Octaaf niveau kick

Leez

Stamgast
Ik maak wel eens kicks en vroeg me af hoe je de klank kan laten veranderen in fruityloops dmv octaaf te veranderen
Met de std fruityloops kick is het direct goed dat kan ik niet begrijpen waarom het daar wel direct mee werkt.

Wat is de basis regel om een kick van klank te kunnen laten veranderen, of bij het maken ervan zodat het direct wertk zonder gezeur?

huh? ikke niet begrijp...

Ik maak wel eens kicks en vroeg me af hoe je de klank kan laten veranderen in fruityloops dmv octaaf te veranderen
Met de std fruityloops kick is het direct goed dat kan ik niet begrijpen waarom het daar wel direct mee werkt.

Wat is de basis regel om een kick van klank te kunnen laten veranderen, of bij het maken ervan zodat het direct wertk zonder gezeur?

Daar is geen regel voor, als je in FL (op synths en drumcomputers ook btw) de octaaf veranderd van je kick is het netzoiets als je pitch verlagen. Wat je kan doen is de Cutoff of de Resonage aanpassen voor een scherp randje, of iets met je EQ.

De klank verandert dan omdat FL 'm op hogere snelheid afspeelt.

Ik ook niet. Misschien er even bij zeggen wat je precies allemaal doet en wat je anders doet?

Die is er niet. Het helpt echter wel als je een kick bouwt om dat zodanig te doen zodat 'ie op dezelfde toonhoogte zit als de rest van de track. Dit kun je eenvoudig horen door er distortion op te gooien; de kick klinkt dan alsof 'ie een toonhoogt heeft.

Er zijn echter een dozijn manieren om een kick te bouwen. Om ons niet helemaal in het duister te laten is het wellicht een idee om even te vertellen hoe jij dat doet, en om te kijken hoe de rest dat doet: http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=18379

hardcore kick, ik krijg het wel voor elkaar alleen ik snap de logica niet. Dat sommige kicks (als *.wave file) gewoon direct werken op verschillende octaven en gemaakte kicks niet per direct.. :/

zoiets http://www.speedyshare.com/811992736.html (zonder dat effect)

was alleen ff nieuwsgierig.. hoe het zegmaar zit

Laatst gewijzigd:
Is toch logisch, je kick gaat wel hoger en lager maar je effecten staan wel altijd op de zelfde stand ingesteld. Maak eens een sample van je eigen gemaakte kick, dan hoor je het verschil wel.

Back