Je track laten masteren door Abbey Road Studios

Ik snap wel dat alles en iedereen betaald moet worden maar ik heb t over het uurtarief van een man, als ik 3 man aan het werk zet breng ik max 3x 45 ex btw p/u in rekening + kosten + risico en winst.

Als een reclamebureau (van enige betekenis) 3 man aan t werk zet, of een advocaten bureau is het ineens 3x 160 euro p/u etc, toch wel een verschilletje..

Ik snap wel dat alles en iedereen betaald moet worden maar ik heb t over het uurtarief van een man, als ik 3 man aan het werk zet breng ik max 3x 45 ex btw p/u in rekening + kosten + risico en winst.

Als een reclamebureau (van enige betekenis) 3 man aan t werk zet, of een advocaten bureau is het ineens 3x 160 euro p/u etc, toch wel een verschilletje..

bedoel je dat je de klant 45 euro per uur per operator doorrekent of komen er juist de laatst genoemde kosten nog bij?

160 €/u is echt niet veel voor een reclame-dude of advocaat hoor...

ik kostte toen ik nog in vaste dienst was 825 euro per uur...
Video finishing met de hele rambam erbij (zonder tapes en recorders etc)

Hahahaha!! Ja precies!! :D

Coke is een dure hobby Demian.

bedoel je dat je de klant 45 euro per uur per operator doorrekent of komen er juist de laatst genoemde kosten nog bij?
Ik maak een offerte op basis van uren, kosten, risico + winst, ik haal niet alles uit een uurtarief, dat maakt het minder transparant en minder geloofwaardig.

160 €/u is echt niet veel voor een reclame-dude of advocaat hoor...

ik kostte toen ik nog in vaste dienst was 825 euro per uur...
Video finishing met de hele rambam erbij (zonder tapes en recorders etc)

Proficiat met je top-baan!
Maar over ondernemen moet je volgens mij nog wel iets leren... Als je 75EUR/h kunt verdienen is dat goed! Maar vergeet aub je afschrijvingen, BTW, inkomstenbelasting, verzekeringen, marketingbudgetten, accountantskosten (!), koffie, en al die andere kostenposten niet! Van die 75EUR hou je echt geen 75EUR netto over hoor! En voor 35EUR/h kun je het al helemaal niet redden - mits je het over 10jaar ook nog wilt doen en dus _altijd_ zult moeten blijven investeren in hardware/software/opleidingen etc...

Leerkracht, hehe, topbaan :). Laten we duidelijk zijn dat ik sprak over 75 euro / h BRUTO en dat ik het over dat veelvoud van een maandloon NETTO had :).

Ik denk ook niet dat je met een UAD pack en wat andere plugins Pro kan masteren. Is meer premasteren.

Ik voel me hier niet persoonlijk aangesproken hoor.
Het is gelukkig maar een mening.

En een Pro is wel wat langer dan een uur bezig voor een goede master.

Sommigen willlen zelfs niet langer bezig zijn dan een uur, omdat dat 'de objectiviteit van de beoordeling' zou beïnvloeden.

Bla bla bla, als iedereen maar een boterham kan eten en af en toe een synth kan kopen is goed goed toch!? :kroon:

Maar... "The Exchange" was/is toch failliet?? Die platen van Nilz@The Exchange knallen van je draaitafel af zo hard! The Advent enzo... :dj:

Vraag en aanbod. Als je het druk hebt omdat je goed bent moet de prijs zorgen voor een selectie. En daarbij: 'You pay crap price, you get crap product', denken mensen al snel. Mensen zien in de hoogte van de prijs ook een garantie van kwaliteit. Als je dan die verwachte kwaliteit ook consequent kunt leveren, zul je niet omkomen van de honger.

Mja.. noem me dom of wat, maar OPZICH zou ik ´t wel gaaf vinden als ik een trackie daar gemasterd zou hebben.. (..en nee 6, ik ga geen kutnummer laten masteren.., hoewel.. :D )

Was er btw al een topic hoe je 't best materiaal kan aanbieden aan een masteringsbedrijf? :erm: Ben eigenlijk wel benieuwd wat de do's en de don't's zijn..

Laatst bij darius van amsterdam mastering (voor heen wisseloord mastering) wezen kijken, per track meen 70 of 90 euro.

http://www.recordindustry.com/

De grootste platenfabriek ter wereld (volgens Financieel Dagblad artikel) staat gewoon bij mij om de hoek, kom ik net achter!! :confused: De master uit Abbey Road van U2 wordt gewoon in Haarlem geperst! U2, David Bowie, Eric Clapton, Pink Floyd, noem het maar op + bijna alles op 180 grs vinyl! Jaaaaaa hoor! Het moet niet gekker worden! :mega:

De mastering doen ze er ook nog f bij...
"Our in house mastering rooms are equipped with Neumann VMS cutting tables; we can cut on both lacquer and DMM. Together with up to date software and techniques we’re able to perform excellent mastering."

Back