Wat moet een laptop hebben voor Ableton?

Nou mooier is subjectief, maar stabieler en sneller? Dat is inmiddels echt een achterhaald beeld...

Qua audiobewerking kan je ook voor SoundForge Audio Studio kiezen, is volgens mij een stuk goedkoper dan WaveLab en ik denk dat je er al aardig mee uit de voeten kunt, gezien je wensen.

Ik weet niet of Echo al kaarten maakt voor het nieuwe PCMCIA formaat (ben de naam ff kwijt) maar wat jij doet doe ik ook veel met m'n Echo Indigo I/O. Zit 1 mini-jack stereo input en output op, zeer klein en draagbaar en klinkt als een beest.

zorg voor een dedicated video kaart ( geen shared memory) firewire en 2 of 3 jaar garantie.
kijk eens naar de nieuwere maudio kaarten (klinken super en werken ook prima)

de apc40 heb ik laatst bij i4 in eindhoven getest helemaal super (ff naar harald vragen, hij weet veel van ableton en kan ea goed demoen)

Wow information overload, maar oke, hier leer ik van SynnyS. Wat ik wel belangrijk vind is die ad/da conversie want ik moet analoog kunnen opnemen ook van video, cassette, microfoons you name it, moet ik dan nog op iets speciaals letten?

ja ik ga zeker even naar die Harald van i4, maar nu heb ik in ieder geval al een soort van basis kennis

ja, klopt ik ben een leek watbetrefd PC, maar goed nooit te oud om te leren.

De keuze Mac (niet MAC, dat heeft te maken met je netwerkkaart) of PC moet maar op 1 ding gebaseerd zijn; software.

Je hebt al Ableton. Draait op beide platformen, dus da's mooi. Heb je ook al plugins die alleen in AU-vorm zijn uitgebracht, niet in VST? Die kun je bij een overstap dus vrolijk weggooien. De software is de enige goede reden om voor het een of het ander te kiezen, en als je kijkt naar bepaalde hardware, dat beinvloed de zaak ook.

Voor opnemen van video/cassette heb je iets nodig waar je tulpplugjes in kunt prikken, maar daar zijn kleine omzettertjes voor die van jack -> tulp gaan en andersom.

Dik voor me kaar

Dik voor me kaar

Ik zou nog even doorgeven wat het is geworden.
Het wordt toch een Apple Macbook Pro 2.66 320 (72)
De prijs van een PC scheelde maar iets van 100,- en MAC gaf me toch een beter gevoel, en ook nog eens veel mooier. :okdan:
Ableton Live 8 (Harald liet het verschil met Suite zien, en die extra Pluginns zijn z'n geld niet waard idd)
M-Audio Fasstrack Pro, maar die kan ik ruilen mocht die niet bevallen.
Het totaal bedrag ga ik niet noemen maar ik zit ongeveer op de helft van wat ik gedacht had, dus een meevaller.
Ik wil jullie bedanken voor jullie meedenken, hier heb ik echt veel aan gehad.
Die Harald van i4 muziq is echt een goeie
Nu weer aan het werk :doei:

www.xxodd.nl

Daar ga ik er binnenkort eentje samenstellen. En gebruiken icm een Motu Ultralite, dat is voor mij momenteel de ideale en betaalbare combo. :)

let met xxodd op dat je de juiste pakt, uit de tijd dat het promedion was waren ze top, ze zijn echter overgestapt naar goedkopere notebooks met helaas de bijbehorende problemen. mocht je voor een xxodd gaan bel ze dan even en vraag welke modellen van clevo zijn en neem 3 jaar onside garantie (ik meen de 840..)
suc6

Back