Wie is je favoriete jaren 70 synthesist?

Wie is je favoriete jaren 70 synthesist?

• Jean Michel Jarre

Stemmen: 60 28,8%
  • Kraftwerk

Stemmen: 68 32,7%
  • Klaus Schulze

Stemmen: 14 6,7%
  • Tangerine Dream

Stemmen: 13 6,3%
  • Vangelis

Stemmen: 28 13,5%
  • Anders, namelijk...

Stemmen: 25 12,0%

• Totaal aantal stemmers
    208
INderdaad, zeker de laatste (Sessions 2000) lijkt nergens op. Laat hem in godsvredesnaam terugkeren naar de periode van Oxygene t/m Rendez Vous
Daar ben ik het ook mee eens, al is het (zoals in een ander draadje ook gezegd werd) heel erg gedurft.

Ik heb Schulze gestemd, in ieder geval voor de albums Timewind, Moondawn, Mirage, X... die vind ik helemaal 't einde!
maar ach ze zijn allemaal super en meesters in hun eigen stijl :)

Het was bij mij kiezen tussen Kraftwerk en JMJ...ben voor de laatste gegaan omdat JMJ de jongste herinnering is (mn pa had meerdere platen van em en die heb ik veel geluisterd toen ik een broekie was)

Starink?? Die man vind ik zo :bekdicht: :bekdicht: :bekdicht: :bekdicht: en :bekdicht: :bekdicht: :bekdicht: , maar vooral :bekdicht:
Maar ja, das wel mijn persoonlijke mening.

Beste uit de jaren 70

Beste uit de jaren 70

Hé Schulzefans, waar blijven jullie? Nog even en K.S. staat op de laatste plaats van de enquete. Dat is zeker niet de bedoeling. Dus stemmen!!!

Hmmmmzz, was al bang dat ik de enigste was die zo over hem denkt.

Laatst gewijzigd:
Mijn favo seventies synthesisten zijn Kraftwerk, Jean Jaques Perry en Pierre Henry... laatste 2 horen eigenlijk ook in de 60's thuis maar ook net zo goed in de 70ties. ik draai hun muziek nog steeds graag....

Origineel geplaatst door ZmokE
Hmmmmzz, was al bang dat ik de enigste was die er zo hem denkt

Het is 'enige' trouwens.

Maar ik niet hoor. Maar dat staat helemaal los van deze draad. Beetje kinderachtig geneuzel vind ik hoor. Dat je hem niet mag alla, maar wel zwaar irritant om dit te pas en te onpas te gaan staat blaten.

Maar wie wel ontbreekt is Jeff Wayne. Die gast van War of the worlds.

Ook zwaar OK. :)

Het is "staan blaten" trouwens..............over kinderachtig geneuzel gesproken.

Ik heb gekozen voor Kraftwek...dat komt eigenlijk omdat ik vroeger, toen ik nog een klein pikkie was, wel elke dag een film keek. De film heette Breakdance, en daarin zat een nummer genaamd "Tour de France", die vond ik wel zo heftig..bleef het luisteren. Kwam er later pas achter dat het van Kraftwerk was, vandaar mijn keuze :D

Allemaal wel ok.

Jarre / Tomita zijn voor mij de toppers.
(luister eens naar 'gnomus' bwerkt door tomita . ---------> that's nice ! ):halleluja

Re: Beste uit de jaren 70

Re: Beste uit de jaren 70

Origineel geplaatst door phochos
Hé Schulzefans, waar blijven jullie? Nog even en K.S. staat op de laatste plaats van de enquete. Dat is zeker niet de bedoeling. Dus stemmen!!!

indd dis wel weinig ja, en tangerine dream helemaal... (het ligt gewoon aan de stijl waar je van moet houden en misschien zijn ze ook wat minder bekend)

Niemand heeft het hier nog gehad over United States of America, de eerste band ter wereld die het podium af kon lopen terwijl de muziek doorging (toch een belangrijk punt...)

Groet,
Allert

PS Moet eerlijk zeggen dat ik er een keer een plaat van gehoord heb, meer niet. Weet wel dat ze optraden met losse oscilatoren en dergelijke.

Re: Re: Edje!

Re: Re: Edje!

Origineel geplaatst door Vinsound
zeer (on)bekend in de jaren 70 ;)

Maar dat werd niet gevraagd :)

Oke, dan heb ik hier 'n Cd liggen.
'synthesizer von gestern' uit duitserland
Goed , goed niet echt uit de jaren 70e
(1990) maar wel met alleen analoge bakken uit die jaren.

En idd Jeff Wayne....heeft hij nog meer gemaakt dan War of the worlds?

Back