Gitaarpedaaltjes over synths?

Zonet de Double Muff van mijn vriend over m'n synth gebruikt. En nou, daar heb ik dus niks aan. Hij vervormt op een of andere manier mijn synth amper, zelfs als ik beide "muffs" vol aan heb staan hoor ik slecht een klein beetje distortion, maar het volume gaat wel 10 keer zo hard :S Ligt dit aan het pedaal? En zo ja, hoe zit dat bij andere EHX's?

Misschien scheelt het als je het volume van je synth laag zet. Die pedalen zijn ingesteld op het signaal van een electrische gitaar; veel lager dan een synth op vol volume. Distortion op mijn TB klonk bv. veel beter als de TB niet zo hard stond.

Ik had de volume van mijn synth al heel laag :) Maar bij een Big Muff, waar ook een volume-knob op zit, zou ik dat probleem toch gewoon kunnen oplossen door dat volume ook laag te zetten?

Nee als het goed is niet, want dat is volume van het effect/uitgangsvolume. Je input signaal moet je aanpassen bij de bron, in dit geval jouw synth. Let daar goed op bij het gebruik van effect pedaaltjes. Zowel de input impendantie als de onderlinge volumes wanneer in serie gebruikt.
Maar wat voor soort sounds wil je maken? Ik snap niet dat je niet kijkt naar bijv een Boss GT-6/8/10...die klinken aanzienlijk beter dan de meeste pedaaltjes die je kan krijgen in de prijsklasse die je voor ogen hebt! Vanaf de 6 ook realtime controle, exp pedaalinputs, te syncen eventueel enz...veel handiger!
Als je zo nodig naar analoge effectjes wil kijken dan moet je oknaar de goede gaan kijken...OF juist spelen met de gebreken, slechte sounds, bijgeluiden, beperkingen enz!

Denk zelf ook dat ik eerder voor een Big Muff ga, die tweede Muff die erover heen kan bij de DM vind ik toch een beetje te lomp voor synth's, da's niet zo wat ik zoek. Is er verder dan veel prijsverschil tussen de BM en DM (met slecht één muff ingeschakelt). Ik vind het sowieso best raar dat de Double Muff goedkoper is.

Dat lijstje van elektrovolt vind ik er ook chill uitzien. Die Line 6, is die analoog of digitaal?

Van de big muffs moet je echt die zwarte russiese hebben, die klinken veel beter dan de amerikanen(die zijn een beetje tam). De double muff gebruik ik alleen live samen met mijn TR-505 daarachter een moogerfooger MF-101 lowpass en dan de DM. Omdat die een beetje schel van zijn eigen is kan je samen met de lowpass filter hele heftige drums creëren. Maar hij ruist wel hard dus inde studio is deze set up niet zo handig. Op de DM zit ook geen toonregeling, het zijn 2 volume knoppen. That's it.

Alle line 6 pedalen zijn digitaal en erg netjes/braaf, ben daar net zo kapot van.

He nee, zo'n totaalpakket als de ME-50 of GT-series lijkt me echt niks. Begrijp me niet verkeerd Manu, ik vind het zeker gaaf om met dat soort gebreken te spelen en gewoon een beetje te klooien, maar dat kan niet met zo'n multi-effect. Alleen zoals de Double Muff nu werkt, da's meer like een volumepedaal dan een distortion-pedaal.

Oh en nog iets wat ik net bedacht. Aangezien de een MXR M-150 aanraadt en de andere de Big Muff (verder zie ik weinig langskomen) en die twee volgens mij een behoorlijk verschillend geluid kunnen creëren, is het misschien een idee om ze beiden te kopen? Misschien voor de grap eens achter elkaar hangen ook? Of is dat meer geldverspilling?

