64MB in je MPC ??

glennplumber

Kneed je synth
64mb ipv 32mb zou echt te gek zijn !

Wie weet hoe dit kan/mogelijk is ??

Ik heb het namelijk een keer ergens gelezen maar weet niet meer waar. Een uitbereiding van Akai is het in iedergeval niet.

Alvast bedankt
GlennPlumber

je kan het erin stoppen maar de MPC kan maar 32 'lezen'.

Het is niet mogelijk helaas :(

Origineel geplaatst door STicKX
je kan het erin stoppen maar de MPC kan maar 32 'lezen'.

Het is niet mogelijk helaas :(

Ik weet dat het standaard niet mogelijk is ....

Ik denk dat iemand zelf aan het prutsen geweest is en het zo zelf mogelijk heeft gemaakt ?? Anders weet ik het ook niet !!??

Eh..

Eh..

Zo zijn er mods voor de S1000, 1100, 2800, 3000, 3200 en CD3000 .. zodat je er 32 MB in kan stoppen.. die door de sampler gewoon worden gezien!

Maar voor de MPC heb ik zoiets nog nooit aangetroffen.

Als het OS het niet ondersteund dan hang je.

Origineel geplaatst door fuse
Als het OS het niet ondersteund dan hang je.

Dan is het toch gewoon een kwestie van een software update?

Als dat zou kunnen.

Maar ergens zou het best wel kunnen. Als er een motorola MC680x0 in zit dan zou hij in therie maar 24 bits adressering dus 16Mb hebben. Maar hij kan dus 32Mb aan. Dus zit er nog een extra adresserings unit tussen en (tenzij het geen eenvoudige oplossing is) dan zou je via een eenvoudige routine ook meer geheugen aan kunnen spreken.

Bijv is architektonisch de EX5 ook in staat om 128Mb te addresseren, maar is er op hardware nivo het een en ander 'verkloot' zodat het via software niet meer zou kunnen. En dan nog ben je zo slim om het met een soldeerbout aan te passen moet je OS het nog kunnen adresseren.

De mpc is echt een vette bak ik heb um nou zo'n twee maanden en kan beslist niet meer zonder !

maar het is echt een vreemde eend in de stal !!??

Recycle werkt niet
Mesa werkt niet
Via peak/wavelab/cooledit kan je geen samples versturen enz enz

Over de sequencer heb ik dus echt helemaal niks te klagen.
Maar ik gebruik nu nog steeds m'n 'oude' s3000xl (die ik eigenlijk wou 'uitschakelen')

Maar heb dat uiteindelijk toch maar niet gedaan door het bovenstaande. Nou zou die 64mb verandering in de zaak kunnen brengen want dan zou ik voor live-acts dingen kunnen samplen zodat ik apparaten thuis kan laten.

??

:)

Adressering..

Adressering..

Het hangt inderdaad van de addressering van de CPU af.. en ik weet niet welke CPU er in zo'n MPC verborgen zit. De latere MC68k CPU's hebben 'gewoon' 32 bits addressering.. maar ik neem niet aan dat er zo iets krachtigs in een MPC gebruikt is.

Origineel geplaatst door glennplumber
De mpc is echt een vette bak ik heb um nou zo'n twee maanden en kan beslist niet meer zonder !

maar het is echt een vreemde eend in de stal !!??

Recycle werkt niet

:)

Glenn,

Dit is echt een relax stukkie software. Kan recycle files inlezen en zo aan de pads hangen. En natuurlijk kan je dan ook nog de tuning, uitgangen etc. instellen.
Ik heb wel het voordeel dat ik zowel in m'n pc als mpc een zipdrive heb, dus dat werkt als een trein.

Je kan een demo downloaden.

Origineel geplaatst door OnAcid
Glenn,

Dit is echt een relax stukkie software. Kan recycle files inlezen en zo aan de pads hangen. En natuurlijk kan je dan ook nog de tuning, uitgangen etc. instellen.
Ik heb wel het voordeel dat ik zowel in m'n pc als mpc een zipdrive heb, dus dat werkt als een trein.

Je kan een demo downloaden.

Jeps ... I know

Maar ik gebruik apple.

Toch bedankt !!

De drummer die bij Herbie Hancock's Future2Future tour speelde had z'n MPC2000XL laten modden dat er 64mb in kon. Het is dus mogelijk, maar wat het kost of hoe moelijk het is weet ik niet.

Ik geloof dat ik dit al eens eerder gepost had. Ik heb 't uit de SoS.

Re: Adressering..

Re: Adressering..

Origineel geplaatst door CraZ
Het hangt inderdaad van de addressering van de CPU af.. en ik weet niet welke CPU er in zo'n MPC verborgen zit. De latere MC68k CPU's hebben 'gewoon' 32 bits addressering.. maar ik neem niet aan dat er zo iets krachtigs in een MPC gebruikt is.

Geen Motorollas maar "Intel Inside".

Zowel in de MPC2000 als de MPC3000 zit een 16Mhz 80286.

Back