Yamaha motif xs monitor boxen?

Eterna

Ingeburgerd
Beste mensen,

Ik heb de motif nu een week in mijn bezit maar ik sloot hem laatst aan op mijn samson resolve 40a boxen en toen kwam er geen geluid meer uit!
Alleen nog een hoop geruis..

Welke boxen zijn wel goed voor de motif? (dus dat ik ze nie weer binnen 10 dagen opblaas? :P)

ps: zijn er ook dvd's te verkrijgen van de motif ? om een beetje wegwijs te worden met de geweldige machine:)
Cheers,
Eterna.

Elke actieve monitor is geschikt alsmede elke speaker via een versterker(evt via mixer), maw: of je motif is kaduuk of je monitoren. Hebben ze het wel ooit gedaan? (Edit: ja ze hebben het wel ooit gedaan lees ik nu ;) Toch de rest van het antwoord maar even hetzelfde gehouden)

Zitten je audio kabels niet in de sub-outs van de XS en staan die sub outs uit (of zitten ze in de ingangen van de pedalen)
Heb je misschien het output niveau op min zoveel decibel staan
Doet de Motif het nog wel via de hoofdtelefoon uitgang?
Doen je speakers het nog wel op een andere bron (synth/mp3 speler)

Ik denk dat je dat eerst uit moet zoeken voordat je voor andere speakers gaat kijken. Zou niet zomaar kapot mogen gaan door simpelweg aansluiten. :(

Hey bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb idd even de dingen goed bekeken en ik hoor het geruis alleen als ik de linker plug van de stereo-speaker kabel in de l+r uitgang van de motif doe.
Dus ik denk dat de kabel kapot is of een breuk in zit.
Lijkt me ook niet geheel onwaarschijnlijk aangezien hij al veel van de wereld heeft gezien ;)

Nogmaals bedankt voor je reactie!
Cheers,
Eterna.
ps: als vind ik wel dat het geluid niet helemaal tot zijn recht komt vanaf deze boxen, soms lijkt het alsof het geluid te dik is voor wat deze boxen aan kunnen..

Ik heb vanmorgen nog even getest en het schijnt dat de linker ingang van mijn boxen de oorzaak van het geruis is.
Dus ik ben bang dat de boxen finito zijn..

Voor Motif-DVD's kun je op Motifator.com kijken, maar ik geloof dat ook diverse zaken in Nederland die dvd's wel verkopen zoals Feedback e.d.

Helaas zijn de boxen toch overleden..
Iemand goede ervaringen met boxen en de motif xs?
door livemusic in arnhem werd mij de proel next 8 geadviseerd maar dat lijkt mij een beetje overkill voor een zolderkamertje..

Je zou eens naar actieve KRK Rokits kunnen kijken bijvoorbeeld de Rokit 6 G2. Die zijn niet al te duur, maar geven wel een goede geluidsweergave voor de prijs (ongeveer 400 euro voor een set)

Belangrijk is ook of je alleen gaat oefenen op die monitoren of dat je er uiteindelijk ook een productiemix op maakt. Bij het laatste is "klankechtheid" wel een vereiste.

Check anders ook deze draad eens:
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=302710&postcount=1

Het gaat bij mij meer om het oefenen dus alle herrie van de motif moeten ze aankunnen :P
dankje voor de snelle reactie daan79:)
Het gaat mij vooral erom dat ik ze nie weer op kan blazen met mijn motif :P

Ik zit er over te denken om de yamaha hs50m te nemen voor mijn zolderkamertje.
Ga dinsdag maar ffies naar feedback in rotterdam voor een geluidstestje :P

zijn die yamaha hs50m's niet de opvolgers van de ns10's..

veel studios hebben ns10s omdat ze eigenlijk compleet ruk klinken met een piek rond de 2k. het idee daar achter is dat omdat irritante frequenties uitvergroot worden je goed je best moet doen om een goede mix te maken en als dat dan lukt zou die overal goed op moeten klinken..

ik kan me vergissen, maar volgens mij waren die hs50's de opvolgers die redelijk hetzelfde karakter hebben

De hs50 zijn inderdaad de opvolgers.. :)
Ik heb de specs vergeleken met elkaar maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten.. op de khz?

je moet gewoon je oren gebruiken :)

en die motif van je is niet speciaal in de zin dat die dingen "uitspuugt" die geen ander apparaat doet.. dus elke normale studio speaker moet gewoon werken.

als je het zeker wilt weten koop je de rockit 8

haha okeej dankje :) die rockit 8 zijn denk ik beetje overkill voor mijn kleine zolderkamertje :D
die samson dingen die ik dus eerst had zijn speelgoed dingen denk ik als ik het zo lees :P
dankje voor jullie advies mensen!

Back