Jonge SF leden / Leerzaam studiobezoek

lie3vie3

Stamgast
Laatst vroeg ik me af of er eigenlijk veel jonge leden op SF geregistreerd zijn.

Ik ben zelf 17 en ik ben nu ongeveer 2 jaar bezig met synthesizers en DIY.
Mijn interesses gaan vooral uit naar modulaire synths en analoge synths en ik luister vooral naar oude synthmuziek (Jean-Michelle-Jarre, Vangelis, Klaus Schulze, ...)

In mijn omgeving (tussen Brugge en Gent) ken ik niemand die zich bezighoud met synthesizers dus zou het wel eens leuk zijn om bij iemand (jong of oud) anders in de studio langs te mogen komen en bepaalde dingen te mogen proberen/leren.

DIY'ers zijn toch in de regel gasten die wat ouder zijn. Electronica was sowieso veel populairder als hobby vroeger, toen alles nog redelijk simpel in elkaar zat. Tegenwoordig is alles IC's en valt er niet zo veel meer te spelen met huis-, tuin- en keukenapparatuur.

Kapot = weggooien.

ik ben 23, begon serieus te rommelen met synthese zo rond mn 15e denk ik, tel ik nu ook mee ?

ik vrees dat de eigenaars van geweldige home studio's niet meteen gaan zitten aanschuiven om een bende "vrienden" van het SF over de vloer te krijgen om aan hun gear te laten prutsen...

maar de gedachtengang is natuurlijk wel nobel te noemen. ouwe SF leden die de liefde voor hardware over dragen op jonge knapen

helaas val ik twee keer uit de boot.... niet jong en geen studio die noemenswaardig is. dus ik wil wel voor de auto zorgen om die jonge knapen te vergezellen en zelf wat bij te leren! :duivels:

Nou ik kan me nog wel een paar jamsessies bij JohnnyBusca herinneren. Inclusief bier. Met een x aantal leden tegelijk. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen wat voorzichtiger zijn.

ik vrees dat de eigenaars van geweldige home studio's niet meteen gaan zitten aanschuiven om een bende "vrienden" van het SF over de vloer te krijgen om aan hun gear te laten prutsen...

Nou, de deur staat bij mij altijd open voor synth-geïnteresseerde.
Wel wat bier meenemen als je langskomt :P

Ik PM je dan wel als ik eens in Ierland ben

Same here :)

Voor de rest zijn er ZAT jongkies inmiddels hier, maar 't gros gebruikt (uiteraard legale..) software volgens mij?

Misschien moet topicstarter 'ns keer een meeting bezoeken.

Maar misschien ga ik er nog weer 's eentje organiseren in Zeeland, da's niet zo ver van Gent, maar misschien komen er ook nog wel Belgische meetings, dan kom ik ook! :biertje:

kommaar een keer langs hoor

Ik was eigenlijk wel van plan langs te komen... Maar Madonna was in het land die avond

zal voor de volgende zijn!

DIY'ers zijn toch in de regel gasten die wat ouder zijn. Electronica was sowieso veel populairder als hobby vroeger, toen alles nog redelijk simpel in elkaar zat. Tegenwoordig is alles IC's en valt er niet zo veel meer te spelen met huis-, tuin- en keukenapparatuur.

Ik word zelf geholpen door mijn vader die genoeg elektronica kennis heeft om me te helpen in mijn DIY projectjes, alleen zou ik het zeker niet aandurven/kunnen. (Door ermee bezig te zijn leer ik natuurlijk wel veel over bij, het motiveert me ook om later iets te studeren ivm met elektronica)

maar de gedachtengang is natuurlijk wel nobel te noemen. ouwe SF leden die de liefde voor hardware over dragen op jonge knapen

helaas val ik twee keer uit de boot.... niet jong en geen studio die noemenswaardig is. dus ik wil wel voor de auto zorgen om die jonge knapen te vergezellen en zelf wat bij te leren!

Ik snap wel dat de meeste mensen geen tijd/zin hebben om zoiets te organiseren maar moest zoiets lukken zou het waarschijnlijk wel zeer leerrijk zijn voor een aantal beginnende/al een tijdje begonnen sf leden die serieus wat willen bijleren.

Voor de rest zijn er ZAT jongkies inmiddels hier, maar 't gros gebruikt (uiteraard legale..) software volgens mij?

In het begin gebruikte ik ook even illegale software maar ben nu toch overgestapt op audacity en een light versie van cubase. (nu zelfs niet meer na het onverwachte overlijden van mijn laptop, doorgebrande chipset ...)
Ik vind het toch veel leuker om met hardware/soldeerbout bezig te zijn dan naar een scherm te staren. Misschien dat een studiobezoek andere starters er ook zo over zou laten denken.

Misschien moet topicstarter 'ns keer een meeting bezoeken.

Maar misschien ga ik er nog weer 's eentje organiseren in Zeeland, da's niet zo ver van Gent, maar misschien komen er ook nog wel Belgische meetings, dan kom ik ook!

Naar een synthforum meeting komen is wel een goed idee maar Nijmegen was echt wel te ver. Een meeting in België of Zeeland zie ik wel zitten, ik zou zeker proberen te komen.

kommaar een keer langs hoor

Bedankt voor de uitnodiging, ik Pm je nog wel eens, maar ik vrees dat Maastricht wat ver is (misschien dat het haalbaar is met de trein)

Laatst gewijzigd:
:stupid

Mooi dat de topicstarter deze kort-door-de-bocht-stelling van een hardware purist bij deze heeft ontkracht...

lie3vie3 schreef:
Ik vind het toch veel leuker om met hardware/soldeerbout bezig te zijn dan naar een scherm te staren. Misschien dat een studiobezoek andere starters er ook zo over zou laten denken.

:okdan:

:stupid

Mooi dat de topicstarter deze kort-door-de-bocht-stelling van een hardware purist bij deze heeft ontkracht...

:okdan:

Was niet als 'n aanvallend, lullig antwoord bedoeld overigens, maar gewoon een constatering na 't lezen / welkom heten van vele jonge nieuwkomers. :)

Na 't teruglezen van m'n post is 't misschien een beetje off-topic..maar ach, ken ik wel mee leven ;)

En 'k ben 't met de topicstarter 101% eens overigens. :okdan:

Dat zou me zeker nog lukken (ik ben chauffeur van dienst)

Maar ik denk dat de anderen liever naar huis gaan nadat ze de hele dag in de regen hebben gestaan

:(

Have fun daar dan. Bedenk dat ik binnen gehoorsafstand woon... :D:baco:

Back