay (evt. met looper), distortion, een reverb, een chorus, en een phaser, allemaal het liefst analoog, en niet te duur, 80 € max ongeveer (per pedaal uiteraard).

in mijn bescheiden optiek zou ik je het volgende aansmeren:

delay: pearl ad-08 (= zonder looper)
distortion: mxr m151
reverb: eh holy grail
chorus: ? (pearl ch-02 (deze heb ik zelf maar ik gebruik vrijwel nooit chorus)
phaser: pearl ph-04

de mxr m151 en holy grail liggen iets boven je budget per pedaal, maar als je de andere 2e hands voor een leuke prijs weet te vinden past het binnen je totaalbudget.

2e hands heeft bij mij vrijwel altijd de voorkeur boven nieuw uit de winkel :)

Kijk ook ff hier

En de Boss HM2, iemand daar ervaring mee behalve Sunny? M.a.w. is et interessant om te kopen?
Ik kan waarschijnlijk vrijdag de Electro Harmonix Double Muff van een vriend lenen, om even een beetje te testen of die Muff's wat zijn :) Ben d'r wel benieuwd naar hoe ze over synth's klinken.

De Holy Grail en MXR m-series heb ik ook al gezien, leken me ook wel vet :) De MXR M-101, is dat ook wat? Die's net effe wat goedkoper he.
De Pearl's ken ik verder niet.

een double muff vind ik maar lelijk, een gewone big muff kllinkt veel beter.

verder:

line 6 echo park, MXR phase 100, boss cs-3 om je drums kapot te duwen, EHX holy grail...

Denk zelf ook dat ik eerder voor een Big Muff ga, die tweede Muff die erover heen kan bij de DM vind ik toch een beetje te lomp voor synth's, da's niet zo wat ik zoek. Is er verder dan veel prijsverschil tussen de BM en DM (met slecht één muff ingeschakelt). Ik vind het sowieso best raar dat de Double Muff goedkoper is.

Dat lijstje van elektrovolt vind ik er ook chill uitzien. Die Line 6, is die analoog of digitaal?

de line 6 is digitaal, met drie standen: digital, analog en tape.
een prima delay die ik veel meesleep voor drums en synths.

Ik heb een MXR Doubleshot Distortion en die is erg leuk in combinatie met drums of monosynths. Wel een aanradertje. In het verleden heb ik ook nog een Big Muff (Russische variant), Cry Baby, Boss DS-1 en Fulltone Octave gehad, maar die heb ik uiteindelijk toch weer weggedaan omdat ze me niet zo bevielen.

Ik heb een MXR Doubleshot Distortion en die is erg leuk in combinatie met drums of monosynths. Wel een aanradertje.

+1 :)

bij een maatje gehoord en direct op Ebay op jacht gegaan naar dit degelijke distortion. Vrij snel 2e hands voor een leuke prijs weten te kopen. Dit pedaal is ook een blijvertje :okdan:

Denk zelf ook dat ik eerder voor een Big Muff ga,

ik heb de muff en de mxr doubleshot distortion (m151) ...
de muff verbleekt bij de mxr :halleluja

de muff sloopt vrijwel alle geluiden maar is in zn range beperkt..
de mxr geeft imo een veel mooier geluid dan de muff..
bij de muff wordt het bass gedeelte nog wel eens weggedrukt (als alles openstaat) en de mxr blijft zeer goed in t laag (dankzij de eq).

als je evt. 2e hands een mxr distortion koopt let dan wel op dat de originele voeding (18v) erbij zit. Bij een ander maatje van me zonder originele voeding is ie snel kapot gegaan (mssn teveel of te weinig mA gevoerd)

Met het lijstje van Elktrovolt ben ik niet zo bekend ....
Met Jimmy's fx kennis zit het meestal wel snor :)

met de eh holy grail bedoel ik dus de ehx holy grail :P

Ik ben geen fan van de Big Muff, ik vind het geluid veel te wollig en ongedefinieerd worden, ik mis de scherpe rand die, voor mij, bij distortion hoort. Maar het is wel een populair pedaal dus dat zal wel aan mij liggen.

Zit de laatste tijd veel te klooijen met gitaarpedaaltjes over vanalles (synths, vocals, drums etc.). Wat mij HEEEL erg geholpen heeft om een goeie sound te krijgen is een Reamp doosje. Ik heb een Little Labs RedEye. Het signaal wat je van je DAW naar dit kastje stuurt wordt omgezet naar een signaal dat gitaarpedaaltjes snappen. Zou wordt de sound echt veel beter met behoud van dynamiek en veel minder ruis.
Ik heb dit ding nu aangesloten als external effect in Ableton en Cubase. Met 1 druk op de knop kan ik nu mijn tubescreamers, fuzz en analoge delays in mijn DAW hangen. Werkt als een trein!

Zijn er misschien mensen die een demo'tje zouden willen maken van de Big Muff en de MXR M151? Wil wel eens wat vergelijkingen horen. Het gaat me vooral om lead's en pads (andere dingen mogen er ook wel bij :)).

Ik zoek een phaser voor de e-piano klanken op de MicroX die beter klinkt dan de phaser die erin zit. Iemand aanraders? Mag tot €150 kosten.

En over de Big Muff genoeg meningen, maar hoe zit het met de Bass Big Muff?

Small Stone is wel zo'n beetje de absolute standaard in phaserland. 80 euro. De nano is goedkoper maar ook minder goed.

Boss HM-2? Brrr - mijn sound is het niet, die metal distortions. Dergelijke distortions verwijderen vaak veel te veel midrange uit je sound.
Ik heb nog een boss metal zone (MT-2) liggen, voor de liefhebber op te halen voor 3 tientjes. Die heeft iig een parametrische mid-eq, dus daar valt in de regel nog wat van te maken.

Voor de rest heb ik voor synths gewerkt met een DOD-FX96 Echo FX analoge delay, en een Boss DD-20 Gigadelay. Deze laatste kan ook loopen, en is op BPM instelbaar - erg praktisch in electronische muziek.

Qua Big Muff - Fuzzpedalen werken in de regel beter als je ze zacht instuurt. Door het volume van je synth terug te draaien krijg je meer die karakteristieke fuzz sound. De Big Muff heeft ook weinig midrange, maar het is een klassieke sound, en er is zeker wel iets leuks mee te doen. Wat ik eerder dan een Big Muff zou aanraden is een bijv. een Zvex Fuzz Factory, of een "Parallel Universe" (http://www.experimentalistsanonymous.com/stuff/paralleluniverse/). Ronald Boon heeft er voor mij eentje in elkaar gezet (http://www.robocustomfx.nl). Dit zijn fuzzdoosjes die in de self-oscillation kunnen schieten, of die zichzelf af kunnen knijpen door middel van een ingebakken gate/compressie circuit. :)

Small Stone is wel zo'n beetje de absolute standaard in phaserland. 80 euro. De nano is goedkoper maar ook minder goed.

+1

Zowiezo de EHX pedalen zijn erg gaaf. Ik heb er een heel beetje. Memory man deluxe is ook heel gaaf en de reverbpedalen vind ik ook super. En niet te vergeten de big muff.

Van boss, de DD-7 is ook erg vet. Daar kan je lekker mee freaken!!!

Back