Ik zoek het volgende

Stabby

Ouwe rot
Ik zoek een doosje waaraan ik 2 of meer geluidsmodules kan aansluiten waarvan de uitgang dan naar de midi-out van mijn piano gaat. Dit doosje moet ook knoppen hebben om het midi-signaal naar één van de modules of het signaal naar alle modules stop te zetten.

Bestaat dit?

ff verder kijken nog, je weet nu iig dat je een midisplitter met schakelfunktie nodig hebt.
Roland a-880 is ook een mooie bijv. maar PhilipRees en MidiSolutions doen bijv. nog steeds wel van dit soort splitters maken. ;) ff verder googlen nog .

Ik kan maar nergens één vinden. Gezocht op Musicstore, Thomann and alle Nederlandse zoekertjes sites, niets. Is hier geen markt voor ofzo?

De enige oplossing die ik nu zie is een gewone midi merger, en als ik op de ene module speel het volume van de andere op 0 zetten.

De A880 wordt niet meer gemaakt maar is 2ehands een van de meest goedkope manieren om te bereiken wat je wil. Zeker omdat je de rest van je gear er ook op aan kan sluiten.

Ik zoek een doosje waaraan ik 2 of meer geluidsmodules kan aansluiten waarvan de uitgang dan naar de midi-out van mijn piano gaat. Dit doosje moet ook knoppen hebben om het midi-signaal naar één van de modules of het signaal naar alle modules stop te zetten.

Bestaat dit?

ik snap niet wat de bedoeling is eigenlijk

"2 of meer geluidsmodules kan aansluiten waarvan de uitgang dan naar de midi-out "

uitgangen aan een uitgang aansluiten ???

volgens mij heb jij een doodnormale USB interface nodig maar moet je je eens verdiepen in MIDI en MIDI channels...gewoon elke bak zn MIDI channel(s) toewijzen en that's it

maar misschien toch eerst nog eens juist uitleggen wat je exact wil bereiken ...

@Seiko, zijn bewoording is niet zo goed idd maar ik weet zeker, en hij zelf ook ondertussen dat een 3x8 al ideaal zou zijn, usb midi interface kan evt ook maar een beetje overkill lijkt mij in dit geval

ik snap niet wat de bedoeling is eigenlijk

"2 of meer geluidsmodules kan aansluiten waarvan de uitgang dan naar de midi-out "

uitgangen aan een uitgang aansluiten ???

volgens mij heb jij een doodnormale USB interface nodig maar moet je je eens verdiepen in MIDI en MIDI channels...gewoon elke bak zn MIDI channel(s) toewijzen en that's it

maar misschien toch eerst nog eens juist uitleggen wat je exact wil bereiken ...

Zoals ik zei, ik wil meerdere modules op mijn piano aansluiten.

je kan zo'n doosje zoeken maar volgens mij wil je met 1 piano verschillende modules kunnen aansturen en zelf bepalen wélke module...da's iets wat héél véél mensen doen en ze doen dit voornamelijk door heel gewoon elke module zn midikanaal(en) toe te wijzen en in je piano stel je dan in op welk kanaal je uitstuurt en dan speelt énkel die module die 'luistert' op dat kanaal. Ikzelf stuur zo met mn MPC 7 verschillende modules aan, maar ik heb daarvoor echt op geen enkel moment een bakje nodig waar ik ook maar één knop op dien te verzetten.
Maar bon, je kan ook een bakje zoeken dat 'mechanisch' schakelt maar ik zie er de zin niet van in...eris een reden dat er geen markt voor is (in de meeste MIDI situaties heb je zoiets absoluut niet nodig...en wetende dat jij redelijk nieuw bent in deze wereld met een superkleine setup zou het me verbazen dat er voor jou geen enkele andere mogelijkheid zou zijn)

Je moet trouwens de uitgang van je piano aan de ingang(en) van de modules aansluiten, niet de uitgang van modules op een MIDI Out van een piano zoals je zelf zegt (uitgang aan uitgang ???) ...als ik zo'n uitspraak lees begin ik te vrezen over je basiskennis MID, misschien eerst effe bestuderen want volgens mij zoek je iets wat je eigenlijk niet nodig hebt

Dacht even dat het over deo ging. (Maar da's 4x8)

Je moet trouwens de uitgang van je piano aan de ingang(en) van de modules aansluiten, niet de uitgang van modules op een MIDI Out van een piano zoals je zelf zegt (uitgang aan uitgang ???) ...als ik zo'n uitspraak lees begin ik te vrezen over je basiskennis MID, misschien eerst effe bestuderen want volgens mij zoek je iets wat je eigenlijk niet nodig hebt

Nee hoor, ik ben gewoon gewend het woord uitgang te gebruiken voor alle aansluitingen. Ik bedoelde ingang (midi in).

dus de MIDI out van je piano naar verschillende MIDI In's van je modules, right ?

als jij niet op al je modules tegelijkertijd 16 MIDIkanalen wil gebruiken (wat volgens mij de bedoeling is) heb je dus helemaal niks speciaals nodig (je hebt zelfs helemaal geen midi interface nodig volgens mij...MIDI kanalen instellen en MIDI doorlussen is al genoeg))

oftewel: de midi thru van je apparaten gebruiken (soms moet je de out van een synth ff tot thru omzetten in een menuutje) en dan alle apparaten in serie aansluiten.

Nee hoor, ik ben gewoon gewend...
Stabby, je lijdt geen gezichtsverlies als we zeggen dat je een beginner op MIDI-gebied bent. Dat zijn we immers allemaal eens geweest! Dus zet je daar even overheen, en kijk voor de gein eens naar deze connectiemogelijkheden, misschien wordt e.e.a. dan wat duidelijker: http://www.midipage.nl/uk_midi_aansl_1.html (er is ook nog een pagina 2)

Stabby, je lijdt geen gezichtsverlies als we zeggen dat je een beginner op MIDI-gebied bent. Dat zijn we immers allemaal eens geweest! Dus zet je daar even overheen, en kijk voor de gein eens naar deze connectiemogelijkheden, misschien wordt e.e.a. dan wat duidelijker: http://www.midipage.nl/uk_midi_aansl_1.html (er is ook nog een pagina 2)

Ik ben een beginner maar ik weet wel hoe ik midi moet aansluiten. Ik maak wel het onderscheid tussen midi-in en midi-out, maar ik noem alles een uitgang, ook bv bij PC's. Daar zal ik volgende keer op letten.

Back