Kleine studio - aansluitadvies gevraagd

Lauwrence

Anan00b
Hey allemaal,

afgelopen weekend mijn ubersimpele setup uitgebreid met een Korg 01/W als broer van de Yamaha An1x, maar ik zit wat te puzzelen hoe nu alles juist aan te sluiten.

De apparatuur:

1x iMac
1x Tascam Fireone audio interface
1x Behringer Eurorack UB 1002 mixer
1x An1x VA synth
1x Korg 01/W synth
1x M-Audio MIDI keyboard
1x set active monitors

Het plan:

Propellerhead Reason 4.0 gebruiken als sequencer (evt Logic mocht Reason tekort schieten), hierop live kunnen meespelen en de hele mik weer opnemen op de Mac om tot een track te komen.

Audio van beide synths hangt nu aan de mixer, uitgang mixer op ingang audio interface om zo te kunnen samplen. De puzzel zit hem voor mij even hoe nu de audio uit de Mac (Reason) mee te samplen.

MIDI in/out van audio interface hangt momenteel aan de Korg daar ik denk deze het meest te gaan gebruiken als master keyboard. Kan ik de Yamaha nu ook nog aansturen door vanaf de Korg een MIDI thru te gebruiken naar de Yamaha MIDI in? Liefst zou ik beiden willen kunnen aansturen nl. via bv Logic (dacht te weten dat Reason enkel eigen instrumenten heeft en niets kan aansturen?).

Alle info/advies is erg welkom met bij voorbaat mijn verpletterende dank :okdan:

groeten,

Lawrence.

Midi thru moet werken. Wel moet je soms even in een menuutje aanzetten dat thru gebruikt wordt maar volgens mij gaat meestal direct goed. En natuurlijk verschillende kanalen gebruiken voor de Yam en Korg.
Audio kan lastiger worden. Als je de audio van reason binnen je computer houdt lukt het prima (en dat zou moeten kunnen). Als je perse de audio-uit wil combineren via je mixer heb je dus meerdere outputs nodig (nl ook nog 2 naar je monitors).

Bedankt voor je reactie en netjes trouwens ook dat je de Alpe d'Huzes hebt gefietst :okdan:

Ik denk dat ik dan maar de audio van de audio interface naar de mixer breng en de output van de mixer dan weer naar de input vd audio interface. De monitors hang ik dan aan de controlroom/monitor uitgang vd mixer.

Nu nog even puzzelen hoe dit allemaal netjes in te regelen opdat ik geen ingangen overstuur maar ruis ook zo min mogelijk kans geef. Zijn daar nog truukjes voor overigens?

Bedankt nogmaals!

ik zou gewoon even een midi interfaceje kopen. kost niet veel en is een stuk makkelijker dan via de thru. je zal het toch een keer nodig hebben als je op een gegeven moment je studio gaat uitbreiden.

Midi interface kan interessant zijn, maar zolang je 'em niet nodig hebt scheelt 't een kastje (bij 2 zeker nog niet nodig, en bij 3 ook niet echt) en als je 'em wel nodig hebt koop dan direct een grotere / goede. Maar da's een keuze.

Back