Cre@mware Puls@r II ??? vragen

CH@MBER

Ingeburgerd
Wie heeft er hier ervaring met een Creamware geluidskaart ?

Ik las dit op de creamware site:

"The unique on-board Ultra-Low-Latency Interface ULLI allows for lightning-fast audio drivers. ULLI features hardware-based ASIO support and makes driver latencies of as low as 1 millisecond possible! Audio drivers simply can't get any faster."

Betekend dit dan ook dat ik al mijn VSTi's in cubase SX kan gebruiken met vrijwel geen latency ? ik hoorde namelijk van iemand dat Creamware werkt met een "gesloten systeem" en dat je dan geen andere virtuele instrumenten kan gebruiken, alleen de creamware synths enzo ?!?!?!?!?

Klopt dit ? heeft iemand hier duidelijke info over of heeft iemand ervaring met deze kaart of een andere kaart van Creamware ???

Ik sta namelijk op het punt om een nieuwe geluidskaart te kopen....

..ook las ik dit

"Optional XTC mode, allowing the user to use the Pulsar instruments and effects like VST Instruments and VST plug-ins, directly from within a VST-compatible host application (Windows OS only)"

??? optional ??

1) Ga er niet van uit dat je VSTi's met een latency van 1 ms zal kunnen bespelen. Maar bijvoorbeeld 7 ms @ 44.1 kHz/16 bit wel. En uiteraard kun je zowel VSTi's als de CW instrumenten tegelijkertijd gebruiken. Ik denk dat hij bedoelt dat je geen VST plugins (effecten en instrumenten) op de DSP kaart i.p.v. je CPU kan laten draaien.

2) XTC mode is op iedere CW kaart met de SFP software mogelijk. Met dat "optional" bedoelen ze misschien dat je een keuze moet maken tussen werken in de classic mode of de XTC mode. Je kunt niet beide modes combineren namelijk.

Juist, je moet het zo zien dat de pulsar software omgeving, ook wel ScopeFusion Platform genaamd, als een soort apart operating system werkt waar al je audio uiteindelijk dooheen gaat. De kern hiervan is je "arrangement window" waarin je alle "devices" van Pulsar (synths, effecten, mixers, maar ook driver modules en hardware aansluitingen) kunt laden en met elkaar kunt verbinden met virtuele kabeltjes. Daardoor is het heel makkelijk all audio en midi stromen binnen je computer, maar ook naar buiten toe via de I/O van de pulsar te routen zoals jij zelf wilt.
Naast de ScopeFusion software draai je dan een sequencer als Cubase ofzo. Hierin kun je gewoon je VSTi laden, en met lage latency bespelen (1 ms is waarschijnlijk alleen theoretisch haalbaar, reken meer op 7ms), en vervolgens via de ASIO scope drivers naar het Scope systeem sturen. Je hebt dus aan de ene kant alle devices die speciaal voor de Pulsar zijn gemaakt, die je kunt laden in SFP en op de DSP's van de Pulsar draaien, en aan de andere kant gewoon je VSTi's in je sequencer, maar alles makkelijk geïntegreerd in de ScopeFusion software.
De XTC mode maakt het mogelijk om de Pulsar synths als VSTi's in je sequencer te laden, i.p.v. in SFP. Maar ze lopen dan nog steeds op de DSP's. Dit is gewoon standaard ingebakken in de software, en optional betekent dus alleen maar dat je zelf vrij bent te kiezen hoe je wilt werken.

Back