Beat Thang verkrijgbaar(?)

kheb er een in mn handen gehad.
Wat een toy's R us bak is het.
Voelde echt niet fijn aan.

Draak van een sampler om te zien, als de interface vloeiend werkt wordt het miss nog wat.

Ik zie dat die "beat thang" een pitch hendel heeft aan de zijkant. Dat heb ik nog niet eerder gezien op een sampler...

nou, alle MPC hebben een slider waaraan je pitch kan toewijzen. Nu kan ik niet uit de fotos achterhalen of het nu een slider is of een hendel. Maar als het idd een hendel is dan zie ik zo 123 ook het nut er niet echt van in.

Ik zag toevallig op de website van Dijkman dat de Beat Thang in de opruiming is (EURO 699,-). Niet dat ik er interesse in heb, maar er staat een productomschrijving bij die echt te slecht is om over naar huis te schrijven...haast geen touw aan vast te knopen :D

Productomschrijving
The Beat Thang Mobile Music Production Studio wordt geleverd met alles wat je nodig hebt om je eigen originele Hip Hop, Dance, Pop, Dubstep, industrieel of electronische muziek producties te maken. Geladen met meer dan 3.000 originele, professioneel onder de knie geluiden, een sampler met een golfvorm bewerken, ingebouwde effecten, chromatische keypads, en een volledig draagbare robuuste ontwerp, de Beat Thang vereenvoudigt de professionele muziek-productie tot in de kern door u te voorzien van alle hulpmiddelen die u moeten maken van hoge kwaliteit, radio-ready, club-vriendelijke muziek recht uit de doos. Ontwikkeld door muzikanten voor muzikanten, de Beat Thang de productie-ervaring op een manier die alle muziek liefhebber laat reimagines, beginner of pro, muziek de manier waarop zijn bedoeld om te worden gemaakt om - in het moment. Alles over de Beat Thang-interface is gestroomlijnd, waardoor u kostbare tijd, terwijl u niet koste gaat van voorzieningen of functionaliteit.

Zou nou echt niemand bij zo'n winkel controleren wat er precies staat? :?

Lijkt me een gevalletje google translate.

Lijkt me een gevalletje google translate.

Je hebt gelijk, dat bedacht ik me later ook eigenlijk...maar het blijft vrij laks natuurlijk dat ze zoiets niet even checken :D

Hoe dan ook, het apparaat is geen succes geworden als je het mij vraagt. Hoor er maar weinig over eigenlijk.

Ik heb het ding al een keer in Doornroosje op het podium zien staan bij een bandje!

Hoe dan ook, het apparaat is geen succes geworden als je het mij vraagt. Hoor er maar weinig over eigenlijk.

Klopt ! Niet vreemd want er was heel veel te doen met slechte firmware die zorgde voor de nodige vastlopers en gedoe. Als je dan ook de problemen niet vlot oplost en dat dan koppelt aan een redelijk magere sound database (vergeleken met de concurentie) en de hele hoge prijs bij release dan is het niet vreemd dat het een stille dood zal sterven.

De alienware look en unconventionele opbouw zal ook niet helpen om serieuze beat producers over de streep te trekken.

Hmmm, al een oud topic maar ik wil toch graag mijn ervaringen met de beatthang even delen.

In het begin was ik sceptisch over het apparaat, maar op mijn werk kwam ie een paar keer lans en het eerste wat opvalt is dat hij best zwaar en ECHT stevig aanvoelt. De pitch en modulation bender voelen opvallen goed aan, waarschijnlijk de beste die ik ooit heb geprobeerd. De blauwe verlichting is aanwezig maar niet storend, ik vond het stiekem wel mooi eigenlijk. De unit is vrij simpel te bedienen en straight forward, een dikke plus in mijn ogen.

Opvallend is dat het apparaat 2 headphone out's heeft, met ieder een volume knop, leuk dat daar aan gedacht is en wellicht handig.

Al met al was het eigenlijk helemaal geen tegenvaller, en het apparaat bevat een preset sample libary met meer dan 5.000 samples! Dus men mag weinig klagen dacht ik zo.

De marketing is wellicht ietwat "vreemd" is bepaalde ogen, maar al met al is de beatthang helemaal niet slecht, verre van zelfs!

Back