Rudi Linhard heeft weer tijd voor Voyager mods!

Over ongeveer een maand is mijn nieuwe 'hok' af. t.z.t. kan ik wel wat posten van de ge'modde versie. Alles ligt nu nog overhoop.
Het zal i.m.o. niet lastig zijn om het verschil te horen. Ik was namelijk helemaal niet zo blij met het geluid van de niet gemodificeerde Voyager. Ik vond hem wat lui en minder direct klinken en was niet blij met de S/N ratio. Vooral via de headphone uitgang hoorde ik zo nu en dan een lichte ruis.
Na de modificatie waren die minpuntjes echt allemaal verdwenen.
Ik kan niet voor anderen oordelen maar ik vind het verschil echt meer dan duidelijk!!
Hoe oud is jouw Voyager? Bij latere productieruns is de aftertouch toch al verbeterd?

Hoe oud is jouw Voyager? Bij latere productieruns is de aftertouch toch al verbeterd?

Ik heb mijn Voyager gekocht in 2005. Het klopt wat je zegt m.b.t. de nieuwere revisies. Een aantal zaken, waaronder de kwaliteit van de kast, is verbeterd. Ook komen de nieuwste standaard met een betere aftertouch en een groter geheugen. Volgens Rudi is ook een groot aantal onderdelen minder geworden. Toen hij mijn Voyager open schroefde zei hij dat ik mazzel had dat ik een wat oudere revisie heb. Volgens hem zitten daar meer duurzame componenten in. Hij wees in mijn Voyager ook een zwikkie condensators aan die hij meteen vervangen heeft. goedkope rommel noemde hij het.
Voor mensen met de nieuwste Voyagers zijn wellicht niet alle mods interessant. ben je tevreden met je aftertouch, dan laat je die mod gewoon lekker zitten.
In dat geval zijn de glide mod en slewrate mod nog steeds interessant.
Als je je afvraagt of een Mod bij Rudi voor jou zin heeft stuur hem dan gerust een mailtje. Het is een aardige vent en hij spreekt zowel duits als engels.

Ik heb een Signature Edition, dus ook wat ouder.
Je uitgebreide uitleg heeft me doen besluiten dat het gewoon een reisje naar mijnheer Linhard wordt, dankjewel Lacrosse :)
Lijkt me ook leuker/ leerzamer en betrouwbaarder (wbt het verzenden an sich).

Ik wil nog even zeggen dat mijn nieuwe CP251 de Voyager van elastiek maakt, kan niet wachten tot de VX351 binnenkomt om die ook nog toe te voegen :)

Wellicht is dat voor mij weer interessant; ik heb tot nu toe nog niet echt goed gekeken naar de uitbreidingsmogelijkheden. Eerst de binnenkant, daarna de buitenkant ;)

Op zich wel maar zie jij jezelf al werken met al die spaghetti op de grond? Vooral die MIDI kabels, dat is vragen om problemen. Die DIN pluggen... toch een jammerlijke keuze geweest destijds.

Op zich wel maar zie jij jezelf al werken met al die spaghetti op de grond? Vooral die MIDI kabels, dat is vragen om problemen. Die DIN pluggen... toch een jammerlijke keuze geweest destijds.

Dat pedaal heeft 4 CV outputs...das niet verkeerd.

Nee, nooit weg. Maar wat moet je er mee? Met 1 'gewoon' controller pedaal en aftertouch krijg je toch de meeste dingen wel gedaan. Of heb ik geen fantasie?

Nee, nooit weg. Maar wat moet je er mee? Met 1 'gewoon' controller pedaal en aftertouch krijg je toch de meeste dingen wel gedaan. Of heb ik geen fantasie?

Als je 1 ding tegelijkertijd wilt doen wel ja (of 2) maar check de filmpjes maar ff op YouTube. Te gek ding! Heb m uitgeprobeerd en besteld, zal binnenkort afgeleverd worden hoop ik

nou praatjes vullen geen gaatjes....

hoe klinken die mods nou? you can talk the talk, but can you walk the walk???

mp3's graag!

inderdaad.. een paar standaard voyager presets
zodat we kenne vergelijke nie waar?

hierzo. svp ook even een reaktie met de orginele niet gemodificeerde voyager.
ben erg benieuwd. ( oke mp3 is niet ideaal, maar toch..)
midi filetje zit erbij (oke niet echt virtuoos, maar toch...)

Attachments

• mp3part1.zip
    3,4 MB · Bekeken: 120
  • midi try.mid
    4,3 KB · Bekeken: 96
  • f1 classicmini_01.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 106
  • mp3part2.zip
    3,2 MB · Bekeken: 120
opgenomen zonder effect/eq, via soundtracs/rme,24bit, daarna 320kbitsmp3
zou graag eens willen horen hoe de presets orgineel klonken .

nobody in for a moonwalk??

Back