mpc2500 gebruikers

splinter85

Nieuwkomer
Hoi,

ik heb een mpc2500 en wil eigenlijk een goede mix krijgen op mijn mpc.
Hoe pakken jullie dat aan? Wat compress je en wat niet.
Alle tips zijn welkom:okdan:

groeten Stephan

Je hebt in totaal 10 outputs, dus als je kan bewerk je die apart: kick en snare apart van de toms, hi-hats enz. In je mixer scherm kan je de pads routen naar gelijk welke output en daarna doe je ermme wat je wil tot het een beetje klinkt.

De interne FX zijn maar zozo dus alles in het doosje afmixen en bewerken, daar zijn die 10 outputs niet voor gemaakt.
Als je niet anders kan compress dan kick, snare en toms als die power moeten hebben, hi-hats en ander hoogfrequent geritsel compress je doorgaans niet of slechts met mate.

Als je een tekort hebt aan interne effecten, dan resample je de delen die je wil compressen gewoon en gebruik je de opgepompte samples, maar dat werkt op den duur niet lekker omdat je minder controle hebt en in je eindmix toch altijd dit of dat wil aanpassen....als de kick van nature al goed door de mix heen komt hoef je hem niet te compressen, less is more.

Alles apart uitsturen dus naar een externe compressor en/of op de computer bewerken en weer in een mixer of je DAW samenvoegen, hangt ervan af wat je wil. Gebruik je hem live of in de studio ?

ik vond de mpc vaak veel vetter summen dan protools

Back