Pedaaltje die mijn hart hebben gestolen:
Guyatone PS-007 phaser (kan van gewone phasing tot extreme wacky phaser geluiden)
Ibanez CS-505 (hele mooie stereo chorus)
Ibanez PT-909 (subtielere phaser dan de PS-007 maar heel erg mooi)
Sovtek small stone (de groene serie, ruist wel maar wat een sound)
EHX memory man deluxe (een van de betere analoge delays)
De moogerfoogers MF-101, MF-102 en CP-251
Maxon FL-9 (high end flanger, hele mooie sound)
Tokai TFL-1 (extremere flanger ook een mooie kwaliteit)
Tokai TCH-1 (subtiele chorus die ook weird kan klinken)
Alles analoog
Boss ben ik ook niet echt kapot van, maar als er: made in japan op staat kunnen ze wel de moeite waard zijn. maar dat nieuwe spul is erg net niet.
Alle nieuwe effecten van MAXON zijn super, kosten meer maar is de prijs meer dan waard.

He nee, zo'n totaalpakket als de ME-50 of GT-series lijkt me echt niks.
Dat hoeft ook niet natuurlijk. Heb alleen wel je threads gelezen en kan een beetje inschatting maken wat je wel weet en niet weet en mensen hier proberen ideeen op te werpen voor je, op basis van hun eigen ervaringen. Je hoeft natuurlijk helemaal niets alleen om uit te vinden wat welke effect nou precies doet met je sound en te experimenteren zodat je kan kijken waar je eigen beperkingen liggen en waar spullen je beperken zijn die dingen wel goede oplossingen en volgens mij zit je nog in dat stadium.
Wil je voor losse stompboxjes gaan om te experimenteren met sounds koop dan lekker de hele serie Behringers en ga spelen met volgordes zodat je kan zien welke invloeden verschillende effecten op elkaar kunnen hebben, zinnig zijn, totaal het verkeerde doet t.o.v. wat je dacht enz...en ga vanuit daar naar echt goede alternatieven kijken ook wanneer je wat geld te besteden hebt. Een goede analoge delay is meer dan 80,-...zelfde geld voor een goede oversturing, compressie, phaser enz...enz...enz...

Jaa, daar heb je misschien wel gelijk in. Aan de andere kant, wil ik die pedalen ook in mijn band gebruiken, live en onstage dus. Dan zijn een beetje kwaliteitspedalen misschien ook wel fijn. Ik zou dan misschien wel beter eerst alleen een goede phaser en delay kunnen kopen, wat ik nu toch het meest mis, en daar dan steeds weer een pedaaltje bij kunnen nemen. Op die manier leer ik het ook wel en heb ik toch ook gewoon spul wat ergens naar klinkt.

Dat zou een goed alternatief zijn hoor. Ik heb beide en zou allebei niet willen missen. Als ik een tip mag geven qua delay:
Empress Effects Super Delay, echt helemaal te gek!

Ja hoor, je mag wel een tip geven :)

Ik ga binnenkort maar eens et een en ander uitproberen :)

Doe dat en denk daarbij goed aan je levels, zowel input als output. En als er echt altijd synths of line-signalen doorheen gaan misschien een reamp-boxje ervoor zodat je wel je volledige signaal er doorheen kan pompen om normaal level want je verliest signaal als je (te) zacht instuurt of je gain helemaal dicht moet gooien omdat het anders te hard binnenkomt. Dan benut je nooit de kwaliteit van je stomboxes

Ik kwam vandaag in een klein muziekwinkeltje om oordopjes te kopen en zag daar toevallig een MXR Doubleshot Distortion staan. Heb 'm dus maar even getest over een Roland Prelude (want ze hadden er geen echte synths). Hij klinkt wel heel erg vet vind ik, fijn ook dat er twee verschillende distortions op zitten.

Iemand een idee wat die dingen nieuw/tweedehands waard zijn?

Hij klinkt wel heel erg vet vind ik, fijn ook dat er twee verschillende distortions op zitten.

Iemand een idee wat die dingen nieuw/tweedehands waard zijn?

Nieuw 159
2e hand vanaf 100/120

Dan lijkt mij nieuw voor 150 euri een heel goede deal. Zo duur was ie in dat winkeltje wat ik net zei.

Ik ga een EHX Bass Big Muff kopen voor mijn MS-20 denk ik 8~, maar eerst moet mn DS-2 nog verkocht geraken om dat te betalen. (voor de geïnteresseerden, zie hieronder)

Waarvoor staat die Phi eigelijk?

Back