Michael Jackson's Thriller met Electribes en Juno 106

ik doe het hem niet na nee

shamona!

Leuk/goed gedaan

attachment.php

Ik mis alleen bij het inspeel filmpje de vinger handschoentjes... ;-P

Mooi gedaan!

Heel veel dank voor de complimenten en de gezellige boel hier :duivels::mega:

Heb de EA1 net een week of 2, wilde hem alleen als bassynth gebruiken, en ben er best tevreden mee. Heb er als tryout eerst een versie van Gino Soccio's Try it Out mee gemaakt. Er zit een lage 'growl' in die me wel aanstaat, iets rokerigs wat ik niet hoor in andere / cq schoner klinkende machientjes als de synthlite en mopho e.d. die op zich veel meer kunnen

Heb nu mijn Linndrum ritmes van de ES1 in de ESX overgezet, alleen op 32kHz hielden ze die punch gek genoeg. De ESX is voor mij echt de dreammachine (dank electrovolt)... De theremin / whistle die je hoort uit Thriller komt uit de ESX, van dezelfde sinewave sample als de piepjes uit Planet Rock 8D:dj:

Wel grappig hoor, maar niet zo bijzonder. De strings iets warmer zou toffer zijn. Is een 106 he, op de 60 klinken die net wat warmer. Of je mot dat filter ff iets meer dicht gooien.

Wel grappig hoor, maar niet zo bijzonder. De strings iets warmer zou toffer zijn. Is een 106 he, op de 60 klinken die net wat warmer. Of je mot dat filter ff iets meer dicht gooien.

De essentie van de post is ook niet om iets abnormaals-niet-van-deze-aarde-zo-goeds neer te zetten!
't is op de eerste plaats een mijns inziens goed gelukte tribute to MJ, in de 2e plaats een van de meest creatieve posts van de laatste tijd. Daarnaast gaan de reacties over het feit dat dit in elkaar is gezet met de beperkte setup die hij gebruik.
Denk dat genoeg mensen hier op het forum rondlopen die met hun setups bestaande uit 10x zoveel gear, soms het nieuwste van het nieuwste en dan vervolgens alsnog niet de essentie en vibe van zijn interpretatie neer kunnen zetten. In die zin wel bijzonder mijns inziens:D

De essentie van de post is ook niet om iets abnormaals-niet-van-deze-aarde-zo-goeds neer te zetten!
't is op de eerste plaats een mijns inziens goed gelukte tribute to MJ, in de 2e plaats een van de meest creatieve posts van de laatste tijd. Daarnaast gaan de reacties over het feit dat dit in elkaar is gezet met de beperkte setup die hij gebruik.

Nou als dit meest creatieve is van de laatste tijd, dan is het wel heel slecht gesteld met de nummers. En wat is er nu zo bijzonder aan de beperkte setup?
Voor dit nummer heb je toch ook niet meer nodig dan 1 synt (als die niet multibraal is, dan multitracken) Een basslijn, een stringpad en een hoog geluidje.

Nou als dit meest creatieve is van de laatste tijd, dan is het wel heel slecht gesteld met de nummers. En wat is er nu zo bijzonder aan de beperkte setup?
Voor dit nummer heb je toch ook niet meer nodig dan 1 synt (als die niet multibraal is, dan multitracken) Een basslijn, een stringpad en een hoog geluidje.
Laat maar eens horen dan.

Nou als dit meest creatieve is van de laatste tijd, dan is het wel heel slecht gesteld met de nummers.
ik vind dit anders wel een goede oefening qua namaken en gewoon leuk als tribute...
De strings iets warmer zou toffer zijn. Is een 106 he, op de 60 klinken die net wat warmer.
hehe... strings?? :D

LEZEN! Creatieve posts, niet vreatieve tracks/songs/nummers...er is niets bijzonders aan een beperkte setup (heb ik wederom niet gezegd; LEZEN!) ik noemde 'beperkte setup' om mijn statement daarna iets meer mee te geven. Die van dat er genoeg mensen zijn die met een grotere uitgebreidere setup niet dit soort resultaten kunnen krijgen.
En om toch wel antwoord te geven; een beperkte setup doet je creatiever nadenken over sounds/programming/sequencin/spelen enz...en tegenwordig zijn er genoeg mensen die doordat ze met en computer zijn opgegroeid met alle plugins/daw/overige software en ga zo maar door, niets zouden kunnen met slechts 1 workstation of 1 hardware bakkie, of in dit geval 2 electribes en 1 synth.
En dan je laatste opmerking; het gaat niet om hoeveel er inzit maar dat je alles neerzet met de juiste intentie en vibe. Dat vergt muzikaliteit in je prgrammeren. Een beat is meer dan alleen maar op dit tijdstip een kick, en op dat tijdstip een snare...zelfde geld voor akkoorden/voicings enz...hoeft niet ingewikkeld te zijn, juist iets leegs kan moeilijker zijn om de sfeer te pakken, het 'na te maken' dan iets vols, vol met trucjes, sounds, overbodige arrangementen enz...

Kritiek pos / neg is wat mij betreft altijd welkom, t is vaak ook maar net hoe je t bekijkt

Ben inderdaad paar maanden terug als zelfstudie met dit namaken begonnen, is erg leerzaam en brengt ook wat jeugdsentiment terug, als ook wel de algehele sound die ik eigenlijk zocht in mijn eigen nrs

Heb daarnaast ook nog een Waldorf Q en zoek nog wel iets meer, maar uit de beperkte Juno krijg ik zo vaak dat "levende" geluid zoals ik dat precies zoek, dat ik zelfs de Q nog weinig gebruik. Komt wel weer bij modernere / eigen nrs

nou misschien ben ik dan ook een azijnpisser
maar zo geweldig vind ik dit eigenlijk ook niet
t verbaasde mij, al die uitzinnige reacties eerlijk gezegd
ik vind t geen ballen hebben, geen spanning.. geen funk
t basje is lame en vooral daardoor de hele groove.. t puntige en de energie van t origineel mist totaal vind ik

maar goed, t zal wel afgunst weze of zeuw

Back