Nummer exporteren in Reason 4.0

xpressurself

Stamgast
Hello there,

Zit weer 's in de knoop met reason 4.0. Ik wil namelijk 'n projectje uit reason 4.0 exporten als geheel nummer.

In FL 8 kon je heel makkelijk export -> as MP3 file doen en klaar was kees. Alleen als ik in reason 'export song as audio' doe dan convert 'ie hem als .wav en krijg ik 'n nummer van 40 mb terwijl het nummer maar 4 minuten duurt ofzo.

Kan je dit op 'n andere manier doen in reason zodat het nummer als mp3tje geexporteerd wordt of zal je het dan echt met 'n converter van internet moeten doen?

Ik heb de handleiding en alles er al op nagekeken maar ik wordt er niet veel wijzer van.

Bedankt!

(hoop trouwens dat deze post in 't goeie forum zit?)

Klopt, maar vaak moet je voor die dingen betalen of doen ze het maar voor de helft en het was toch wel erg logisch geweest als die gasten van propellerhead die optie erin hadden gezet.

Haha ja heb er eentje gevonden, viel mee :). Alleen is er nu het volgende probleem; het maakt niet uit hoe ik dat nummer exporteer, als ik hem terugluister in m'n winamp is de kwaliteit gewoon baf, instrumenten vallen opeens weg achter elkaar en het klinkt 'n beetje scheef.
Het heeft in ieder geval niet de kwaliteit die het in reason zelf heeft :S

Dat eerste heb ik nog niet geprobeerd. Ik had hem eerst met 'n andere converter omgezet en toen klonk het crap, dus heb ik gewoon het volledige .wav bestandje afgespeeld in winamp en het klonk even slecht. Zelfs als je 'm bij exporteren op 96.000 hz zet.

Vreemd, kwaliteitsverlies bij mp3 encoding kan ik me voorstellen, maar de wav moet gewoon klinken. Begin is met gewone instellingen, dus 16 bit en 44,1kHz en exporteer dan zowel een wav als een aiff. Dit zou echt moeten werken, anders weet ik het ook niet zo snel, en zorg dat je export song as audiofile kiest.
Bij sommige programma´s moet je ook nog de locators goed zetten en de tracks selecteren, maar ik weet niet hoe dat bij reason zit, dit zou ik ook even moeten uitzoeken....maar het is wel handig om het even te proberen

Naja ik heb nu van alles geprobeerd maar het klinkt nog steeds rot. Het lijkt wel alsof de effecten versterkt worden als ik het afspeel in winamp, erg vreemd in ieder geval.

Ja ook als ik 'm als wav beluister klinkt 'ie rot.

Hier is het nummer waar 't over gaat. Het lijkt alsof wanneer die eenmaal geexporteerd is de samples meer release krijgen, zelfde bij de drumcomputer, en alsof de kick veel meer bas/treble heeft.

Attachments

• Hartkurr2b.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 100
Ik heb die comb eruit gegooid en dat scheelt echt onwijs veel inderdaad, thanx!

Handleiding pak ik er ook regelmatig bij alleen vaak weet ik niet eens waarnaar ik moet zoeken of staat er alleen informatie over 'n bepaald effect bij en niet waar ik hem kan vinden etc. etc.

Thanx anyway

ah. no prob. het is iig opgelost nu :)

die masteringsuite alleen gebruiken als je precies weet wat je doet, anders fok je alleen maar dingen op.

zoek op dit forum eens op de termen die je niet begrijpt (zoekfunctie rechtsboven) en je leert vanzelf door te lezen wat anderen al hebben gepost hier op synthforum :mega:

Hehe ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik hem erin heb gezet maar ik zal er op letten ;).

Ja dat is waar, alleen soms wijkt het dan net af van jou probleem maar goed, ik kan weer effe op weg!

Back